خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آموزش رزرو بلیط هواپیما وب سایت رسپینا (طرح ویژه گارانتی قیمت)

رپورتاژآگهی

خرید بلیط هواپیما در طرح ویژه رسپینا با گارانتی قیمت آغاز شد. در این طرح مسافران می توانند بلیط هواپیما را با تضمین ارزانترین قیمت نسبت به سایر وب سایت ها رزو کنند. این طرح تا پایان سال 1401 تمدید شده است.

در این میان خبرهای ضد و نقیضی که در رابطه با افزایش یا ثابت ماندن نرخ بلیط های هواپیما می شنویم، خبر فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا عجیب به نظر می رسد و توجه بسیاری از افراد و اقشار جامعه را به خود جلب کرده است. در این مطلب به بررسی صحت خبر منتشر شده و نحوه برخورداری از آن پرداخته ایم.

رسپینا در پی اقدامی تصمیم به فروش فوق العاده بلیط هواپیما همراه با تخفیف و گارانتی قمیت کرده است و به دنبال اعلام تخفیف 2 الی 5 درصدی بر روی کلیه بلیط های هواپیما با استقبال زیادی از سوی مسافران رو به رو شده است. همین امر رسپینا را مصمم به تمدید این طرح تا پایان سال 1401 کرده است. لازم به ذکر است که این طرح از تابستان امسال آغاز شده و تا امروز در مناسبت های خاص همچون شب یلدا تبلیغات گسترده ای برای آن شده است تا افراد زیادی بتوانند از این طرح ویژه بهره مند شوند.

نحوه رزرو بلیط هواپیما رسپینا با در طرح ویژه گارانتی قیمت

به منظور برخورداری از طرح ویژه رسپینا در خرید بلیط هواپیما باید وارد سایت به آدرس اینترنتی respina24.ir شده و در صفحه بلیط هواپیما بعد از ثبت مبدا، مقصد و زمان سفر، پروازهای پیشنهادی قابل مشاهده هستند که از میان آنها می توان بلیط مورد نظر را رزرو کرد. مسافران هنگام خرید باید به چند نکته دقت لازم را داشته باشند که ادامه ذکر شده اند.

  • علی رغم این که مهلت استفاده از این طرح تا پایان سال جاری (1401) اعلام شده است، وب سایت رسپینا امکان مشاهده پروازها را تا 2 ماه آینده از طریق تقویم پروازی برای مسافر فراهم کرده است. بنابراین هنگام خرید می توان از میان آنها بلیط هواپیما را برای 2 ماه بعد رزرو کرد و درعین حال از طرح فروش فوق العاده بلیط هواپیما رسپینا همراه با تخفیف و تضمین قیمت نیز بهره مند شد.
  • تنها بلیط های سیستمی مشمول این طرح می شوند و گارانتی قیمت و تخفیفی برای بلیط های چارتر اعلام نشده است. علت آن هم نوسان قیمت در بلیط و قوانین مختلف شرکت های چارتر کننده بر پروازهای چارتری است. در حالی که بلیط های سیستمی هواپیما با قیمت گذاری ثابت و عدم تغییر قیمت شامل اعمال تخفیف می شوند.
  • پیرو نکته قبل، مسافران باید زمان رزور تنها بلیط هایی که دارای گزینه تضمین نرخ هستند را رزرو کنند که البته این گزینه فقط بر روی بلیط های سیستمی اعمال می شود.

 بلیط های هواپیما رسپینا چند درصد تخفیف دارند؟

در طرحی که رسپینا برای فروش فوق العاده بلیط هواپیما ارائه کرده است، تخفیف 2 الی 5 درصدی را برای بلیط های مختلف در نظر گرفته است. دلیل متغیر بودن این درصد تخفیف، عوامل موثر بر قیمت بلیط از جمله زمان پرواز و ایرلاین انتخابی توسط مسافر است. به معنای دیگر بلیط های هواپیما در مسیرهای پر تردد که تقاضای زیادی از سوی مسافران دارند از درصد تخفیف کمی برخوردار می شوند و در مقابل بلیط های هواپیما در مسیرهای کم تردد که با کاهش تقاضا از سوی مسافران مواجه هستند دارای درصد تخفیف بیشتری می شوند.

گرانی بلیط هواپیما و تخفیف ویژه رسپینا

آیا خبر افزایش قیمت ها صحت دارد؟ در صورت افزایش قیمت، آیا می تواند بر طرح ویژه رسپینا تاثیرگذار باشد؟ بر اساس آخرین اخبار از ایرنا، ‌رئیس سازمان هواپیمایی کشور موافقت خود را مبنی بر افزایش نرخ بلیط های هواپیما را اعلام کرده و در انتظار تصویب آن از سوی ستاد تنظیم بازار است. وی افزود از مرداد ماه سال جاری درخواست افزایش تعرفه بلیط های هواپیما مطرح و به ستاد تنظیم بازار فرستاده شده است و در صورت تصویب، نرخ های جدید اعمال می شوند.

از طرفی تعدای از شرکت های هواپیمایی طی 2 هفته گذشته قیمت پروازهای خود را با 30 درصد افزایش قیمت به مسافران فروخته اند و قصد بازگشت وجه به آنها را ندارند، اما محمد محمدی بخش با حکم مقام قضایی اعلام کرده است که کلیه ایرلاین موظف به پرداخت اضافه دریافتی به مسافران هستند و تا زمان تایید افزایش قیمت ها از سوی ستاد تنظیم بازار هر گونه افزایش نرخ بلیط های هواپیما غیر قانونی است.

همچنین کمال علیپور نایب رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود تحریم ها و مشکلات زیاد شرکت های هواپیمایی در تامین قطعات هواپیما، مخالف افزایش قیمت پروازها بوده و در مقابل اصرار و تلاش ایرلاین ها به منظور گران تر کردن بلیط های هواپیما بیان کرد: درست است که قیمت بلیط ها باید با هزینه خرید قطعات هواپیما تناسب داشته باشد اما نرخ امروز بلیط های هواپیما در حال حاضر از درآمد مردم بیشتر است و کمسیون امسال هم مانند پارسال مخالف افزایش بهای بلیط های هواپیماست. در ادامه تاکید کرد که شرکت های هواپیمایی می توانند به منظور جبران هزینه ها، پرواز بیشتری ارائه دهند تا بخشی از مبالغ مربوط به تعمیر و قطعات هواپیما از این طریق دریافت شود.

با توجه به خبرهای منتشر شده احتمال افزایش قیمت ها ضعیف است و طرح ویژه رسپینا به قوت خود باقیست. با این وجود در صورت افزایش قیمت ها نیز، این شرکت سعی دارد که طرح ویژه خود را ادامه دهد.

میزان تخفیف بلیط هواپیما نوزاد و کودک در طرح گارانتی قیمت رسیپنا

رسپینا فروش بلیط های هواپیما با طرح گارانتی قیمت را تنها به بزرگسالان اختصاص نداده است بلکه کودکان و نوزادان نیز مشمول این طرح می شوند. در این صورت خانواده ها زمان رزور بلیط هواپیما برای فرزندان کودک و نوزاد خود می توانند تا 5 درصد از این تخفیف به ازای هر بلیط استفاده کنند. نا گفته نماند که علاوه بر این تخفیف، ایرلاین ها نیز برای کودکان تخفیف های متفاوتی در نظر گرفته اند. همچنین نرخ کودکی که شرکت های هواپیمایی مشخص کرده شامل بلیط های چارتر نمی شود و تنها بلیط هواپیما سیستمی را پوشش می دهد.

پروازهای داخلی و خارجی رسپینا مشمول تخفیف و طرح گارانتی قیمت می شوند؟

طرح جدید رسپینا برای تخفیف و گارانتی قیمت بلیط هواپیما تمام پروازهای داخلی در مسیرهای کم تردد و پر تردد را پوشش می دهد و مسافران برای سفر از کوچک ترین شهرها به بزرگ ترین شهرها و بالعکس می توانند از این طرح بهره مند شوند. اما در تمام پروازهای خارجی، طرح تخفیف و تضمین قیمت بلیط های هواپیما رسپینا اعمال نمی شود و تنها مشمول مسیرهایی که با تقاضای بسیار زیادی از سوی مسافران همراه است. از مشهد و تهران به استانبول، تهران به نجف و. . . از جمله مسیرهای پر ترددی هستند که همیشه با افزایش تقاضا مواجه می شوند.

طرح جدید تخفیف و گارانتی قیمت رسیپنا در سایر وسایل نقلیه و خدمات

خدمات رسپینا تنها منوط به فروش بلیط هواپیما نمی شود، این شرکت امکان خرید بلیط سایر وسایل نقلیه اعم از قطار و اتوبوس و بهره مندی از خدمات گردشگری تور و هتل را نیز برای مسافران فراهم کرده است. اما تخفیف 2 الی 5 درصدی همراه با گارانتی قیمت را تنها برای بلیط هواپیما در نظر گرفته است و در حال حاضر امکان اعمال این طرح برای سایر بلیط ها و خدمات مسافرتی وجود ندارد.

چه کسانی می توانند از تخفیف و گارانتی قیمت در بلیط های هواپیما رسپینا استفاده کنند؟

طرح جدید رسپینا مبنی بر تخفیف و تضمین قیمت در پروازها شامل همه اقشار جامعه می شود و مختص افراد یا گروه خاصی ایجاد نشده است. به گونه ای که اتباع غیر ایرانی نیز می توانند از این طرح در خرید بلیط هواپیما خود بهره مند شوند. با این تفاوت که طی پروسه رزرو بلیط به جای کد ملی باید شماره پاسپورت خود را وارد کنند و به راحتی مانند سایرین هزینه کمتری برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کنند.

سایر خدمات مسافرت هوايي سامان سير رسپينا

علاوه بر خدماتی که تا به اینجا راجع به شرکت مسافرتی رسپینا ذکر شد، 2 سرویس کاربردی برای رزرو سریع و ارزان نیز راه اندازی شده است. سرویس خبرم کن به منظور اطلاع رسانی سریع تر از کاهش قیمت بلیط ها ایجاد شده که مسافر می تواند با انتخاب مسیر سفر خود میزان کاهش قیمت بلیط وارد کرده و به محض پیدا شدن بلیط مورد نظر از طریق پیامک مطلع شود. در سرویس چند بخرم مسافر می تواند علاوه بر انتخاب مسیر و میزان کاهش قیمت در بازه زمانی مشخص مثلا 3 الی 5 روز آینده، خرید بلیط را به رسپینا سپرده تا به طور خودکار بلیط دلخواه مسافر رزرو شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا