خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر ادعای سخنگوی دولت

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

آقای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در دومین شب جشن انقلاب در مسجد محمدیه خیابان ۱۹ دی قم گفته است: «کشوری که جزو سرمایه‌دارترین کشورهای جهان از نظر منابع معدنی و ذخایر نفتی و گازی است، در سال ۵۷ مردم آن بعضا از گرسنگی می‌مردند».

از قدیم ضرب المثل شده که «اگر می‌خواهی حقیقتی را خراب کنی، از آن “بد” دفاع کن». اینجانب که یک روستایی زاده فقیر و محروم بودم، به خواست خدا توفیق درک انقلاب 57 را داشتم و در تظاهرات سال 56 و 57 شرکت می‌کردم.. من هنوز به انقلاب 57، آرمانهایش، رهبرش و انقلابیونش می‌بالم و معتقدم آرمان‌های متعالی انقلاب 57 هنوز آرمان مردم است ولی از طرف مسئولانی که بسیاری از آنان از انقلابیون 57 بوده‌اند، همچون اصحاب رسول خدا بعد از فتح مکه، گرفتار چرب و شیرین دنیا شده و غنایم انقلاب، شکمشان را پر کرده، لذا آرمان‌های انقلاب را از یادشان برده است و عملکردشان نه تنها قانع کننده نیست بلکه عموم مردم را به ستوه آورده و به اعتراض واداشته و اعتراضات صد روزه اخیر، نمونه‌ای از آن بود که هم در گذشته سابقه داشت و هم قطعا آینده شاهد تداوم آن خواهیم بود زیرا برخی انقلابیون دیروز از مردم بریده‌اند، نه به مردم اعتبار می‌دهند، نه سخنشان را می‌شنوند و نه به اقناع کردنشان همتی دارند بلکه با سخنان بی‌اساس و حساب نشده، بنزین بر آتش خشم مردم می‎ریزند!

نمونه این سخنان بی‌اساس و دفاع “بد” را در سخنان سخنگوی دولت می‌بینیم. ایشان که در جشن سالگرد انقلاب و در خاستگاه انقلاب یعنی شهر قم سخن گفته، اظهار داشته «بعضی مردم در سال 57 از گرسنگی می‌مردند». معنای این جمله شدت وخامت اوضاع اقتصادی مردم در آن زمان بوده است و بنده که خود یک روستایی فقیر بودم و بر اوضاع نابسامان اقتصادی در آن زمان معترض بوده و هستم، ولی شاهد نابسامانی در این حد نبودم بلکه حداقل‎های زندگی برای عموم مردم مهیا بود و به همین جهت هم ایدئولوگ‌های امثال آقای بهادری از جمله مرحوم مصباح یزدی چون شاهد بودند که مردم در فقر مطلق نبودند و انگیزه آنها نه مبارزه با نابسامانی‌های اقتصادی بلکه با «له شدن کرامت انسانی» در نظام استبدادی بود، از این رو به صراحت می‌گفت: «اگر هدف اصلی انقلاب رفع فقر و محرومیت بوده، پس انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد؟»

آری هم زمان حکومت استبدادی شاهنشاهی هم در این دهه‌های اخیر مردم با تنگناهای شدید اقتصادی مواجه‌اند ولی مهم‌تر از آن «کرامت انسانی» آنهاست که نباید زیر پای خودکامگی له شود. اگر حق طبیعی انتخاب کردن و انتخاب شدن از مردم در غالب زمینه‌ها با گزینش‌های استصوابی و با نظارت استصوابی گرفته شود و آینده امیدوار کننده‌ای برای خود در کشور نبینند، وقتی حتی بزرگان و اندیشمندان و جایگاه‌داران ملی از حق اظهار نظر در مسائل جاری کشور قبل از اظهار نظر رسمی مسئولان ممنوع می‌شوند و به زندان  و محکومیت‌های سنگین تهدید می‌گردند، شاهد موج سهمگین و فزاینده مهاجرت در سال‌های اخیر می‌شویم به حدی که «ممنوع الخروج» شدن امروز یکی از کیفرهای بازدارنده شده است! با این وجود، تیره و تار جلوه دادن اوضاع اقتصادی مردم در زمان حکومت استبدادی شاهنشاهی دردی را دوا نخواهد کرد. فاعتبروا یا اولی الابصار.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درودبرحجت الاسلام حیدری نقدمنصفانه ای بودبعضی حرفهانفرت پراکنی راترویج میکند.

    4
    1
  2. گیریم که حرف ایشون درست بوده که با توجه به موضوع سرقت تاج و… توسط خاندان پهلوی که چند روز بعد ضرغامی با اون اشیا در موزه عکس وفیلم گرفت …… اما انصاف نیست در نظامی که مدعی اسلام ناب است دروغ حتی یک دروغ از زبان هر کدام از مقامات حتی مقامات …. مطرح بشه اینطوری اعتماد ها صلب میشه که متاسفانه صلب شده کی می خوان از خواب بیدار بشن نگاهی به چند قدم اون طرف تر از چاپلوسان اطافشون بندازند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا