خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نوشیدنی های قندی گران می شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند نسبت به وضع و اخذ عوارض از نوشیدنی های قندی تولید داخل، تولید مشترک داخلی، خارجی و نوشیدنی های وارداتی اقدام نماید.

 
به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی مواد ارجاعی طرح اصلاح موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با اصل ماده الحاقی 38 این طرح با 138 رأی موافق،‌ 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده الحاقی 38 این طرح آمده است:به دولت اجازه داده می شود نسبت به وضع و اخذ عوارض از نوشیدنی های قندی تولید داخل، تولید مشترک داخلی، خارجی و نوشیدنی های وارداتی اقدام نماید. منابع حاصله به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز و طی ردیفی که در قانون بودجه مشخص می گردد به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تصویب هیأت وزیران به منظور پیشگیری، آموزش، تغییر سبک زندگی و غربالگری بیماران دیابتی و بیماران قلبی و عروقی، کمک به تشکلهای غیردولتی ذیربط، پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام توسعه، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها هزینه گردد.

همچنین به منظور ارتقاء سلامت جامعه و کاهش مصرف دخانیات نسبت به وضع و اخذ عوارض از خرده فروشی سیگار اقدام نماید.

درآمده حاصله به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز و طی ردیفی که در بودجه های سنواتی مشخص می گردد به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تصویب دولت به منظور کاهش مصرف دخانیات و آموزش پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف آن و توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی در مدارس در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

گفتنی است در جریان بررسی ماده الحاقی 38 خسروی سهل‌آبادی پیشنهاد اصلاح این ماده را داشت که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و توکلی عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس در توضیح بیشتر گفت: این ماده با اصل 52 قانون اساسی مغایر است.

همچنین علیرضا محجوب، محمدقسیم عثمانی، نجف نژاد و کامران پیشنهادهای الحاقی،‌ اصلاحی و حذف برخی از موارد را در این ماده داشتند که هیچکدام مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت.                                              

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا