خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مواردی که در انجام سفارش تولید محتوا باید مدنظر قرار داده شوند

رپورتاژ آگهی

سفارش تولید محتوا امروزه در اغلب شرکت های دیجیتال مارکتینگ پذیرفته می شود زیرا محتوا ستون اصلی بازاریابی دیجیتالی محسوب می گردد. همانگونه که می دانید فضاهای مجازی و وب مملو از محتواهایی هستند که مخاطبان خاص خود را دارند. برای اینکه بتوانید مشتریان و مخاطبان خود را افزایش دهید، نیاز است تا محتوای خوب بنویسید و در اختیار این افراد قرار دهید. یک محتوای خوب کمک می نماید تا به راحتی مشتریان را به سمت خود جذب نمایید و محصولات خود را ارائه دهید. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که انجام یک سفارش تولید محتوا نیاز به تخصص و مهارت زیادی دارد. در واقع شما به عنوان تولید کننده محتوا می بایست با اصول سئو آشنا باشید.

منظور از محتوا تنها متن نمی باشد بلکه مواردی چون ویدیو، تصویر، صوت و … نیز جزو انواع محتوا محسوب می شوند. به همین دلیل در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ممکن است سفارش تولید محتوای ویدیویی، سفارش تولید پادکست و … نیز انجام شوند. در واقع نوع کسب و کار شما مشخص می نماید که محتوا باید از چه نوعی باشد. در بازاریابی آنلاین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که محتوا به شما کمک می نماید تا مخاطبان خود را مجذوب کرده و کاری نمایید که آنها درگیر فعالیت و کسب و کار شما شوند. برخی از محتوا ها به زبان های دیگر چون انگلیسی، عربی و … می باشند. باید در نظر داشته باشید که هزینه تولید محتوا به انگلیسی به مراتب بیشتر از فارسی است.

برای انجام سفارش تولید محتوا، نویسنده باید یک ایده داشته باشد. ایده تولید محتوا می تواند کمک نماید تا کلمات کلیدی انتخاب گردند که سرچ ها پیرامون آنها انجام می شوند. خوشبختانه امروزه ابزارهای متفاوتی وجود دارند که می توانند در انتخاب کلمه کلیدی به نویسندگان کمک نمایند.

برای تولید محتوا چه مواردی را می بایست در نظر گرفت؟

قطعا مشتری که سفارش تولید محتوا ثبت می نماید نیاز به یک محتوای سئو شده و کارآمد دارد. از همین رو در زمان تهیه نمونه خوب لازم است تا به فاکتورهای متنوعی دقت شود. برخی از این موارد در زیر بیان شده اند:

·       محتوا می بایست بر طبق یک برنامه مشخص تهیه گردد:

ساخت یک خانه بدون طرح اولیه قطعا ممکن نمی باشد. در خصوص محتوا نیز به همین شکل است. به عبارت دیگر اگر بدون برنامه محتوایی تولید گردد، ممکن است به موفقیت ختم نشود. در تولید محتوا باید به موارد متفاوتی چون نام تجاری، لحن نوشته، نوع تبلیغ و مواردی از این قبیل دقت نمود. در واقع لازم است که:

  • اهداف محتوا مشخص گردند
    • یک پرسونا از خریدار تهیه شود
    • نقش مخاطب مشخص گردد
    • محتوا ممیزی شود
    • فرمت مناسب برای تهیه محتوا انتخاب گردد
تولید محتوای اثربخش

·       برای تولید محتوا باید با انواع محتواها آشنا باشید:

تولیدکننده محتوا در گام اول باید بداند که مخاطب او چه شخصی می باشد. بر این اساس می تواند علایق او را شناخته و محتوای مناسب تهیه نماید. به طور مثال محتواهای متنی می توانند به صورت پست مهمان، نوشته های طولانی، وبلاگ یا مقالات دسته بندی نشده باشند. باید در نظر داشته باشید که هر وب سایتی با توجه به نوع فعالیت خود لازم است تا از یک یا چند مورد از نمونه های فوق استفاده نماید.

·       فرآیند تولید محتوا به صورت اصولی انجام شود:

در بازاریابی اینترنتی زمانی شخص یا یک فعالیت می تواند موفق ظاهر شود که با اصول تولید محتوا آشنا باشد. به همین دلیل تهیه پرسونای مخاطب می تواند بسیار مهم تلقی گردد. با کمک پرسونای مخاطب می توان متوجه کلمات کلیدی پر جستجو شد. در نظر داشته باشید که با تکیه بر پرسونا می توان قلمروی محتوا را متوجه شد.

به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که هر اندازه زمان بیشتری برای تولید محتوای خوب و طولانی سپری نمایید، قدرت محتوا را افزایش خواهید داد و در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز جایگاه بهتری به دست می آورید. در گام آخر نیز می بایست از لحن مناسب استفاده شود. هر نوشته ای با توجه به ماهیت آن دارای سبک نوشتاری متفاوتی است. برای اینکه محتوای شما بتواند از رقبایتان پیشی بگیرد باید از سبک مناسبی بهره ببرد.

نحوه انجام سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا چه پروسه ای دارد؟

برای اینکه یک محتوای خوب و کاربردی تولید شود و ارائه گردد، شرکت های دیجیتال مارکتینگ مراحل زیر را دنبال می کنند:

  • انجام تحقیق و بررسی: برای اینکه یک محتوای خوب و کاربردی داشته باشید لازم است تا ابتدا در مورد موضوع تحقیق نموده و بررسی های لازم را انجام دهید.
  • تولید محتوا: در این مرحله کلمات پر جستجو لیست می شوند و بر اساس ایده های ذهنی فرد نویسنده محتوا شکل می گیرد.
  • بازخوانی محتوا: در سفارش تولید محتوا بسیار مهم است که محتواهای تولید شده همگی بدون مشکلات نگارشی و ویراستاری باشند. لذا محتوا باید از جنبه های مختلف بررسی شود.
  • سئو: در مرحله آخر از پروسه تولید محتوا لازم است تا اقدامات سئو انجام شود. در این صورت می توان مطمئن بود که محتوای تولید شده برای موتورهای جستجو کاملا بهینه شده است.

نکات:

برای اینکه سفارش تولید محتوا به خوبی انجام شود و بازدهی خوبی داشته باشد لازم است تا به نکات زیر دقت گردد:

–        حتما از کلمات کلیدی مناسب در متن استفاده شده باشد:

این مورد می تواند به رشد سایت و دیده شدن محتوای شما کمک شایانی نماید. در نظر داشته باشید که هر اندازه رقابت برای یک کلمه کلیدی کمتر باشد، به همان اندازه سریع تر در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

–        متن دارای لینک های داخلی مناسب باشد:

لینک سازی داخلی اعتبار یک وب سایت را افزایش می دهد. از سوی دیگر کمک می نمایند تا خزنده های گوگل راحت تر متوجه منظور و هدف وب سایت شوند. با لینک سازی داخلی شما می توانید مدت زمان حضور کاربران را در داخل سایت خود افزایش دهید. این مورد در بحث سئو تاثیر زیادی دارد.

نکات مهم در زمان تولید محتوا

-داخل متن از تصاویر مناسب و سفارشی بهره گرفته شده باشد:

یک متن برای اینکه بتواند تاثیرگذار ظاهر شود لازم است تا از تصاویر مفهومی و شخصی سازی شده استفاده نماید. در این صورت مخاطبان راحت تر متوجه منظور نویسنده می شوند. البته بهتر است تصاویری که درون محتوا استفاده می شوند دارای لوگوی شرکت باشند و با فتوشاپ اصلاح شده باشند تا ارتباط بیشتری با کسب و کار شما داشته باشند. در نظر داشته باشید که استفاده از تصاویر کپی شده داخل یک متن، از دید خزنده های موتورهای جستجو غیرقانونی است. لذا به این مورد نمره منفی می دهد.

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که با یک محتوای خوب، امکان جذب مخاطبان زیاد بسیار زیاد است.

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا