خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کسی هست که به نظر مردم گوش کند؟

«محمد توکلی» در یادداشتی برای انصاف نیوز نوشت: مناظره‌ی دو هفته‌ی پیش برنامه‌ی تلویزیونی «زاویه» با موضوع ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد یکی از آزادانه‌ترین برنامه‌های صداوسیما (در قیاس با سایر برنامه‌های این رسانه) در چند سال اخیر بود.

موضوع این چند خط تکرار آن چه میهمانان این برنامه گفته‌اند نیست، هدف یادآوری این نکته که تقریبا هیچکدام از چهار میهمان حاضر در برنامه که تفکرات مختلفی داشتند و دو نفر از آن‌ها از نظر سیاسی –اندیشه‌ای همراه جناب علم الهدی هستند، موافق نظر امام جمعه‌ی مشهد مبنی ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد نبودند هم نیست، موضوع این نوشته‌ی کوتاه یادآوری نتیجه‌ی نظرسنجی این برنامه به تصمیم‌گیران مملکت است.

و یک دست مریزاد به برنامه‌سازان زاویه از این جهت که شجاعانه و بدون دخل و تصرف در نتیجه‌ی نظرسنجی آن را اعلام کردند.

سوال نظرسنجی درباره‌ی پیامدهای برگزاری کنسرت در شهر مذهبی بود که بیش از 99 درصد معتقد بودند که برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی از قبیل مشهد باعث غیرمذهبی شدن شهر و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی نخواهد شد.

خوب است جناب علم الهدی که در تریبون یک طرفه‌ی 20:30 فرموده بودند که نظر مردم همراه نظر ایشان است یک بار دیگر به عدد دقت کنند؛ بیش از 99 درصد برگزاری کنسرت را مساوی افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی نمی‌دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کسی هست که به نظر مردم گوش کند؟

    بنظر من این تیتر کاملا اشتباه است ، باید به این صورت باشد:

    کسی هست که به نظر جناب علم الهدی گوش کند ! ؟

    با در نظر گرفتن آن ۹۹ درصد و ……

  2. آنچه که تا کنون از سخنان آقای علم الهدی و اطرافیان ایشان میتوان برداشت نمود این است که : ایشان زمانی بعنوان نماینده ولی فقیه حرفی را میزنند وزمانی هم بعنوان شخص آقای علم الهدی والبته نظرات شخصی ایشان تفاوت چندانی با نظرات اکثر مردم جامعه ندارد اما در اعلام نظرات با جنبه نمایندگی وفقاهت ایشان بیان کننده احکام وموضوعات کتب فقهی هستند مانند یک مقام نظامی ارشد که رفتار وگفتارش در پادگان ومحیط خانواده نمیتواند یکسان باشد ومتفاوت است

    1. علیرضا جان ، پس ایشان مامور هستند و معذور . و بنا به گفته شما مشکل کار را جای دیگر باید جستجو کرد !؟

  3. جناب توکلي، شما خوب ميدانيد و مردم هم خوب ميدانند که “همراهي مردم” شعري و شعاري پوچ و توخالي بيش نيست، که بمثابه چکشي آن را بر سر مردم ميکوبند، وگرنه جواب مردم همان بود که جنابعالي بدرستي به آن اشاره کرديد.

  4. 99.3 درصد از شرکت کنندگان از برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی حمایت کردند، در حالی که احمدعلم‌الهدی طرفداران کنسرت رو اقلیتی لیبرال خوانده بود.

  5. مردم همان 150 نفری بودند که به درخواست ایشان برای تجمع لبیک گفته بودند.در صورتی که مردم واقعی مشهد دو میلیون جمعیتی می باشد نه 150 نفر.دو نفر با صحبتی می کردند یکی با انگشت سبابه اش به دیگری گفت از خدا بیشتر می ترسی یا از انگشت دستم آن فرداپاسخ داد از انگشت دستت چون این می خواهد مرا کور کند اما خدای سبحان الرحمر الرحمین است.بخشنده ومهربان.

  6. این دیگر بحث موافق یا مخالف بودن نیست که 99% یا 100% موافق یا مخالف باشند. یک بحث اجتماعی است. 99% بینندگان معتقدند برگزاری کنسرت منجر به افزایش بی اخلاقی نخواهد شد. 99% موافق کنسرت نبودند. مثل اینکه 100% مردم ایران معتقد باشند تیم ملی فوتبال ایران، برزیل را 10 بر صفر شکست خواهد داد. یک پیش بینی است. از کجا بدانیم آن 1% درست پیش بینی می کنند یا آن 99%؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا