خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه‌ی تقصیر را گردن مجهولی به اسم «مدیریت داخلی» انداختیم

رضا نصری، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

۱) پومپئو در کتاب خاطراتش می‌نویسد خروج از برجام و اِعمال فشار حداکثری موجب شد درآمد ایران ۷۰ میلیارد دلار کاهش یابد؛ بیش از صد شرکت از ایران خارج شوند و قراردادهای سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده لغو گردد؛ تولید ناخالص داخلی ایران از ۴۴۵ میلیارد دلار به ۱۹۲ میلیارد دلار سقوط کند؛

۲) و در ظرف سه سال، رتبه تولید ناخالص داخلی ایران در جهان از ۳۱ به ۵۱ تنزل پیدا کند.

اگر به همین اعداد خوشبینانه بسنده کنیم، این یعنی نابودی جان و مال و روان و سلامت و آینده میلیون‌ها ایرانی!

۳) منتها، متأسفانه در ایران، به جای اینکه این هولوکاست اقتصادی را روزانه در گوش جهان فریاد بزنیم و اجازه ندهیم این جنایت بزرگ فراموش شود، به جان برجام و تیم مذاکره‌کننده و دولت افتادیم و همه تقصیر را گردن مجهولی به اسم «مدیریت داخلی» انداختیم تا از آن بهره‌برداری جناحی کنیم.

۴) آنقدر گفتیم «مدیریت داخلی! مدیریت داخلی!» که مردم هم باورشان شد و امروز همدستان این هولوکاست و کسانی که در کنار بانیان آن عکس می‌گرفتند طلبکارانه به عنوان منجی ظاهر شده‌اند و به اسم مردم در راهروهای کاخ سفید، الیزه و پارلمان اروپا به دنبال تشدید تحریم و لغو مذاکرات افتاده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای رضا نصری از شما به عنوان یک تحلیل گر مسائل بین المللی انتظار بیشتری می رود ، سعی کنید حداقل حرمت “” عنوان تحلیل گر مسائل بین المللی “” را حفظ کنید ! ورود پیدا کردن به یک مسئله و تحلیل آن بدون ریشه یابی خود صورت مسئله و چرایی بوجود آمدن و شناخت مسببین و عوامل شکل گیری آن موجب تحلیل ابتر می گردد و خواننده ، تحلیل گر را دارای سمت و سو سیاسی می بیند ! شما به تحلیل اثرگذاری تحریم های اقتصادی پرداخته اید ، در واقع تحریم ها وضع می گردد برای همین تاثیرات و خاصیت تحریم است ! یکی از خاصیت های شکر ، شیرین بودنش است چیز غریب و دور از انتظار نیست ! دلایل تحریم ها چیست ؟ با چند کشور همسایه و منطقه ارتباط خوب داریم ؟ با چند کشور در دنیا ارتباط خوب داریم ؟ قریب به ۳۰ سال است که تحریم هستیم ، چرا ؟ چندین سال مذاکرات هسته ای به کجا انجامید ؟

    آقای نصری ، مردم بسیار آگاه و باهوش و به مسائل روز دنیا و مناسبات سیاسی آشنا هستند .

    1
    1
    1. کاری به تحریم های قبل از برجام ندارم ولی تحریم هایی که ترامپ بعد از لغو برجام علیه ما تحمیل کرد فقط و فقط به دلیل این بود که برجام دستاورد اوباما بود. این حرف من نیست حرف کیم داروک سفیر سابق انگلیس در آمریکاست. در واقع ما تاوان نژادپرستی یک فرد لاابالی را داریم و چون با کسی که ترامپ از او خوشش نمی آمده توافق کردیم مستحق مجازات بودیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا