خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح «روحانی بالینی» هم رسید

مشاور بالینی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک گفت: در راستای اهمیت تبلیغات اسلامی طرح روحانی‌ بالینی در مراکز آموزشی‌درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک اجرا می‌شود.

به گزارش انصاف نیوز، حجت‌الاسلام صادق دستجانی همزمان با اول تیرماه‌ روز تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ‌با اشاره به اجرای طرح روحانی‌بالینی در بیمارستان‌ها توسط نهاد رهبری ستاد دانشگاه، در خصوص جزئیات این طرح گفت: در این طرح هر مرکز دارای یک روحانی بالینی است و امورات مذهبی و فرهنگی آن مرکز را پیگیری و اجرا می‌کند.

دستجانی، هدف این طرح را آشنایی پرسنل مراکز درمانی و بیماران و همراهان با مسائل مذهبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه روحانیون بالینی روزانه حدود 4 ساعت در مراکز حضور داشته و مشاوره‌های مذهبی و دینی را به مراجعان و پرسنل ارائه می‌دهند، افزود: روحانیون روزانه در بخش‌های مختلف بیمارستان و مراکز درمانی حاضر می‌شوند و با حضور بر بالین بیماران به تقویت روحی آنها جهت تسریع سلامتی کمک کرده و مسائل و مشکلات مذهبی آنان را رفع می‌کنند.

مشاور بالینی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تصریح کرد: با توجه به شرایطی که بیمار با آن مواجه شده است و احساس نیاز بیمار به مناجات و نزدیکی بیشتر به خداوند، اهمیت نقش روحانی بالینی بیش از پیش احساس می‌شود، این طرح تاکنون نقش موثری در تقویت روحی بیماران و انجام تکالیف دینی آنان داشته است.

دستجانی با اشاره به اینکه در بیمارستان ولیعصر(عج) علاوه در موارد ذکر شده فعالیت‌های دیگری نیز جهت پیشبرد تبلیغات اسلامی صورت گرفته است، اضافه کرد: برخی از این فعالیت‌ها شامل تکمیل کتب مذهبی و وسایل مربوط به نماز مانند سنگ تیمم، مهر، سجاده و برگزاری مراسم‌‌ مذهبی، سفرهای زیارتی و تفریحی، نصب ادعیه مختلف در بخش‌ها و … می‌شود.

انتهاي پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا