خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف در نشست کمیسیون امنیت ملی درباره‌ی اینستکس چه گفت؟

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون اینستکس را گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام دانست و تاکید کرد که ارتباط اینستکس با FATF را نمی‌پذیریم.

به گزارش ایسنا، علی نجفی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور آقای ظریف وزیر خارجه و معاونان و مدیران وزارت اقتصاد و مسئولان بانک مرکزی برای بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوع کانال مبادلات تجاری موسوم اینستکس برگزار شد.

به گفته وی، در این جلسه وزیر خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه ساز و کار مذکور میان ایران و اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام ارائه و تاکید کرد که این ساز و کار گام مثبت و اولیه از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین در این جلسه وزیر خارجه ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF تاکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این ساز و کار نمی‌تواند مشروط باشد.

نجفی در پایان گفت که تاثیر این ساز و کار در جلوگیری از امنیتی سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این ساز و کار به غذا و دارو، ضرورت ایجاد ساز و کار مشابه در ایران از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا