خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«میزان» علیه همه!

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشت کوتاهی درباره‌ی ادعاهای مطرح‌شده درباره‌ی بیانیه‌ی اخیر میرحسین موسوی نوشت:

رسانه‌ی رسمی قوه قضاییه (میزان) به نقل از فردی که نامی از او برده نشده مدعی شده است که میرحسین موسوی تحت هدایت کامل سازمان تروریستی «مجاهدین خلق» قرار گرفته و بیانیه‌ی اخیر نیز از سوی اردشیر امیرارجمند به کمک محمدجواد اکبرین نگارش و به آقای موسوی ابلاغ شده است.

چند نکته‌ی کوتاه درباره‌ی این ادعای عجیب:

۱. دوازده سال است که میرحسین موسوی به حکم شورایعالی امنیت ملی در حصر است و همه‌ی ارتباطات بسیار محدود او نیز تحت نظر نهادهای امنیتی قرار دارد. اگر روایت «منبع آگاه و مطلع امنیتی» که با استقبال رسانه‌ی رسمی قوه قضاییه همراه شده را بپذیریم به این معناست که نهادهای امنیتی کشور (وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران) از تحت نظر گرفتن فردی که کاملا محصور و تحت نظر آنها بوده هم ناتوان هستند. به نظر می‌آید که این اتهام‌زنی به میرحسین بیشتر از آنکه علیه او باشد، اقدامی علیه نهادهای امنیتی کشور است و بنا بر قاعده می‌باید با پاسخ، توضیح و‌ شکایت آنان همراه شود.

۲. ادعای خبرگزاری قوه قضاییه همزمان با خبر «عفو ده‌ها هزار نفر از زندانیان» منتشر شده است و همزمان با سخنان رهبری انقلاب مبنی بر ضرورت توجه به «اتحاد ملی». این هم‌زمانی تأمل‌برانگیز سوال‌ها و ابهام‌های بسیاری را به ذهن متبادر می‌کند. آیا اهالی «میزان» و‌ آن دسته از «منابع آگاه امنیتی» که چنین سناریوهایی را به برخی رسانه‌های خاص هبه می‌کنند تعمدی در بیان چنین اتهامات تفرقه‌آمیزی همزمان «عفو ده‌ها هزار نفر» و تاکید رهبری بر «اتحاد» دارند؟!

۳. فارغ از آنکه موافق یا مخالف دیدگاه سیاسی رئیس قوه قضاییه باشیم، آقای اژه‌ای در مدت زمانی که به کرسی قاضی‌القضاتی تکیه زده است تلاش داشته تا نگاه منفی که متوجه دستگاه قضایی بوده تلطیف کند و بیشتر در مقام سخن و گاه در میدان عمل مسیری متفاوت از رؤسای سابق قوه را طی کند. اما ظاهراً حال و هوای رسانه‌ای که رسانه‌ی رسمی دستگاه قضاست و قاعدتاً می‌باید در چارچوب دیدگاه «تحول و تعالی» رئیس قوه قضاییه حرکت کند تغییری نکرده و همچنان در مسیر گذشته در حال حرکت است؛ از آن عجیب‌تر عزمی هم برای تغییر این رویکرد شاهد نیستیم!

۴. و نکته‌ی پایانی آنکه رویکرد «میزان» همان راه و روشی‌ست که سال‌هاست در این دیار شاهدیم؛ حذف افراد و هُل دادن آنان به سمت خصم به بهانه‌ی کوچکترین اختلاف نظر و سلیقه. وضعیتی که امروز در آن گرفتار آمده‌ایم حاصل همین نگاهی‌ست که در آن نخست وزیر امام تحت هدایت کامل منافقین است، رؤسای مجلس اسبق و سابق محصور و مطرود هستند و رؤسای جمهور اسبق و سابق هم جملگی منحرف و فتنه‌گر!

ترسم نرسی به کعبه، ای اعرابی / کاین ره که تو می‌روی به ترکستان است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا