خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرها و تحلیل‌های دو مقام وزارت اطلاعات

خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره‌کل اطلاعات استان فارس نوشت:

«خیراندیش یکی از مدیران معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای مقابله با تروریسم تکفیری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه اظهار داشت: این حادثه تلخ و غم‌بار یک پازل از پازل‌های گسترده طراحی‌شده توسط دشمن بود.

این مقام معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات اعلام کرد: از سال 1393 که داعش علیه ما طراحی مستقیم را شروع کرد تا امروز حدود 200 عملیات بمب‌گذاری قطعی در کشور خنثی شده است و تا سال 97 نیز 9 تن مواد منفجره در کشور کشف شد.

وی ادامه داد: در سال 94 بر اساس سند به‌دست‌آمده، طرح حمله به حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، شاهچراغ(ع) و چند مسجد اهل‌سنت با هدف ایجاد ناامنی و ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی طراحی شده بود که با توجه به قدرت و توان مجموعه اطلاعات کشور این حملات خنثی شد.

خیراندیش با اشاره به امنیت حاکم بر فضای کشور گفت: این امنیت نباید باعث این شود که نسبت به اقدامات و تحرکات دشمن و ضدانقلاب غفلت کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس رده‌بندی سایت جهانی تروریسم، جمهوری اسلامی نخستین کشور امن دنیا در زمینه تروریسم است اما این امنیت نباید موجب غفلت ما باشد.

این مقام معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات با یادآوری تبلیغات و دروغ‌پراکنی دشمن در فضای رسانه‌ای نسبت به شرایط کشور گفت: در جریان اغتشاشات اخیر، ضدانقلاب از عملیات ترکیبی و مدل‌های مختلف برای ایجاد ناامنی در کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف دیگر عملیات ترکیبی، ایجاد خطای محاسباتی در مردم و مسئولان است تا آنها دچار تشخیص غلط شوند.
او ادامه داد: بر اساس اسناد ضدانقلاب، دشمن از ابتدا می‌دانست که امکان براندازی نظام ممکن نیست و پایگاه منطقه‌ای آمریکا هم در گزارش خود به پنتاگون تصریح کرده است که “ما نمی‌توانیم از این اغتشاشات انتظار براندازی داشته باشیم و ضدانقلاب به ما دروغ گفته و ظرفیت خود را بزرگنمایی کرده است”.

خیراندیش گفت: از ابعاد دیگر محاسبات غلط ضدانقلاب در جریان اغتشاشات اخیر این بود که آنها در نظامی که فرهنگ مردم اسلامی است، نمادهای ضددین مطرح کردند و علیه دین، ائمه اطهار(ع)، مسجد و حوزه، فحاشی کردند.

وی افزود: البته این اغتشاشات حداقل نشان داد دشمنی غرب با نظام جدی است اما مردم بار دیگر با حضور حماسی و گسترده در راهپیمایی روز 22 بهمن مُهر پایانی بر فضایی که شکل گرفته بود زدند و ما امروز پالس‌های پنهانی از معکوس شدن رفتار دشمن دریافت می‌کنیم.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی این اغتشاشات این بود که کشورمان را وادار به پذیرش شرایط برجامی آمریکا کنند اما امروز شرایط رو به بهبود و ظرفیت ضدانقلاب از گروه‌های تروریستی رو به پایان است.

فعالیت اکثر گروه‌های معاند علیه جمهوری اسلامی در اغتشاشات اخیر

مدیرکل اطلاعات استان فارس هم در این آیین گفت: در جریان اغتشاشات اخیر اکثر گروه‌های معاند و تروریستی علیه جمهوری اسلامی وارد میدان شدند و کوشیدند که فضای اغتشاشات را با هدف براندازی نظام و رسیدن به اهداف خودشان حفظ کنند.

کوثری افزود: در جریان این اغتشاشات یک انسجام بی‌سابقه نیز بین کشورهای اروپایی با محوریت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایجاد شد و شاهد اظهارنظرها و حمایت‌های آنها از اغتشاشگران و عناصر معاند بودیم.

وی ادامه داد: خصومت دشمن با هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در اشکال مختلف بروز پیدا می‌کند و علت دشمنی‌های دشمن نیز عظمت و شکوه و اقتدار نظام است که مردم در روز 22 بهمن به‌شکلی مناسب به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: طبیعی است که دشمن وقتی این شرایط را می‌بیند به‌رغم همه دشمنی‌ها باز هم ساکت نمی‌نشیند و تحمل نمی‌کند.

مدیرکل اطلاعات استان فارس بیان کرد: جمهوری اسلامی یکی از کشورهای مقتدر و متکی به خود است و امروز نیروهای مسلح ما در حوزه‌های مختلف حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

کوثری اضافه کرد: دشمن در قبال جمهوری اسلامی تاکنون خطاهای بسیاری مرتکب شده است اما از این خطاها درس نمی‌گیرد و اغتشاشات اخیر هم یکی از محاسبات غلط دشمن بود که تصور کرد از این طریق می‌تواند به اهداف خود در قبال جمهوری اسلامی دست یابد.

وی جامعه اطلاعاتی و دستگاه اطلاعاتی کشور را یکی از مقتدرترین دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا دانست و گفت: دشمن در تلاش بود با تحریم‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی را به زانو درآورد اما کنار همین تهدیدها بود که در عرصه‌های مختلف به اقتدار، استقلال و خودکفایی‌های بسیاری دست یافتیم.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مقابله با تروریسم تکفیری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) هم گفت: این نمایشگاه بخشی از اقدامات گسترده‌ای است که در استان فارس از سوی دستگاه اطلاعاتی شناسایی شده است و ضرباتی است که تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری در این استان خورده‌اند و اگر در سطح کشور بنا باشد به نمایش گذاشته شد به‌مراتب گسترده‌تر خواهد بود.

فرد مسلح تکفیری چهارم آبان، زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز را به رگبار بست که در این عملیات تروریستی که گروه تکفیری داعش مسئولیت آن را به‌عهده گرفت، 13 فرد بیگناه به شهادت رسیدند و 30 نفر نیز مجروح و مصدوم شدند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا