خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دعوا بر سر رسانه ها در شورای شهر تهران

روزنامه همشهری و سایت معماری نیوز و مدیر بازداشت شده آن، باعث شد شورای شهر تهران دقایقی درگیر تنش شدید بین اعضا شود.

امید سلیمی‌بنی در خبرآنلاین گزارش داد: شورای شهر تهران امروز در جلسه علنی خود یکی از پرتنش ترین نشست ها را تجربه کرد. جلسه ای که با طعنه زنی برخی اعضا به یکدیگر و روزنامه نگاران و حتی با تذکرات معنی داری که رنگ و بوی تهدید می داد، همراه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، پس از آنکه به دستورات معمول جلسه پرداخته شد، به ارائه تذکرات اعضای شورا وارد شد و پس از آن بود که موضوع داغ رسانه ها، باعث شد دقایقی این نهاد مدیریت شهری، رنگ و بوی تند سیاسی و رسانه ای بگیرد.

موتور داغ شدن تذکرات را رحمت الله حافظی استارت زد. او در نطق خود از مسئولان قضایی خواست پرونده سایت معماری نیوز از بحث امنیتی خارج شود. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در سخنان خود از ریاست قوه قضائیه درخواست کرد تا پرونده سایت معماری نیوز را از موضوعی امنیتی خارج کرده و به یک موضوع مطبوعاتی تبدیل کند.

معماری نیوز، سایتی تخصصی در حوزه شهرسازی و معماری بود که چندی پیش گزارشهایی را درباره شهرداری تهران منتشر کرد.

رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره پرونده سایت معماری نیوز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پنج تیرماه سال 87، گفت: ایشان فرمودند: “مطالبه عدالت به معنای این است که عدالت، گفتمان غالب در محیط های جوان و دانشجویی شود، عدالت را مطالبه کنند و آن را از هر مسئولی بخواهند. یک لحظه از درخواست و مطالبه عدالت کوتاهی نکنند. این شان شماست، مطالبه عدالت از مسئولان در همه ابعاد آن.»

او با بیان اینکه ایشان در محل دیگری ترویج فرهنگ مطالبه عدالت از مسئولان در جامعه را مورد تاکید قرار داده اند، گفت: با عنایت به سخنان و انتظارات مقام معظم رهبری از قشر جوان، از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم پرونده سایت معماری نیوز را از موضوعی امنیتی خارج نموده و به یک موضوع مطبوعاتی تبدیل کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر شورای شهر تهران همچنین گفت: جناب آقای لاریجانی؛ این رفتارهای سخت گیرانه منجر به سرخوردگی جوانان و نهایت منجر به نفاق و کینه خواهند شد. قطعا تدبیر و درایت جنابعالی می تواند این پرونده را به مسیر طبیعی رسیدگی وارد نموده و شائبه نفوذ صاحبان زر، زور و تزویر در پرونده را مرتفع سازد.

تذکر سالاری به روزنامه همشهری

دومین بحث رسانه ای را محمد سالاری عضو دیگر اصلاح طلب شورای شهر مطرح کرد. سالاری گفت : با بررسی تیترهای روزنامه همشهری طی چند ماه گذشته متوجه می شوید تمامی تیترها مبتنی بر جنجال آفرینی واختلاف افکنی بین سازمان ها و نهادها، شهرداری ودولت بوده است در حالیکه رویکرد روزنامه همشهری اجتماعی و فرهنگی می باشد و قطعا سیاسی نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران توضیح داد: روزنامه همشهری باید در اختیار شهر ، شورا ، صاحبنظران و دیده بان های شهری قرار بگیرد و اگر هم بنا به نقد است ، نقد های کارشناسانه باشد که به تصمیم گیری بهتر و اقدامات درست برای بهبود کیفیت زندگی در شهر بینجامد و این روند فعلی که روزنامه همشهری در پیش گرفته است به صلاح شهر تهران و شهرداری نیست .

تذکر سوم اصلاح طلبها: در شان شهرداری نیست روزنامه نگاران را زندان کند

تذکر بعدی را عبدالحسین مختاباد چهره دیگر اصلاح طلب و البته هنرمند شورای شهر تهران بر زبان راند. مختاباد در تذکر خود با لحن تندی گفت: به آقای قالیباف توصیه می کنم بروید شکایت تان را از معماری نیوز پس بگیرید‌. در شان شما نیست روزنامه نگار را زندان بیندازید. ایشالا این آقا (مدیرمسئول معماری نیوز) دروغ گفته باشد، بگذارید مواری که در گزارش این سایت مطرح شده پیگیری شود.

او تذکر رسانه ای-قضایی خود را به مثل مشهوری به پایان رساند که باعث شد اصولگرایان شورای شهر به شدت واکنش نشان دهند: تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!

سخنگوی شورای شهر: غیرت تان چه شده؟

تذکرات پیاپی اصلاح طلبان درباره رسانه ها باعث شد تا رضا تقی پور عضو اصولگرای شورای شهر وقت تذکر بگیرد. او با صدای بلند در صحن علنی شورای شهر خطاب به اصلاح طلبان همکار خود گفت: تعجب می کنم برخی همکارانمان در کار قوه قضاییه دخالت میکنند. الان این حرف را می زنند و بعد هم لابد می خواهند بگویند قوه قضاییه قاتل و دزد و قاچاقچی را آزاد کند؟ یک فردی آمده و هر چه دروغ خواسته به شورای شهر گفته و تهمت زده و فضای جامعه را متشنج کرده، از آقایان می خواهم غیرت داشته باشند، آبروی اعضای شورا رفته، غیرت آقایان چه شده؟

او در ادامه سخنانش گفت: چرا باید این شکایت پس گرفته شود؟ علاوه بر ایشان چند عضو شورا هم با او هم دست بودند و آشش را بیرون شورا پختند و آوردند در شورا!

در بین سخنان او، ابوالفضل قناعتی از اعضای هیات رئیسه شورای شهر وارد شد و گفت: آمده اند به یک آزاده و یک اسطوره تهمت زده اند. می دانید آزادگی چیست؟ کسی که این حرفها را منتشر کرده یک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد. اینها آمده اند آبروی همه را برده اند، چه کسی چیزی داده؟ اگر چیزی به کسی داده اند به یک اسطوره و یک آزاده داده اند.

پس از این سخن قناعتی، تقی پور، سخنگوی شورای شهر در ادامه تذکر خود گفت: به همه تذکر می دهم اگر قرار است آبرو ببرند، برای هیچ کس آبرویی نمی ماند! این تهمتها جنایتی بود که در حق شورای شهر اتفاق افتاد و در تاریخ بی سابقه بود.

تک دیگر اصلاح طلبان به جناح مقابل

پس از سخنان او، علیرضا شجاع پوریان عضو شاخص اطلاح طلب شورای شهر وقت برای تذکر خواست که با موافقت مرتضی طلایی، رئیس جلسه سخن خود را آغاز کرد.

شجاع پوریان در ابتدا با انتقاد از جلسات غیرعلنی شورای شهر که بدون حضور خبرنگاران در روزهای یکشنبه برگزار می شود گفت: چه معنی دارد جلسات یکشنبه بدون حضور خبرنگار شود ولی آنلاین، حرفهای اعضا و اطلاعات شورا روی برخی سایتها منتشر شود؟

او در ادامه سخنانش به پاسخگویی به اعتراضات همکاران اصولگرای خود پرداخت و گفت: ما می گوییم با رسانه ها برخورد دوگانه نشود، همین حرفهایی که معماری نیوز منتشر کرد، توسط یک سایت به مراتب بزرگتر درباره آقایان سرخو، حقانی و خانم ابتکار زده شد، آیا این سایت بسته شد یا مدیرش به زندان افتاد؟

جدیدی: ما پهلوانیم و کسی را به بند نمی کشیم

اینجا بود که عباس جدیدی، عضو ورزشکار شورای شهر به سخن پرداخت. او در تذکرش گفت: با جوسازی نمی شود حق سازی کر. اگر آقای یاشار سلطانی در بند چرخ دنده های قوه قضاییه گیر کرده اند بعضا به خاطر برخی از اعضای شوراست.

او با ذکر خاطره ای گفت: سه چهار ماه پیش ما را به انکر و منکر بستند، ما را به ترامپ و پوتین چسباندند. اگر قرار بود شکایت کنم سه چهارتا مثل یاشار سلطانی الان پشت میله های زندان بودند، ولی ما شکایت نکردیم چون پهلوانیم. مرام پهلوانی آزاد کردن زندانی است. ما کسی را به بند نمی کشیم.

این چهره ورزشکار شورای شهر در ادامه سهخنانش گفت: اگر کسی اشتباه کرده با یک عذرخاهی کار را فیصله دهد، این پیام امام حسین در صحرای کربلا به طرف مقابل بود. کسی با زندان کردن خبرنگاران موافق نیست ولی اگر کسی پی به اشتباهش برده، بیاید از ملت ایران و شهروندان تهران عذرخواهی کند.

رئیس جلسه: شهرداری تهران و شورا از کسی شکایت نکرده اند

مرتضی طلایی، رئیس جلسه شورای شهر در این قسمت از جلسه امروز توضیحات مهمی را درباره پرونده معماری نیوز داد. او پس از سخنان جدید اینطور گفت: از همکاران درخواست می کنم با آرامش موضوع را بررسی کنید. با بررسی هایی که من انجام دادم متوجه شدم نه شهرداری و نه نهاد شورا شکایت از کسی نکردن، برخی افراد حقیقی حق فردی داشتند و از این سایت شکایت کرده اند، ولی هیچ شکایتی از سوی شهرداری، شهردار تهران و نهاد شورای شهر تهران علیه کسی نشده است.

اینجا بود که ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران گفت: ما هنوز نرفته ایم شکایت کنیم، نوبت شکایت ما هم می رسد و پدر آنها را در می آوریم.

شورای شهر پس از توضیحات طلایی، با تذکر علیرضا دبیر درباره نحوه واگذاری املاک شهرداری به بانک شهر وارد دستور جلسه عادی خود شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا