خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوانفکر: خاطره‌ی طهماسب مظاهری اتهام خلاف واقع و ناجوانمردانه است

علی‌اکبر جوانفکر در کانال تلگرامی خود نوشت:

رسانه ها نوشته اند که آقای طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی در دولت نهم در کتاب خاطراتش از دستور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور وقت به پرداخت میلیون ها دلار به دو فرد امین، با هدف دور زدن تحریم ها خبر داده اما او در برابر این دستور مقاومت کرده که موجب برکناری وی از سمتش شده است.

بی منطقی، فقدان مستندات لازم و مهمل بودن ادعای مطروحه، آشکارا آن را بی نیاز از پاسخگویی کرده است، اما با مشاهده بی تفاوتی معنادار آقای مظاهری در این خصوص و عدم تکذیب آنها، بر آن شدم تا چند نکته را جهت اطلاع عموم منتشر نمایم.

الف: از آنچه منتشر شده چنین برمی آید که آقای مظاهری با طرح یک اتهام خلاف واقع و ناجوانمردانه، در صدد برآمده است تا علت برکناری زودهنگام خود از سمت ریاست بانک مرکزی را به نحوی توجیه نماید. این در حالی است که دکتر احمدی نژاد تا کنون حرمت داری کرده و در باره علت برکناری وی، آن هم تنها یک سال پس از انتصابش به این سمت، هیچ سخنی نگفته است.

ب: همگان می دانند که تحریم ها از سال 1390 به بعد آغاز شد و در سال 1386 یعنی دوره مسئولیت آقای مظاهری در بانک مرکزی، مشکلی به نام تحریم وجود نداشت که لازم باشد دکتر احمدی نژاد به ایشان نامه بنویسد. بنده در این خصوص نظر نمی دهم، اما اذهان عمومی، معمولا چنین خبطی در طرح یک ادعای واهی را به حساب کِبَر سن یا دروغگو بودن مدعی می گذارد.

ج: سوال جدی این است که چرا صاحب این ادعا، به عنوان یکی از مسئولان رده بالای کشور، چنین امر مهمی را در زمان مسئولیت خود نه تنها منتشر نکرده بلکه با کوتاهی در انجام وظیفه مصرح قانونی، آن را به مراجع رسیدگی و نظارت مربوطه نیز ارجاع و گزارش نداده است؟ حیرت آور است که وی این ادعا را نه در زمان برکناری، بلکه 15 سال پس از آن، به عنوان علت عزل خود مطرح کرده است!

د: کسی که کوچکترین آگاهی از روند اداره کشور داشته باشد، به خوبی می داند که هیچ کس حتی رئیس جمهور نیز نمی تواند خارج از قوانین و به ویژه قانون بودجه دستور پرداخت حتی یک ریال را صادر نماید.

ه: آیا آقای مظاهری این مطلب را هم در خاطرات خود آورده است که برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392، فرزندش را نزد دکتر احمدی نژاد فرستاد تا حمایت ایشان را جلب کند اما با پاسخ منفی رئیس جمهور وقت رو به رو شد؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا