خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گناهان کبیره روی نقشه آمریکا

گروهی از جغرافی‌دانان آمریکا در دانشگاه دولتی «کانزاس سیتی» با الهام از فهرست «هفت گناه بزرگ» یک نقشه‌ عجیب جغرافیایی از این گناهان ارائه کرده‌اند که نشان‌ می‌دهد در کدام نواحی آمریکا ارتکاب به این گناهان بیشتر رخ می‌دهد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، در اوایل عصر مسیحیت راهبی یونانی به نام «اوگریو دومونتو» فهرستی از هشت گناه بزرگ ارائه داد تا تمایلات منفی انسان را تعریف کند. سپس «پاپ گرگوری» اول در قرن ششم میلادی اولین تغییرات را در این فهرست اعمال و با حذف اندوه و تبدیل آن به «کاهلی»، فهرستی از «هفت گناه بزرگ» را ارائه کرد.
این مسئله دست مایه تحقیق جغرافی‌دانان آمریکا شد تا با استفاده از این تعابیر یک نقشه جغرافیایی از میزان فراگیری این گناهان در آمریکا طراحی کنند. این گناهان هفت‌گانه شامل تنبلی (کاهلی)، طمع، حسد، شکم‌پرستی، خشم، فحشا و تکبر می‌شوند. به عنوان مثال آنها بخشی از مطالعه خود را با استفاده از اطلاعات مربوط به تعداد رستوران‌های فست‌فودها برای بررسی شکم‌پرستی،‌ آمار مربوط به سرقت‌ها و دزدی‌ها برای بررسی گناه حسادت و مقایسه میانگین درآمد با نرخ بی‌خانمانی و خط فقر برای بررسی گناه طمع در نواحی مختلف آمریکا روی نقشه ابداعی خود انجام دادند. این نقشه که در اصل در سال 2009 میلادی تهیه شده اکنون بار دیگر از سوی وبلاگ «ممولشین» منتشر شده است.
اطلاعات روی نقشه به این گونه است که برای نشان دادن گناه «خشم» روی این نقشه، رنگ قرمز نشان‌دهنده میزان بالای جرم و جنایت و رنگ آبی نشان‌دهنده میزان اندک جرایم است. مطابق با این نقشه در مورد این شاخص نواحی جنوب و مرکز «کالیفرنیا» بدترین وضعیت را دارند و بنابراین افرادی که به دنبال داشتن زندگی امن و آرامی هستند، طبق این نقشه باید به «داکوتای شمالی» نقل مکان کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از دیزرت نیوز، این جغرافی‌دانان در شیوه جمع‌آوری اطلاعات خود مرتبط با هر یک از گناهان به ترتیب زیر عمل کردند:
گناه تنبلی
– تنبلی: اطلاعات مربوط به این گناه از طریق سنجش سرمایه‌گذاری کلی در بخش سرگرمی و فعالیت‌های تفریحی در مقایسه با میزان استخدام‌ها به نسبت سرانه تهیه شده است. این اطلاعات از اداره آمار آمریکا اخذ شده است.
گناه طمع
– طمع: میزان این گناه با اندازه‌گیری نرخ درآمد سرانه و مقایسه آن با میزان زندگی زیر خط فقر سنجیده شده است.
گناه حسد
– حسد: گناه حسادت با سنجش میزان سرقت، سرقت از منازل، دستبرد و سرقت خودرو با استفاده از اطلاعات اخذ شده از «اف بی آی» برآورد شده است.
گناه شکم‌پرستی
– شکم‌پرستی: با استفاده از تعداد خدمات اغذیه‌ای و رستوران‌ها و فست‌فودهای حاصل از آمارهای اقتصادی برآورد شده است.
گناه خشم
– خشم: میزان این گناه از تعداد جرایم خشن نظیر قتل، تجاوز و اذیت و آزار به نسبت سرانه مشخص و اطلاعات لازم از «اف بی آی» گردآوری شده است.
گناه فحشا
– فحشا: فراگیری این گناه از طریق بررسی نرخ ابتلا به بیماری‌های مقاربتی نظیر ایدز، سفیلیس، کلامیدیا و سوزاک به نسبت سرانه در نقشه مشخص شده که اطلاعات آن از سوی اداره سلامت و خدمات انسانی تهیه شده است.
گناه تکبر
– تکبر: میزان این گناه با گردآوری اطلاعات حاصل از شش گناه قبلی برآورد شده است.
متخصصان برای هر یک از این گناهان با توجه به ماهیت روانی و اقتصادی آن درمانی را ارائه کرده‌اند در حالی که به عقیده آنها «غرور و تکبر» بزرگترین و سر منشاء تمامی گناهان شناخته شده و آن را مجموعی از شش گناه دیگر تلقی کرده‌اند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا