خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد یک پژوهشگر تاریخ به اپوزسیون وابسته تحریم / جنگ طلب

حسن انصاری، پژوهشگر تاریخ، در کانال تلگرامی خود نوشت:

به عنوان کسی که سی و اندی سال است در کار تاریخ اسلام و ایران و منطقه هستم بی تردید معتقدم که اپوزیسیون وابسته تحریم / جنگ طلب راهی به مردم ایران و آینده کشور ندارد. این اپوزیسیون آویزان که در خدمت منافع جهات خاص است و اینک در تقابل با منافع ایران و ایرانیان و با کمک مخالفان منافع ملت ایران صحنه را برای خود به توهم مناسب یافته چند ویژگی دارد که اینجا بر می‌شمارم:

1- بسیار متوهم است. چهل و اندی سال است در توهم زیسته و چهل سال دیگر هم بگذرد باز از این توهم خودساخته رهایی نمی‌یابد. مگر اینکه کمی کتاب بخواند.

2- از تاریخ، فرهنگ و دیانت و ارزش‌های ملی / دینی مردم ایران و این سرزمین بی اطلاع است.

3- تمام هویتش را در وابستگی و یاری گرفتن از تحریم طلبی و کمک از جهات بیگانه با وطن ساخته است. برایش وابستگی حرف اول را می‌زند. دلیلش این است که از مردم در داخل نا امید است. می‌داند که این سرزمین ساز و کارهایی مدنی دارد که در وقت خود به این وابستگان وطن ناشناس میدان عمل نخواهد داد.

4- برایش یکپارچگی سرزمینی، هویت ملی، فرهنگ و سنت‌های ملی و دینی این سرزمین، تاریخش و منافع ملی‌اش در منطقه‌ای با این همه خطرات و مشکلات و آینده‌ای که باید در سایه امنیت و عزت و استقلال تأمین شود اهمیت ندارد. با هر تجزیه طلب متوهم‌تر از خودش هم حاضر است بنشیند و برای نابودی و تضعیف کشور با هر دشمن و رقیب تاریخی این مرز و بوم هم حاضر است همکاری کند.

5- از ساز و کارهای قدرت و مناسبات تاریخی آن در ایران که پیشینه آن به صدها سال و گاه تا چند هزار سال می‌رسد بی اطلاع است. مقصر نیست. دلیلش این است که سواد این رشته‌ها را ندارد. بی اطلاع است.

6- توهمش تا بدین پایه است که به دروغ‌ها و شایعه سازی‌هایی که خودش ساخته باورمند شده. هر روز با رسانه‌هایی که مورد حمایت بیگانه است و منافع بیگانگان را تأمین می‌کنند در کار دروغ سازی‌های جدید است. هر روز یک بساطی را هوا می‌کند. چرا که به داخل و مردم ایران امیدی ندارد. می‌داند که مردم هر که را از خود بدانند بی تردید تحریم طلبانی که حتی با داروی بیمارانشان سیاست تحریم طلبی را دنبال کردند بیگانه‌اند و به آنها امید نمی‌بندند.

7- گمان می‌کنند اسلام و تشیع و فرهنگ ملی / دینی که این جماعت آویزان به کلی با آن بیگانه‌اند با اراده تحریم و جنگ طلب آنها در این سرزمین از بین رفتنی است. مقصر نیستند. سواد تاریخی ندارند. با تکثر فرهنگی و دینی مخالفند. دنبال سکولاریزم ستیزه گرند و گمان می‌کنند دین را می‌شود با وابستگی فرهنگی و با شوهای رسانه‌ای در یک جامعه از میان برد.

8- گمان می‌کنند با شانتاژهای رسانه‌ای و هوا کردن روزانه یک دروغ و شایعه جدید می‌توانند رهبر سازی کنند. فضای اینستاگرامی و فیک های توئیتری و شوهای تلویزیونی را با فضای واقعی اشتباه گرفته‌اند. قطعاً اشتباه می‌کنید. اینجا ایران است.

9- تمام امیدشان به این است که مخاطبشان تاریخ نداند. بی اطلاع از اوضاع منطقه و جهان باشد. تاریخ این سرزمین را نداند. دوران سیاه حکومت وابسته و فاسد و مستبد و کودتایی پهلوی را تجربه نکرده باشد. به شوهای مضحک نوستالژیک تلویزیون‌های معلوم الحال دل داده باشد. فریب دروغپردازی ها و شایعه سازی هایشان را بخورد و یا شعارهای دروغین آنها و لو در زیر ظاهری زیبا را باور کند. اما اشتباه می‌کنند. مردم ما به حکم خودآگاهی تاریخی در وقت ضرورت دوستان و دشمنان خود را نیک از هم باز می‌شناسند و می‌دانند چه کسانی از گرفتاری‌ها و مشکلات آنها برای خود اعتبارهای دروغین می‌سازند و صبح تا شام به دروغ و به نام مردم ایران در کار فاند گیری از بیگانگان هستند.

10- دست آخر اینکه درس از تاریخ نمی‌گیرند. حکماً در توهم خود چهل سال دیگر خواهند زیست.

توصیه من: در چهل سال آینده در کنار زیست متوهمانه خود سعی کنید کمی کتاب بخوانید. اگر کتاب‌های پیچیده سخت است و سوادتان اجازه نمی‌دهد، از کتاب‌های ساده درباره تاریخ ایران و تاریخ فرهنگش شروع کنید. باور کنید برای رفع توهم کمک می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. سلام.شما خودتان بانی وضع موجود کشور هستید.بجای تاختن به دیگران بشنید یه کم به آورده های خودتان فکر کنید به شرایط فعلی جامعه نگاه کنید وگرنه ۱ و۲ و۳ ردیف کردن وتوهین وتاخت وتاز به دیگران شما را بی آبروتر می کند.

      15
      5
  1. درست می گویید ولی شما هم تاریخ را سانسور می کنید اگر تاریخ درست وانچه که بود ه نوشته شود هم لذت بخش خواهد بود وهم عبرت آمیز هر چند که خیلی م غمبار خواهد بود انقلاب در کشور های مثل ما بیشتر جنگ قدرت بود ه با جانبداری کشور بیگانه وقربانی شدن مردم

    20
    5
    1. وطن فروشا همش از تحریم حمایت میکنن
      میدونن که مردم بیشتر زیر فشار میرن بازم از تحریم حمایت میکنن
      از فرهنگ ایرانی خبر ندارن جلو همه هر حقارتی رو تحمل میکنن فقط به کشور ومردم ضربه بزنن
      اینو از پدرانشون یاد گرفتن که فقط جلو بیگانه ها حقیری خودشون رو نشون میدن

      10
      12
  2. به این پژوهشگر تاریخ بفرمایید،، بقول معروف فعلا برو مشقات را بنویس،، بعد تحلیل سیاسی بکن،، کسی دم از تجزیه و جدایی طلبی نزده،، حالا 5-6 نفر یک اجتماعی هم کردند،، شما نگران کاسه لیسی ات نباش

    21
    10
    1. ایشون استاد و پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا هستند اصغرجان!باشه میگیم ایشون بره مشق هاش رو بنویسه شما بیای کرسی استادی دانشگاه پرنستون رو بگیری و تاریخ رو قشنگ تدریس کنی اصغر جان!!!

  3. حسن انصاری خودش اندکی در مورد اقتصاد سیاسی مطالعه کند و بعد اظهار نظر کند

    15
    4
  4. من مخالف این حکومت هستم ، ولی انقدر هالو نیستم که این موجودات دوزاری فرومایه بخواهند رهبران تغییر و اپوزسیون باشند!! این مزدوران استعمار خوابشان تعبیر نخواهد شد ، گذشت زمان جنایات رژیم وابسته و فاشیست خاندان پالانی را پاک نمیکند؛ و من یکی از هزاران داوطلب خواهیم بود که در صورت رسیدن پای این مزدوران استعمار به کشورم ، با اسلحه و حتی با عمل انتحاری شهادت طلبانه وظیفه ملی و میهنی خود را در مسیر مبارزه برعلیه این مزدوران ادا خواهم کرد.

    14
    15
  5. اینقدر منم منم کردی حالمون خراب شد از کتابهای بسیاری که تو خواندی و بقیه نخوانده اند

  6. از این اساتید تاریخ در دانشگاه های ایران فراون هستند! خیلی سواد نداشته ات به رخ کشیده اید.
    راهکارت چیست؟ از این گونه باسوادهایی مثل شما زیاد حرف می زنند اما به راه حل که می رسند، خزعبلات تحویل می دهند. در این 40 سال و اندی چه کار مثبتی برای حل مشکلات مردم انجام داده اید؟ گاهی سکوت کردن بهتر است تا هنرت پوشیده ماند.

  7. با اینکه یه عده از مسؤلین خائن مسببین این شرایط هستند و با اینکه حکومت اشتباهات اساسی داشته و دارد. ولی بعید هست این دوزاری های هرزه خیرخواه باشند این احمق ها نمیدونن عروسک دست دشمنان ایران زمین شدند #مملکت ملت دانا می خواهد

    9
    14
  8. اگر تحریم طلبی خیانت محسوب میشه تکلیف خیل تحریم طلب به ظاهر ذوب در ولایت داخلی چی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا