خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جبهه ملی به رضا پهلوی: سوگند پادشاهی را لغو کن!

حزب جبهه ملی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رضا پهلوی نوشته است که سوگند پادشاهی را لغو و خود را جمهوری خواه اعلام کند. نویسندگان تاکید کرده‌اند: اولین مسئول انقلاب ایران هم کسی به جز محمدرضا شاه پهلوی یعنی پدر شما نیست.

در بخشی از این نامه خطاب به او نوشته شده است: شما از یک طرف در ۴۲ سال قبل در قاهره در انظار عمومی سوگند پادشاهی یاد کرده‌اید و از طرف دیگر در نوار صوتی خود در سال گذشته می‌گوئید که رژیم پادشاهی موروثی را قبول ندارید و طرفدار نظام جمهوری و انتخابی می‌باشید. و یا ذکر می‌کنید که اصلاً مایل به فعالیت سیاسی و داشتن هیچ مقامی نیستید. این سر در گمی از کجا ناشی می‌شود؟

نویسندگان این نامه نوشته‌اند: «شما و طرفداران شما انقلابیون سال ۵۷ را که یقیناً اکثریت قریب به اتفاق اقشار و گروه‌های اجتماعی و سیاسی ملت ایران را تشکیل می‌داده‌اند مسئول سیاه روزی‌ها و نابسامانی‌های امروز کشور معرفی می‌کنید در حالی که همه کس می‌داند که تمام انقلاب‌ها در طول تاریخ و در تمام جهان در اثر رفتار غلط و سیاست‌های نادرست حکومت‌های مستقر روی می‌دهند. البته قدرت‌های خارجی هم سعی می‌کنند تا برای حفظ منافع خود بر امواج انقلاب سوار شده و اهداف خود را به پیش ببرند. بنا بر این اولین مسئول انقلاب ایران هم کسی به جز محمد رضا شاه پهلوی یعنی پدر شما نیست. اگر به سخنرانی تلویزیونی ایشان در روز ۱۵ آبان ۵۷ یک بار دیگر نگاه کنید می‌بینید که به تمام مفاسد و مظالمی که موجب بروز انقلاب ایران شد، اذعان کرده‌اند».

آنها همچنین نوشته‌اند: از کودتای اجنبی ساخته ۲۸ مرداد ۳۲ تا زمان انقلاب ۵۷ قانون اساسی مشروطیت زیر پا گذاشته شد و پادشاه همواره حکومت کرد نه سلطنت. همه امور کشور را درید قدرت انحصاری خود گرفت.

نویسندگان با این پرسش که آیا نباید محمدرضا پهلوی را مسئول وقوع انقلاب و اتفاقات پس از آن دانست، نوشته‌اند: شما  به کودتای ۲۸ مرداد و همکاری دربست دربار با دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا، به زندانی کردن نخست وزیر قانونی و قهرمان ملی کردن نفت تا پایان عمر، به اعدام فجیع دکتر حسین فاطمی وزیر خارجه دولت ملی، به استبداد و اختناق و رفتار ساواک، به اعدام‌ها و زندان‌ها و شکنجه‌ها، به تأسیس حزب واحد «رستاخیز» و گفتن اینکه هرکس عضو این حزب شاه ساخته نشود، باید از مملکت برود، به پیش کش کردن بخش مهمی از خاک ایران یعنی بحرین به قدرت‌های استعماری، به برگزاری جشن‌های نمایشی پر هزینه و تحمیل کردن مخارج سنگین آنها بر گرده ملت محروم ایران و به انواع فساد ارکان حکومت ورود نمی‌کنید و نسبت به این مسائل اعلام موضع نمی‌نمائید و بدون ورود به آن مظالم و محکوم کردن آنها فقط می‌خواهید از عنوان «شاهزادگی» و فرزندی آن پادشاه برخوردار شوید که این تناقض قابل قبول نیست.

نویسندگان این نامه با اشاره به نقش توارث و فرزندی شاه سابق در موقعیت رضا پهلوی، تاکید کرده‌اند: شما چه بگوئید و چه بر زبان نیاورید نماد نظام سلطنتی تلقی می‌شوید و هرکس به ندای وحدت خواهی شما پاسخ مثبت بدهد و با شما همکاری نماید به طور واضح تأیید کننده نظامی که شما نماد آن هستید شناخته خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اولین مقصر شما هستیدد که باید پشت سر بختیار می ایستادید تا بعدا یکی از آن سه نفر فروهر مثل بختیار سلاخی نشود و دیگری سنجابی در غربت دارفانی را وداع نگوید. الان سعی کنید مفید باشید و به اتحاد اپوزیسیون داخل و خارج کمک کنید. رضا پهلوی کی گفت که دنبال پادشاهی است؟

    مصدق مرد بسیار محترمی بود اما فاطمی چطور؟

    فخرآور هم عامل حکومت هست‌ در ضمن. که در پیوست خبر آمده

    13
    7
  2. سلام‌دسته‌شغال‌وکفتارو
    لاشخورها‌ویاافراد‌مبتذل‌وبی‌مایه
    وپست‌وقتی‌راه‌میافتند‌و
    میخواهند‌خودی‌نشان‌دهند‌حتما
    یک‌جاهای‌کار‌درست‌نبودهکه‌اینها
    امیدوار‌شدند‌بو‌کشیدند‌واز
    سوراخها‌بیرون‌آمدند‌‌ثابتی‌
    ساواکی‌یا‌یک‌دختر‌خانمی‌که
    خود‌شیفتگی‌شده‌ورفته‌خارج
    اجازه‌داده‌ازشرمگاه‌او‌فیلم‌بگیرند
    ‌و….اینها‌آمدند‌وبخواهند‌در نقش
    مبارز‌‌و….حداقل‌باید‌بررسی‌کرد
    که‌‌چرا‌قبلا‌جرات‌نمیکردند‌واکنون
    جسور‌شدند‌.چرا‌قبلا‌وحشت‌
    داشتند‌واکنون‌میآیند‌و شکلک
    درمیآورند‌وسیخک‌میرنند‌.درست
    است‌کاره‌ای‌نیستند.اماتغییر‌رفتار
    فرومایگان‌ازچیست‌.

    5
    12
    1. مدیر محترم انصاف نیوز این چرا این نوع ادبیات زشت و استفاده الفاظ چاله میدانی و رکیک را حذف نمی کنی! تا عبرتی برای فحاشان شود!!

  3. در مورد انتقاداتی که جمهوری خواهان از طرفداران حکومت پادشاهی و بخصوص شاهنشاهی پهلوی ارائه میکنند که باید مورد توجه قرار بگیرد . اما نکته مهم در فرار و فریب و حاشا کردن این رمز و راز جمهوری خواهان هست که اصولا انقلاب و جمهوری و دموکراسی که این همه به ان مفتخر هستند و شالوده و تز سازمان فراماسونری و خدای انان لوسیفر بزرگ هست . و تمام انقلاب های جهان چه فرانسه وامریکا و روسیه و چین و… توسط ماسونها برنامه ریزی و اداره شد انقدر سند و مدرک موجود هست که هر محققی میتواند به ان دست رسی داشته باشد . اما چون سلطه هشت میلیون ماسون بر جهان که اکثریت ارکان اداره و کنترل جهان در دست انهاست و انقدر تبلیغات عظیم از انها حمایت میکند که کمتر کسی برای حفظ ابرو و جان خود حاضر هست که این واقعیت رو به این مدعیان ازادی و مردم سالاری کوشزد کند که اگر پادشاهی دارای نکات منفی هست جمهوریت که گماشته سلطه ماسونها بر مردمان و خدایشان لوسیفر هست. زشت تر و فاسد تر هست . اما دیوار حاشا برای ماسونها و حکومت برحق شان جمهوری انقدر بلند هست که صدای هر منتقدی رو در پشت دیوار یا خفه کرده یا تحقیر کرده و یا تهدید و یا‌سربه نیست . ازادی شعار ماسونها و جمهوری خواهان هست اما یک دنیا فرق بین ازادی و ازادگی وجود دارد . همان چیزیکه هیچ ماسونی و هیچ جمهوری خواهی جز با سفسطه گری سعی در انحراف و تحریف ان تا به امروز انجام نداده . هرگز نباید اجازه داد که سیر به پیاز انتقاد کند که تو بو میدهی . اگر پادشاهی بد است جمهوری بدتر است .

    2
    3
  4. اصلا جدال و تفرقه درست نیست ….
    فکر مردم باشید گوشت 500تومان دلار52تومان پس چس شد که آن مرررررد می گفت خدا نکنه ما باشیم دلار بشه پنج هزار تومان …

  5. در تاریخ چه کسی توانسته سوگند خود را لغو کند، لغو سوگند برابر است با خیانت، و عواقب خطرناکی برای او دارد. البته در تاریخ ما کسانی هستند، که وعده های سرخرمن و قول و قرار دروغ، برای خدعه و نیرنگ به عوام دادند، و عمل نکردند. جبهه ملی برود بینش، بصیرت و دانش سیاسی خود را تقویت کند.
    دوما اعراب برای اسرائیل فرش قرمز پهن کرده و، برای ایجاد رابطه با اسرائیل از هم سبقت می گیرند. حالا ما شدیم کاسه داغ تر از داغ!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا