خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌ی فرزند مهاجرانی به تندروها در «دروغ بورسیه عربستان»

«روزگاری می‌گفتند مهاجرانی پول سپرده‌های مردم برای حج عمره را هم برداشته و خورده! البته بعد مشخص شد آن هم دروغی بیش نبوده و همان هم بعد از مدتی فراموش شد»

فرزند سیدعطاءالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات، یک سال پس از انتشار خبر صداوسیما با تیتر «پسر مهاجرانی بورسیه‌ی عربستان در انگلیس» به نقل از ویکی لیکس، به صورتی کنایه آمیز آن را تکذیب کرد؛ ادعایی که همچنان برای تخریب اصلاح طلبان استفاده می شود.

به گزارش انصاف نیوز، «سید محمد مهاجرانی» در این باره گفت: «قاعدتا وقتی گم شدن دکل ۸۷ میلیون دلاری را به یکی از فرزندان این خانواده مرتبط می‌دانند، دیگر نیازی به گرفتن کمک ۱۶ هزار پوندی از عربستان برای ادامه‌ی تحصیل فرزند دیگر خانواده نخواهد بود، هر چند هر دو مورد دروغ بوده و دلیلی به تفسیر و توضیح دروغ‌های جماعت تندرو نیست و نخواهد بود».

وی این پاسخ را در واکنش به پرسش یک نواحمدی‌نژادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی داده است.

محمد مهاجرانی درباره‌ی نقدی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به «داریوش سجادی» نوشته بود:

«بارها خواستم زیر پست‌های ایشان چیزی بنویسم اما دیدم بهترین جواب به توهین و هجویات به قول شما این نواحمدی‌نژادی‌ها سکوت است. متاسفانه ایشان فقط بازی کردن با کلمات را خوب بلد است و معمولاً غیر از آقای احمدی‌نژاد، به همه از جمله آیت‌الله هاشمی توهین و ناسزا گفته است. برای بعضی باید دعا کرد، بعضی را هم باید رها کرد. احتمالاً ایشان جزو گروه دوم باشند. البته این هم از خوبی‌های زندگی زیر چتر کدخدا هست که ناهار روز تعطیل را کنار خانواده و در جوار دریاچه بزنی و به اوضاع و احوال سیاسی آنجا هم حسابی ایراد بگیری و در همه‌ی امور هم خود را عقل کل بدانی و صاحب نظر!»

داریوش سجادی، بلاگر ایرانی – آمریکایی مقیم آریزونا نیز پاسخ داد:

«جناب مهاجرانی! بزرگواری فرمودید که از نوشتن کامنت ذیل پست‌های بنده استنکاف ورزیدید اما در یک مورد امساک نفرمائید و آن این که از سال گذشته والده محترمه وعده دادند ماجرای درخواست و دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی برای فرزندشان از سلطان حجاز را بعد از ماه رمضان توضیح خواهند داد، رمضان پارسال گذشت و رمضان امسال نیز گذشت و چشم ما به توضیحات قطعاً مکفی ایشان سفید شد. اگر مقدور است شما تقبل زحمت فرمائید. با تشکر»

محمد مهاجرانی در پاسخ به وی و یک کامنت‌گذار دیگر که در همین باره پرسیده بود، نوشت:

«دوست عزیز! این هم از آن دست مطالبی است که در زمانی خاص مطرح می‌شود و بعد مشمول مرور زمان می‌شود. قاعدتاً وقتی گم شدن دکل ۸۷ میلیون دلاری را به یکی از فرزندان این خانواده مرتبط می‌دانند، دیگر نیازی به گرفتن کمک ۱۶ هزار پوندی از عربستان برای ادامه‌ی تحصیل فرزند دیگر خانواده نخواهد بود، هر چند هر دو مورد دروغ بوده و دلیلی به تفسیر و توضیح دروغ‌های جماعت تندرو نیست و نخواهد بود. شاید شما به یاد نداشته باشی اما روزگاری می‌گفتند مهاجرانی پول سپرده‌های مردم برای حج عمره را هم برداشته و خورده! البته بعد مشخص شد آن هم دروغی بیش نبوده و همان هم بعد از مدتی فراموش شد. دوستی می‌گفت از هر صد نفر یک نفر ارزش آن را دارد که با او بحث کنی، بگذار دیگران هر چه می‌خواهند بگویند، هر کسی آزاد است که احمق باشد. والسلام».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مهاجرانی انسان شریفیه و این وصله ها به او نمیچسبه. تا جایی که سخنرانی هاشو هم گوش دادم هرگز ندیدم نسبت به نظام بدگویی بکنه و حتی گاه به گاه در مقام دفاع هم بر میاد. انتقاداتش متوجه کلیت نظام نیست بلکه برخی افراد و پاره ای از سیاست ها. نمیدونم چرا عده ای اصرار دارند افراد رو به خاطر تفاوت دیدگاه به زور در در دامان دشمن بیندازند. اخه این چه کاریه که شخص خودش بگه من ضدیتی با شما ندارم و بعضی از اقایون اصرار کنند که نخیر هستی و تو مزدوری و دشمنی و فلانی و بهمانی و به زور او رو هول بدهند به سمت دشمن. آیا دشمن کم داریم که میخوایم اضافه کنیم؟ این چه شیوه ایه؟ ما باید تلاش میکردیم در هرکی حتی ذره ای ظرفیت همراهی دیدیم او رو جذب کنیم نه با اندکی اختلاف عقیده افراد رو ترد و به اردوگاه دشمن هواله کنیم. به راستی چه بلایی سر بصیرت و قدرت تحلیل ما اومده؟

  2. به نظرم نبايد شباهت سجادي و نيك آهنك كوثر را دست كم گرفت
    هر دو كينه اي عميق نسبت به إصلاح طلبان دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا