خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کشف دومین ستاره دنباله‌داری که به تازگی وارد منظومه شمسی شد

به نوشته‌ی CNN یک زمانی حضور بیگانگان و موجودات فضایی را تنها می‌شد در فیلم‌ها و سریال‌ها دنبال کرد، اما پیشرفت دانش و افزایش آگاهی‌های انسان درباره دنیا کاری کرده که داستان‌های به شدت تخیلی نیز در دسترس‌تر از همیشه به نظر برسند.

به گزارش شفقنا از سی.ان.ان؛ اشلی استریکلند، گزارشگر علمی این رسانه در گزارشی مدعی شده که یک ستاره دنباله‌دار بین ستاره‌ای در چند ماه گذشته وارد کهکشان ما شده است. در این گزارش می‌خوانیم که دانشمندان امور فضایی ریشه بین ستاره‌ای این جسم خارجی را تایید کرده‌اند. این دانشمندان هم‌چنین تایید کرده‌اند که این جسم غیرمعمول و ناشناس که در ماه گذشته در آسمان مشاهده شده بود، ستاره دنباله‌داری بوده که از خارج از منظومه شمسی وارد این منظومه شده بود. بر پایه این مشاهدات این دومین مورد مشاهده شده از ورود بین ستاره‌ای است که به منظومه شمسی ورود می‌کند.

این ستاره دنباله‌دار که توسط مرکز نجوم بین‌المللی، بوریسوف نام گرفته، به‌گفته کارن میچ و همکارانش در دانشگاه هاوایی بین ۱.۲ تا ۱۰ مایل قطر دارد.

مشاهدات گروه انرژی خورشیدی آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا تأیید می‌کند که مدار این ستاره دنباله‌دار از هزاران ستاره دنباله‌دار تشکیل شده است. این گروه تحقیقاتی ضمن تایید منشا خارج از منظومه شمسی این ستاره دنباله‌دار، آن را دومین شیء بین ستاره‌ای که وارد منظومه ما شده است، معرفی کرده است.

این ستاره دنباله‌دار نخستین بار در تاریخ ۳۰ اوت کشف شد. تقریباً دو سال پس از اولین بازدیدکننده بین ستاره‌ای در منظومه شمسی که در اکتبر سال ۲۰۱۷ کشف شد و به نام “اوومواموا” در اکتبر سال ۲۰۱۷ کشف شد. بین ستاره‌ای به اجسامی گفته می‌شود که از خارج از منظومه شمسی سرچشمه گرفته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا