خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اصول‌گرایان به دنبال نامزد اصلحِ مقبول‌تر هستند»

یک فعال سیاسی اصول‌گرا تاکید دارد اصول‌گرایان درحال حاضر به دنبال گزینه اصلح با مقبولیت بالاتر برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به تاکیدات اخیر از سوی جریان متبوعش مبنی بر انتخاب یک گزینه اصلح رای‌آور برای کاندیداتوری در انتخابات سال آینده، گفت: موضوع صلاحیت و مقبولیت بحثی نظری است، در جایگاه علمی یک فرد، مقبولیت اهمیتی ندارد اما صلاحیت او قابل توجه است، یعنی وقتی برای کاری پزشکی به دنبال متخصص هستیم مقبولیت فرد اهمیتی ندارد و قطعا به میزان صلاحیت او توجه می شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که در مباحث اجتماعی هم مقبولیت مهم است و هم صلاحیت چرا که فرد می خواهد یک مسئولیت را با رای مردم اخذ کند. در اینجا بحث دیگری پیش می آید که ما بین این می مانیم که فردی اصلح، مقبولیت کمی دارد و فرد اصلح دیگری مقبول بیشتری دارد، در این شرایط چه کسی را باید انتخاب کنیم؟

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: سوال اینجاست که ما به عنوان جریان یا فرد سیاسی کدام شخص را باید به جامعه معرفی کنیم؟ برخی اعتقاد دارند که باید فرد اصلح معرفی شود ولو اینکه مقبولیت کمتری داشته باشد. این قدری آرمان گرایانه است. اما برخی معتقدند باید کسی را انتخاب کرد که صلاحیت کمتر اما مقبولیت بیشتری دارد چرا که امکان تصدی یک مسئولیت در او وجود خواهد داشت و این موضوع عمل‌گرایانه تر است.

ایمانی با بیان اینکه بین معتقدین به این دو نظریه اختلاف نظر وجود دارد، تصریح کرد: البته نظرهیچ کدام از این دو گروه این نیست که فردی که اصلا صلاحیت ندارد و فقط مقبولیت دارد وارد عرصه کنند. همه بر صلاحیت هرچه بیشتر اتفاق نظر دارند اما بحث بر سر مقبولیت با میزان صلاحیت فرد است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر و حتی پیش از این نیز اصولگرایان به دنبال صالح مقبول تر بوده و هستند. البته در بعضی موارد این اتفاق نیفتاده و صلاحیت بیشتر مورد تاکید و توجه قرار گرفته که نهایتا نتیجه هم نداده است اما تصور می کنم اصولگرایان در انتخابات پیش رو به دنبال فردی هستند که مقبولیت بیشتری داشته باشد ولو اینکه از صلاحیت مورد نظرشان برخوردار نباشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: درست است که بحث حمایت از آقای روحانی توسط برخی چهره های اصولگرا همچون آقای مصباحی مقدم مطرح شده اما ایشان نظر شخصی خود را مطرح کردند  چون طیف اصولگرایی طیف بزرگ و گسترده ای است و نظرات متعددی در آن میگنجد اما من در مجموع فضای اصولگرایان نظر بر حمایت از آقای روحانی را نمی بینم.

ایمانی در پایان گفت: هنوز هیچ تصمیم گیری و اتفاق نظری بر روی گزینه یا گزینه های مشخصی در بین اصولگرایان انجام نشده اما قطعا اصولگرایان به دنبال فردی با تعریفی که انجام شد هستند مگر اینکه شرایط بسیار ویژه ای پیش بیاید که آن شرایط جای بحث دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا