خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه: ایران آماده‌ی نهایی کردن تصمیم در مورد برجام است

ایسنا نوشت: «میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توئیتر خود به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه «در حال حاضر امکان پیشبرد مذاکرات برجامی وجود ندارد» واکنش نشان داد.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: خیر، این امکان وجود دارد، اما به شرط آنکه تمام شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین در خصوص برجام اراده سیاسی لازم را داشته باشند. متأسفانه در حال حاضر اینگونه نیست. برخی از شرکت کنندگان موانع ساختگی اختراع می‌کنند.

وی سپس در پیامی دیگر به لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال پاسخ داد که با تکیه بر ادعاهای اخیر برخی رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم بالای ۸۰ درصد است به تمسخر از او پرسیده است: (موانع ساختگی) از جمله غنی‌سازی ۸۴ درصد اورانیوم؟

اولیانوف در پاسخ او نوشت: به‌طور قطع، غنی سازی 84 درصدی موضوعی نگران کننده است اما طبق ترتیبات فعلی ممنوع نیست. اگر برجام به‌ شکل کامل اجرایی می‌شد، ممنوع بود. بنابراین، شرکت کنندگان در گفت‌وگوهای وین باید تصمیم بگیرند که ترجیح شان چیست.

این دیپلمات روس همچنین به توئیت ادعایی دیگر لارنس نورمن پاسخ داد که مدعی شده است: توافق از ماه اوت روی میز قرار دارد اما همان‌طور که می‌دانید ایران از آن کناره‌گیری کرد.

میخائیل اولیانوف در پاسخ خود خاطرنشان کرد: متاسفم بابت بی اطلاعی‌ام اما از این موضوع بی خبرم. تا جایی که من می‌دانم ایران آماده نهایی کردن تصمیم در مورد بازگرداندن برجام است. مشکل مربوط به برخی دیگر از شرکت کنندگان در مذاکرات وین است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا