خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده مجلس: کاهش ارزش پول ملی در شرایط جنگی هم قابل قبول نیست

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه متاسفانه افزایش قیمت محصولات و دلار و طلا، خودرو و … باعث شده تا گرانی ها از کنترل خارج شود، گفت: افزایش قیمت ها به هیچ وجه از طرف مجلس قابل قبول نیست و در این شرایط دولت باید پاسخگوی تمام این گرانی ها باشد.

به گزارش ایلنا علی رضا پاک فطرت با اشاره به اینکه نمایندگان در هفته گذشته تذکرات لازم را برای گرانی‌ها به مسئولان دادند، افزود: مقرر شده تا مسئولان یک جلسه غیر علنی با نمایندگان داشته باشند و جزئیات و عدم کنترل قیمت‌ها را به صورت شفاف برای نمایندگان توضیح دهند.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه کاهش قدرت پول ملی در شرایط جنگی هم به هیچ وجه قابل قبول نیست، افزود: در حال حاضر کشورهای زیادی با تحریم و جنگ نظامی مواجه هستند اما شاهدیم که این کشورها توانسته‌اند قدرت پول ملی خود را هم حفظ کنند.

وی با بیان اینکه کاهش قدرت پول کشورها بیانگر تضعیف قدرت در تمام ابعاد است، ادامه داد: قطعا این یک اتفاق بسیار خطرناک است که باعث نا امیدی مردم به موضوعات اقتصادی می‌شود و در نهایت در این شرایط نقدینگی های مردم به سمت خرید طلا، خودرو، دلار و …. سوق پیدا می‌کند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه هرج‌ومرج اقتصادی موجود کشور به هیچ وجه قابل قبول نمایندگان مردم نیست، تصریح کرد: در حال حاضر برای آگاه شدن از جزئیات گرانی‌ها باید با مسئولان جلسه‌ای را برگزار کنیم و ببینیم که موضوعاتی مانند نفوذ، تبلیغات بیگانه برای خرید طلا و دلار توسط مردم این شرایط را دشوار کرده است.

دست های پشت پرده عامل گرانی ها

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در حال حاضر به نظر می‌رسد که شرایط کشور عادی نیست و وجود دست های پشت پرده باعث ایجاد این گرانی‌ها شده است، گفت: در حال حاضر نیاز است تا دستگاه های امنیتی به بررسی کامل این گرانی‌ها بپردازند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه استیضاح وزرا موضوعی را حل نمی‌کند و این اتفاق باعث تثبیت قدرت پول ملی و نرخ ارز نخواهد شد، تصریح کرد: باید موضوع گرانی‌ها را به صورت کامل ریشه یابی کرد و کشور را به سمت تولید سوق داد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد رشد قارچ گونه نمایشگاه های اتومبیل در شهرها هستیم، افزود: در حال حاضر بهترین و لوکس ترین مغازه های سطح شهر شیراز در حال تبدیل به نمایشگاه های اتومبیل شده است که به صورت میانگین حدود 7 الی 8 جوان قابل در آن فعالیت می‌کنند که این جوانان به جای فعالیت در کارخانه‌ها و کمک به اقتصاد کشور وقت شان را در نمایشگاه های خودرو صرف می‌کنند.

سرمایه‌ها به سمت دلالی و سفته بازی هدایت می‌شود

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه وجود جوانان در نمایشگاه های اتومبیل بیانگر این موضوع است که سفته بازی و واسطه گری در ایران بیداد می‌کند، گفت: متأسفانه به جای اینکه سرمایه‌ها و پول به سمت تولید روانه شود به سمت دلالی و سفته بازی هدایت شده است که دولت مقصر تمام این اتفاقات است.

وی با اشاره به اینکه دولت برنامه ریزی و سیاست‌گذاری مناسبی برای اقتصاد نداشته است، خاطر نشان کرد: شوربختانه دولت‌ها از سال های گذشته تاکنون معمار خوبی برای اقتصاد نبوده است.

مسائل اقتصادی به صورت فراجناحی دنبال شود

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز است تا مسائل اقتصادی به صورت فراجناحی دنبال شود، گفت: اقتصاد نمی‌تواند تنها در دست یک جناح خاص بگیرد و این در حالی است که اقتصاد باید به صورت فراجناحی و با کمک دانشگاهیان اداره شود.

پاک فطرت با بیان اینکه حتی اگر اقتصاد دانی مخالف خط فکری مسئولان باشند باید به حرف آنها گوش داد، گفت: در شرایط فعلی نیاز است تا همانند زمان جنگ همه در کنار هم قرار بگیریم و سرمایه‌ها را به سمت تولید ببریم.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه اشتباهی که رئیس جهور پیشین در موضوع بورس در سال 99 انجام داد فراموش نشدنی است، گفت: مردم در سال 99 تمام خرده پولهایی که داشتند و بیش از 30 میلیون نفر از تمام اقشار حداقل داشته‌هایی که داشتند را وارد بازار سرمایه کردند که متأسفانه دولت وقت مقصر اصلی این موضوع است که هنوز هم پاسخ درستی در رابطه با این اتفاق نداده است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط کاملا مشهود است که مردم اعتمادشان را به سیستم اقتصادی دولت از دست داده‌اند، گفت: در حال حاضر دولت باید بتواند اعتماد مردم را به سیستم اقتصادی بازگرداند.

میزان نقدینگی در کشور بسیار بالا است

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه میزان نقدینگی در کشور بسیار بالا است و دولت باید با اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات این سرمایه را به تولید بازگرداند، گفت: در شرایط فعلی افراد با دیدن کاهش ارزش پول به صورت روزانه تمام تلاش شان را برای حفظ ارزش پولی که دارند به کار می‌گیرند و دولت در حال حاضر اقدامی انجام داده که حفظ ارزش پول با خرید دلار، طلا و … حفظ می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا