خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سکوت مطلق خبری، واکنش رسانه‌های هوادار دولت به گرانی‌های کمرشکن اخیر

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: سکوت مطلق خبری را باید جدی ترین واکنش رسانه های موسوم به اصولگرایان در روزی دانست که برخی اخبار، از رکوردشکنی دلار و رسیدن آن به قیمت‌های غیرقابل پیش‌بینی و باور حکایت دارند.

بر اساس بررسی‌های سرویس اقتصادی انصاف نیوز، دلار که فقط چند روز پیش از سقف تاریخی 50 هزار تومان نیز عبور کرد، در معاملات یک‌شنبه 7 اسفند 1401 با رقم‌های بسیار بیشتر مبادله شد تا جایی که می‌توان گفت قیمت 50 هزار تومانی برای هر دلار، که تا همین چند ماه پیش به‌عنوان کابوس اقتصاد ایران شناخته می‌شد، حالا به یک آرزو تبدیل شده است! اما با این وجود رسانه‌های اصول‌گرا، مطلقا هیچ واکنشی به این گرانی‌ها نداشته‌اند و در مقابل، روی رکوردشکنی شاخص بورس مانور می‌دهند.

خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، فارس، تسنیم و مهر، در میانه روز یکشنبه، ترجیح دادند تیترهای برتر و برگزیده خود را به مطالبی مانند تاسیس 230 شرکت دانش‌بنیان از سوی نخبگانی که به کشور بازگشته‌اند یا تغییر شرایط اعطای ارز مسافرتی، مراسم تشییع مرحوم شهرام عبدلی یا آغاز پیش‌فروش خودرو اختصاص دهند و هیچ اشاره‌ای به گرانی رکوردشکن دلار و اثر آن بر معیشت و سلامت جسمی و روحی مردم نداشته باشند.

صفحه نخست خبرگزاری دولت

(ساعت 14/50 روز یکشنبه 7 اسفند)

صفحه نخست خبرگزاری ایسنا

(ساعت 14/45 روز یکشنبه 7 اسفند)

صفحه نخست خبرگزاری فارس

(ساعت 14/40 روز یکشنبه 7 اسفند)

صفحه نخست خبرگزاری مهر

(ساعت 14/35 روز یکشنبه 7 اسفند)

نگاهی به عملکرد همین رسانه‌ها در دوره دولت قبل نشان می‌دهد که آنان پیش‌تر به شدت نگران معیشت مردم بوده‌اند و در قبال هر هزار تومان افزایش قیمت دلار، آتش تهیه سنگینی علیه دولت و تصمیماتش تدارک می‌دیدند. بنابراین جای دارد این پرسش مطرح شود که چرا این رسانه‌ها حساسیت خود به امور اقتصادی را از دست داده‌اند و در مقابل افت چشم‌گیر ارزش پول ملی، هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در آمد ارزی نفتی و غیر نفتی در دست کیست؟ افزایش قیمت ارز در دست کسی است که تمام ارز در دست اوست .با توجه به این مسئله بخوبی پیداست که دولت با عدم ارائه ارز نسبت به تقاضا باعث افزایش آن شده است تا بدین طریق کسری بودجه ناشی از افزایش حقوق زیر مجموعه ها را جبران کند . و اصول گران در حال حاضر و اصلاح طلبان در گذشته کاملا در جریان پشت پرده علت این افزایش بوده و هستند . جناب آقای همتی که امرزو بلبل زبانی می کند در زمان ریاست همین اصل را اجرا کرد .بقیه حرف و حدیث ها تنها یک جنگ زرگری بیش نیست

  2. معمولا این رسانه های حامی دولت فقط از دولت قبل انتقاد میکنند ولی وقتی پای ناکارامدی دولت رییسی که با شعار حمایت از محرومان روی کار امد بمیان می اید روزه سکوت میگیرن ازنظر صداوسیما کشور گل وبلبله ‘ ازنظر کیهان اصلا چیزی بنام گرانی وتورم نیست ‘ واگرهم دلار۶۰ت شده کاردشمنه ودولت نقشی ندارد ‘ بخدا ریا ودورویی هم حدی داره.

  3. دليلش آن است که اين حضرات فرصت ندارند که به اين قضاياى مردم بپردازند آنها ترجيح مى دهند براى خودى هاشون دغدغه داشته باشن که از اين نمدها دارن برا خودشون کلاههاى بى شمار مى بافن.

  4. بی خود دیدگاهتان را ننویسید چراکه شفعیان بعد از دریافت امدادهائی از پس نقش سوپاپ را پذیرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا