خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی با جنگ در اوکراین مخالف است

وزیر امور خارجه دولت سیزدهم ضمن اعلام دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ روسیه و اوکراین گفت: ما ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای گسترش ناتو، با جنگ در اوکراین نیز مخالفیم و از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، آنیکن ویتفلد وزیر خارجه نروژ عصر روز دوشنبه هشتم اسفند ماه با حضور در محل ملاقات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برخی مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دبدار از مشورت‌های سیاسی بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و از تمایل طرف نروژی برای استمرار این گفت‌وگوها استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن انتقاد از مواضع غیرسازنده و محاسبات نادرست تعداد مشخصی از کشورهای اروپایی در ارتباط با اغتشاشات اخیر ایران و همچنین مواضع نادرست رئیس پارلمان نروژ، افزود: معتقدیم که گفت‌وگوها می‌تواند سوء تفاهم‌ها را برطرف کند.

وی همچنین ضمن تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بحران اوکراین عنوان کرد: ما ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای گسترش ناتو، با جنگ در اوکراین نیز مخالفیم و از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حمایت می‌کنیم.

آنیکن ویتفلد وزیر خارجه نروژ نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در ابتکارهای منطقه‌ای را ضروری و حائز اهمیت خواند.

وی همچنین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک ایران و نروژ را مورد اشاره قرار داد.

دو وزیر خارجه در این دیدار درباره ادامه تماس‌ها، مشورت و تبادل نظرهای سیاسی در موضوعات مورد اهتمام دو کشور تفاهم کردند.

حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در بخش مقامات عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر حضور یافت و سخنرانی کرد.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است امروز در بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت و به ایراد سخنرانی بپردازد.وی به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات خلع سلاحی و دیگر موضوعات در این حوزه خواهد پرداخت.

امیرعبداللهیان روز دوشنبه با وزرای خارجه فنلاند، بلژیک، ارمنستان و اندونزی و همچنین دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ‌‌‌‌… صریح و آشکار محکوم کن تجاوز روسیه را تا شاید از باتلاق رفیق پوتین خلاص شوید !!! ….این یعنی فهم منافع ملی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا