خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اگر سه توصیه‌ی رهبری علنی نمی‌شد، احمدی‌نژاد چه می‌کرد؟

به گزارش انصاف نیوز، «حسین ردکا»، روزنامه نگار در یادداشتی نوشت:

محمود احمدی نژاد پس از هشت سال ریاست جمهوری و گذراندن دوره سه و نیم ساله پس از آن، به دنبال حضور در انتخابات 96 بود که در دیدار با رهبری با مخالفت ایشان مواجه شد. البته این اولین مرتبه‌ای نبود که رهبر فرزانه انقلاب با تصمیمات احمدی نژاد مخالفت می‌کنند. در سالهای قبل نیز شاهد  رخ دادن اتفاقاتی از این نوع بوده‌ایم که علیرغم تذکرات، احمدی نژاد همچنان روی تصمیمات خو پافشاری داشته ولی بعد از رسانه‌ای و علنی شدن توصیه‌های رهبری، مصلحت نظام را در پیش گرفته‌اند و حالا خود را سرباز انقلاب و خادم مردم می‌نامد!

1 – در دولت دوم احمدی نژاد و تیرماه سال 88، رهبری طی نامه‌ای با انتخاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون رئیس جمهور مخالفت خود را اعلام کردند اما احمدی نژاد دست به تغییر نزد و همچنان روی این انتصاب پافشاری کرد تا اینکه حجه الاسلام ابوترابی، نامه را علنی کرد و پس از آن شاهد تغییرات در دولت وی بودیم.

2 – بار دوم بی توجهی احمدی نژاد به توصیه‌های مقام رهبری در سال 90 رخ داد. مصلحی وزیر وقت اطلاعات تصمیم می‌گیرد یکی از معاونین خود را تغییر دهد که با واکنش احمدی نژاد و تصمیم  به عزل وزیر اطلاعات مواجه می‌شود. این مساله مخالفت رهبر فرزانه انقلاب و ماجرای قهر 11 روزه احمدی نژاد را به دنبال دارد و در نهایت به ابقای مصلحی می‌انجامد.

3 – روز نهم شهریورماه گذشته احمدی نژاد در بیت رهبری گزارشی در مورد سفرهای استانی خود ارائه می‌کند و رهبری نیز در این خصوص اعلام می‌کند حضور انتخاباتی احمدی نژاد نه به سود است نه به مصلحت نظام! احمدی نژاد نه همان روز، نه فردای آن روز، در این خصوص اظهار نظری نداشت و نامه‌ای به رهبر معظم کشورمان ننوشت. احمدی نژاد اما علیرغم این تذکر، روز 25 شهریور راهی گرگان می‌شود تا همچنان سفرهای تبلغیاتی و انتخاباتی خود را به نام «تبیین انقلاب» ادامه دهد. تا اینکه، چند روز قبل و پس از علنی و رسانه‌ای شدن «نهی رهبری» نامه‌ای نوشت و خود را سرباز میهن خواند!

حال سؤال اینجا است اگر در سه مورد، توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب، علنی نمی‌شد وی تا چه اندازه به این فرامین عمل می‌کرد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا