خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وزیر راه چه زمانی قرار است شروع به کار کند!»

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی زلزله‌های سال های گذشته ایران و ترکیه را هشداری برای مسوولین دانست و گفت: کشور ما زلزله خیز است و نمی توان مساله مقاوم سازی را نادیده گرفت بنابراین مسوولین حاشیه ها را کنار بگذارند و با کسانی که مقاوم سازی را نادیده می‌گیرند، مماشات و بعضا معامله نداشته باشند.

علی‌اصغر خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با نقاط قوت و ضعف دولت در سال 1401، اظهار کرد: یکی از قول هایی که رئیس جمهور برای مسکن دادند، ساخت سالی یک میلیون مسکن بود که متاسفانه تا کنون محقق نشده است و نگران هستیم که این مشکل در سال آینده هم تداوم داشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات و اولویت‌های بعدی، حوزه عمران کشور است که با توجه به پروژه های نیمه کاره در سطح کشور نیاز بود اعتبار و بودجه خوبی برای پروژه های عمرانی داشته باشیم، اما چشم انداز خوبی در لایحه بودجه 1402 در حوزه عمران هم شاهد نیستیم؛ درحالی که انتظارمان از دولت آقای رئیسی این بود که تکمیل پروژه های عمرانی را در اولویت قرار دهد و درست است که پروژه جدیدی را کلنگ زنی نمی کنند اما پروژه های نیمه کار که از 5 تا 95 درصد پیشرفت دارد، باید نهایی شود و متاسفانه این حوزه مغفول ماند و لایحه ای که دولت به مجلس داد خروجی خوبی برای عمران نداشته است.

آقای اصغر خانی در رابطه با عملکرد وزیر جدید راه و شهرسازی، بیان داشت: ما انتظار داشتیم وزارت راه و شهرسازی با روی کار آمدن وزیر جدید بهتر عمل کند اما عملکردی از آقای بذرپاش شاهد نبودیم درحالی که وزیر جدید نیاز به زمان برای تشکیل ارکان وزارتخانه ندارد چراکه تشکیلات این وزارتخانه بعد از مرحوم رستم قاسمی دست نخورده باقی مانده است؛ پس وزیر جدید کی قرار است شروع به کار کند؛ چراکه نمی‌توان با بخش خصوصی به تنهایی مشکل یک میلیون مسکن را حل کرد.

وی در رابطه با مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله، گفت: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی باید نظارت عالی و دقیقی داشته باشد چراکه متولی مسکن در کشور، وزارت راه و شهرسازی است. زلزله هایی که طی سال‌های گذشته در ایران و اخیرا در ترکیه رخ داده، هشداری برای کشور و مسوولین است . کشور ما زلزله خیز است و نمی توان مساله مقاوم سازی را نادیده گرفت؛ بنابراین نظارت ها باید قوی تر باشد تا اتفاقات ناگواری رخ ندهد و مسوولین حاشیه ها را کنار بگذارند و با کسانی که مقاوم سازی را نادیده می‌گیرند، مماشات و بعضا معامله نداشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا