خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای گوشت های بی کیفیت روسی چیست؟

جهان صنعت نوشت: معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی دام گفت: گوشت‌های بی‌کیفیت مجوز توزیع در حوزه مصرف خانوار را پیدا نکرد و هم‌اکنون به عنوان مصرف صنعتی استفاده می‌شود. ذبی‌اله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه یک شرکت خصوصی گوشت‌های گرم بی‌کیفیت را وارد کشور کرده گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هر وقت گوشتی را وارد می‌کند معمولا کیفیت‌ها خوب است و هیچ وقت نمی‌خواهد سر مردم کلاه بگذارد. تقریبا ۴۰ درصد از این گوشت‌ها که از روسیه وارد شده، چربی بوده و سازمان دامپزشکی هم گوشت را از نظر سلامت بررسی می‌کند و کاری به چربی آن ندارد. آنچه در بالا خواندید سخنان یک نماینده انقلابی و یک معاون دولت انقلابی است که با صراحت می‌گویند گوشت بی‌کیفیت وارد شده و البته می‌گویند توزیع نشده است. حالا چند پرسش وجود دارد:
یکم- میزان واردات این گوشت‌ها چقدر بوده است؟ گوشت‌ها از چه تاریخی وارد کشور شده و قرار بوده در کدام شهرها و با چه قیمتی توزیع و فروخته شود. شهروندان ایرانی از کجا باید اعتماد‌ کنند گوشت‌های بی‌کیفیت توزیع نشده است و آنها از سر ناچاری این گوشت‌ها را خریداری نکرده‌اند.
دوم- مدیران سازمان دامپزشکی، معاونت امور دام و نیز شرکت پشتیبانی دام باید هرچه زودتر نام وارد‌کننده گوشت بی‌کیفیت را اعلام کنند تا اگر در بازار دیده شد شهروندان از خرید آن خودداری کنند.
سوم- تجربه نشان می‌دهد کشورهای استرالیا‌، آرژانتین‌، زلاند نو و برزیل نسبت به کشورهای دیگر گوشت مرغوب‌تری تولید می‌کنند و معلوم نیست چرا از روسیه گوشت بی‌کیفیت وارد شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا