خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تودهنی ظریف در پاسخ به کریمی قدوسی

وزیر امور خارجه امروز در پاسخ به یکی از سه سوال نماینده مردم مشهد اندکی عصبانی شد و خطاب به او گفت: : با این تهمت ها، به دشمن اجازه می دهید جرات لاطائلات گفتن پیدا کند.

به گزارش خبرآنلاین،‌ چرایی تغییر معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در شرایط حساس منطقه یکی از سوالات جواد کریمی قدوسی بود که پاسخ به آن جنجالی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ابتدا با آرامش به شرح ماوقع پرداخت. محمد جواد ظریف حمایت از مقاومت را فراتر از اختیارات و قدرت یک فرد عنوان کرد و گفت: با اقای امیرعبداللهیان برای سفارت ایران صحبت شده و ایشان هم آن را پذیرفته بود ولی به دلیل مشکلات خانوادگی تصمیم گرفت به ماموریت نرود.

وی تاکید کرد: در وزارت امور خارجه کمترین تغییر صورت گرفته این به دلیل این است بنده همکاران وزارت را بزرگترین سرمایه کشور می دانم. اعتقاد دارم وزارت به دلیل اینکه دستگاه سیاسی داخلی نیست طبق اساسنامه همکارانش اجازه ندارند در حوزه های سیاسی وارد شوند لذا کلیه همکاران ما در جهت منافع ملی حرکت می کنند.

وزیر امور خارجه به چرخش نیرو در وزارت خارجه اشاره کرد و گفت:چرخش نیرو در وزارت خارجه یک واقعیت بدیهی است جناب آقای امیر عبداللهیان قرار بود به عنوان سفیر ایران در کشور بسیار مهم وحساس عمان که برای ما حساسیت استراتژیک دارند تشریف ببرند؛ با خودشان هم صحبت شده بود همه اقدامات لازم صورت گرفته بود و معاون بعدی هم تعیین شده بود.

رییس دستگاه دیپلماسی افزود: ایشان به دلیل مشکلات خانوادگی تصمیم گرفتند فعلا به ماموریت تشریف نبرند و تصمیم ایشان را پذیرفتیم از ایشان به عنوان مشاور وزیر استفاده کردیم هم اکنون هم بسیار خوشحالیم که در مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

وی در پاسخ به آن بخش از سخنان کریمی قدوسی که گفته بود علت تغییر امیرعبداللهیان نگرانی برخی قدرت های خارجی است، گفت: این توهین وبه وزارت خارجه نیست توهین به نظام است که ادعا کنیم به خاطر نگرانی خارجی ها مسئولین خود را عوض می کنیم .این حرف هیچ اساس و پایه ندارد حمایت از مقاومت وظیفه کل دستگاه سیاست خارجی است نه یک فرد.

ماجرای سخنان معاون ظریف با امیرعبداللهیان
در ادامه نماینده سوال کننده از وزیر امور خارجه در توضیح سوالش اظهار کرد: اقای سرمدی معاون آقای ظریف به آقای امیرعبداللهیان می گوید ما می خواهیم یک شو اجرا کنیم،‌ تا به این وسیله به منطقه پیغام بدهیم که سیاست های ما در منطقه مورد بازنگری واقع می شود. این حرف مستند است.

وی ادامه داد: یک شخصیتی را در این زمان جابجا کردن،‌ به لحاظ قانونی اختیار آقای وزیر است،‌ در این بخش حرفی نداریم اما در این شرایط برداشتن فردی که در عرصه مقاومت منطقه اینگونه موثر واقع می شود،‌ نوعی برداشتن موانع از سر راه برجام دو است.

وقتی ظریف عصبانی می شود
در پاسخ به سخنان کریمی قدوسی،‌ ظریف دیگر آرامش سخن همیشه را نداشت و بلندتر سخن می گفت. او اظهار کرد: من با همه احترامی که به آقای کریمی قدوسی دارم،‌ واقعا متاسفم که از تریبون مجلس شورای اسلامی به دنیا اعلام می کنند که وزیر خارجه ای که موظف است دستورات مقام معظم رهبری را اجرا کند،‌ زمینه ساز تغییر سیاست جمهوری اسلامی در منطقه است. این حرف از هیچکس پذیرفته نیست. هیچکس چنین حقی را ندارد.

ظریف گفت: از شما تقاضا می کنم برای ملاحظات زودگذر و کوچک سیاست داخلی،‌ وجهه مبارز و انقلابی مناسبات خارجی جمهوری اسلامی در جهان را خدشه دار نکنید. اگر کسی آب به آسیاب دشمن ایران و انقلاب اسلامی می ریزد کسانی هستند که در پیگیری سیاست های نظام تردید می کنند.

در این زمان صدای احسنت گفتن برخی از نمایندگان در صحن علنی مجلس شنیده می شد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: کدام شخص جرات دارد مقاومت اسلامی که سند افتخار این نظام است را زیر سوال ببرد.. خوشحالم که برداران بزرگوارم قاسم سلیمانی،‌ حسن نصرااله و رمضان عبدالله هر روز در تماس با من از سیاست های ایران تشکر می کنند.

او گفت: چه کسی از صحبت خصوصی سرمدی و امیرعبداللهیان به شما گزارش داده است؟ چگونه به خودتان جرات می دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟!من برای حفظ احترام همکارانم سکوت می کنم و اجازه نمی دهم هیچ کدام از همکارانم مورد سوال قرار بگیرند. هیچ کسی حق ندارد در مورد یک کارگزار سیاست خارجی جمهوری اسلامی به ما توصیه بکند، به شما هم اجازه نمی دهیم چنین تهمتی را به سیاست خارجی ایران بزنید.

وی گفت: با این تهمت ها، به دشمن اجازه می دهید جرات لاطائلات گفتن پیدا کند، امکان ندارد ما برای پیام دادن به این و آن، نسبت به تغییر همکارانمان اقدامی بکنیم. سیاست ما براساس اصول انقلاب است. سیاست انقلابی ماست که این امکان را فراهم کرده که به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان کنونی حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حيف تو دهنى نيست تورو خدا ؟ جاى ظريف بودم يه ام.پى.ترى شيك براش سوغات مياوردم !

  2. اقای کریمی قدوسی اگه از رو برو بود که بعد از رسوایی “ام پی تی” دیگه پاشو تو مجلس نمیگذاشت، چه برسه به اینکه برای دور بعد هم از شهر جناب علم الهدی نامزد بشه و علیرغم محبوبیتی در حد محبوبیت امثال کوچک زاده مجددا پیروز بشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا