خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز عملیات اجرایی پروژه PDH-PP پتروشیمی جم در کنگان با حضور وزیر نفت

رپورتاژ آگهی

به گزارش نبض بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر و منطقه عسلویه، عملیات اجرایی پروژه PDH-PP پتروشیمی جم با سرمایه‌گذاری حدود ۱.۲ میلیارد دلار و با حضور مهندس جواد اوجی، وزیر نفت؛ علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری؛ شیخ موسی احمدی، نماینده جنوب استان بوشهر؛ مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملّی صنایع پتروشیمی؛ عبدالرحیم قنبریان، مدیرعامل و تعدادی از مدیران پتروشیمی جم ظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه آغاز گردید.

شرکت توسعه پلیمر کنگان که ۱۰۰% سهام آن متعلق به شرکت پتروشیمی جم است ۲۵ مهرماه ۱۳۹۷ به منظور اجرا و بهره‌برداری طرح PDH/PP برای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن ثبت و تاسیس شده است.

محل اجرای این طرح جنوب شرق فاز‌های ۲۲-۲۴ مجتمع گازی پارس جنوبی است که دارای مزایایی همچون دسترسی به منبع عظیم خوراک پروپان می‌باشد.

این طرح در زمینی به مساحت ۵,۴۹ هکتار و با هدف تولید پروپیلن به روش هیدروژن‌زدایی تحت لیسانس شرکت UOP و تولید پلی پروپیلن مطابق با تکنولوژی در دسترس شرکت پتروشیمی جم طراحی و اجرا گردیده است.

واحد‌های اصلی مجتمع شامل تولید پروپیلن (PDH) به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و تولید پلی‌پروپیلن (PP) به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و خوراک مجتمع ۷۱۲ هزار تن پروپان از فاز‌های پارس جنوبی تامین می‌شود.

ارزش محصولات تولیدی پروژه PDH/PP بالغ بر ۵۵۰ میلیون یورو در سال با ۱۰۰% ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ی ارزشمند در حدود ۱,۲ میلیارد دلار است که دوره‌ی ساخت آن ۵۷ ماه پیش‌بینی شده است.

فازبندی پیاده‌سازی و اجرای پروژه در فاز ۱ و زیرساخت شامل به‌سازی و آماده‌سازی زمین؛ فاز ۲ یوتیلیتی، آفسایت و آفپلات واحد PDH به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و فاز ۳ واحد Polypropylene به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال است.

همچنین میزان اشتغال‌زایی پروژه PDH/PP در دوره ساخت بیش از ۳,۰۰۰ نفر در فعالیت‌های اجرایی شامل نیرو‌های پیمانکاری، سازندگان و کارفرما و در دوره بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱,۵۰۰ نفر در زنجیره تولید پایین‌دستی خارج از مجتمع است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا