خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درددل دانشجوی «شریف»: از تحصیل در ایران پشیمانم

به گزارش انصاف نیوز، کمپین حذف هزینه سنوات آموزشی و رفاهی دانشگاه شریف که همچنان ادامه دارد، نظر یک دانشجو را با توضیحی منتشر کرده است که در پی می آید:

نویسنده مطلب از نگارش آن به شدت شرمسار است و بیشتر از شرمساری متعجب، واقعا مسئولان دانشگاه شریف چه فکری با خودشان می کنند؟

بسیار متاسفم که نخبگان کشورم در دوره روزانه بهترین دانشگاه دولتی تا زمانی که پول ندهند نه اجازه ثبت نام دارند و نه اجازه رزرو غذا.

یکی از دوستان شورای صنفی در بیان خاطراتش از مذاکرات با مسوولین می گفت: «یکی از مسوولین رده بالای دانشگاه به ما گفت دانشجویان سنواتی باید پول زمین و هوای دانشگاه را هم بدهند چرا که دانشگاه محدودیت فضا دارد».

به راستی مدیران دانشگاه شریف با خود چه فکری می کنند که از دانشجوی روزانه بهترین دانشگاه دولتی کشور برای استفاده از هوای دانشگاه پول طلب می کنند.

داشتم با خودم فکر می‌کردم بهتر بود من هم مثل بسیاری از دوستانم پس از همان دوره کارشناسی مهاجرت می کردم تا امروز این تحقیرها را نشنوم. اینگونه می خواهید جلوی مهاجرت نخبگان را بگیرید؟ شخصا فکر می کنم بهتر باشد اجازه دهید حداقل دانشجویان شریف مهاجرت کنند چرا که لااقل با این کار در حوزه علم باقی می مانند و کسی چه می داند شاید روزی به وطنشان برگردند و خدمت کنند.

این روزها تحقیرها و فشارهای مدیران دلسوز! دانشگاه برایم غیرقابل تحمل شده است، دانشجویی که تمام توانش را بر کار علمی و پژوهشی خود گذاشته و بنا به دلایل مختلف مانند کمبود امکانات، نحوه تعریف پایان نامه که دستاوردهای مهمی را دنبال نماید و اصلا حتی اشتباهات من و شاید استادم (قطعا استاد خود را مقصر ندانسته و نمی دانم لکن اشتباه همواره ممکن است) و از همه مهمتر ضعف مدیریت مسوولان، سنواتی شده باید یکه و تنها هزینه تمام این اشتباهات و ضعف ها را بدهد.

به عنوان یک دانشجو قطعا هیچ گاه به هیچ محیط علمی و پژوهشی برنخواهم گشت و امروزه به شدت از ورود به دانشگاه و در مرحله بعد از ادامه تحصیل در ایران پشیمانم. ترجیح می دهم دانشگاه را به کاسبان علم بسپارم چرا که دیر زمانیست همه چیز حتی پژوهش در بهترین دانشگاه دولتی پولی شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. فقط کافیست یک بار توسط مسئولین این دانشگاه ها سنگ قلاب شوید تا از زندگیتان هم پشیمان شوید.

  2. ی افغانی پناهنده ی کشوراروپایی میشه بش پول تحصیل گردش وسفروخوردوخوراک…میدن وماایرانیا براخودمونم پول نداریم بااینکه ی کشورغنی ازموادمعدنی والی هسیم زیرخاکمون گنجه بالاش مردم گشنه هسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا