خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله یزدی تغییر کرده‌اند یا اطرافیان ایشان؟

محمد صدرایی در روزنامه 19 دی یادداشتی را در مورد اظهارات اخیر آیت‌الله یزدی که به دولت توصیه کرده‌بود بازی فوتبال ایران و کره را لغو کند، نوشته است.

یادداشت وی به شرح زیر است:

برگزاری بازی تیم ملی با کره جنوبی در روز تاسوعا واکنش‌های مختلفی را در پی داشته و موافقان و مخالفان آن نکات مختلفی را در این‌باره گفته‌اند. در آخرین اظهار نظر آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری این مسابقه در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 که طبق اعلام فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) قرار است در روز تاسوعا و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، خواهان لغو این بازی برای حفظ حرمت تاسوعای حسینی شد وگفت: ممکن است گفته شود که بازی نکردن(با كره جنوبي) هزینه‌هایی خواهد داشت ولی باید همه این هزینه‌ها را داد تا این حرمت‌ها حفظ شود.

اگرچه که تاریخ نسبت به برگزاری مسابقه‌های مشابهی در ایام سوگواری و عزاداری شهادت می‌دهد، و همیشه برخی متدینان بحق نسبت به حرمت شکنی در این ایام هشدار داده‌اند ولی معلوم نیست چرا این ین بار واکنش‌ها نسبت به برگزاری یک مسابقه ورزشی در ماه محرم شدت خاص تا حد هزینه دادن برای لغو آن پیش رفته است. شاید برخی فراموش کرده باشند، ولی ورزش دوستان می‌دانند دیدار دو تیم فوتبال استقلال و دالیان چین در حضور بیش از صد هزار نفر از تماشاگران ورزشگاه آزادی در روز عاشورای سال 1378 بر پا شد. سالی که آیت الله یزدی ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت و به راحتی می‌توانست مانع برگزاری آن با استدلال امروز خودشود. روزنامه‌ها در آنروز پس از بازی نوشتند: 120 هزار نفر تماشاگر آزادی یک صدا فریاد یا حسین سردادند.

ضمن اینکه بازی فوق یک بازی باشگاهی در سطح آسیا بود نه ملی و مقدماتی جام جهانی. آن‌روز مسابقه لغو نشد. قطعاً کسانی که امروز سخنان آیت الله یزدی را خوانده‌اند از خود می‌پرسند چه اتفاقی در کشور افتاده است که روز عاشورا می‌تواند مسابقه فوتبال برگزار شود ولی روز تاسوعا باید لغو شد؟ چرا آقای یزدی در آنروزمانع برگزاری نشدند؟ آن‌موقع توان اعتراض وممانعت را نداشتند یا اطلاعات دیگری به ایشان داده شده بود که نگرانی نداشته باشند وامروز عده ای با اهداف سیاسی فقط با ساختن کوه از کاه می‌خواهند علما و مراجع را نگران کنند تا شاید ….

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ايشان تغيير نكرده اند فقط اكثريت مردم ايشان را براي مجلس خبرگان واجد شرايط ندانسته و انتخاب نكردند

  2. این را نخواهید حضرات براساس مصالحی که شخصا تشخیص میدهند عمل میکنند مثلا اگر از حضرت ایشان یپرسید ان دادگستری (که بسیا ربسیار محترمانه انرا ویرانه خواندند) چه بود وچه پاسخی به تاریخ خواهید داد (اخرت که جای خود دارد) خواهد فرمود مصلحت بود.

  3. بسیاری از آقایان علما معتقند مسوولیت سنگین هدایت جامعه بر عهده روحانیت است .
    آیا لازمه هدایت جامعه این نیست که هدایت کننده ، خود از جامعه جلوتر باشد !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا