خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت پرونده مسعود کاظمی

سیدعلی مجتهدزاده، وکیل مدافع مسعود کاظمی – روزنامه نگار بازداشتی- آخرین وضعیت پرونده موکلش را تشریح کرد.

مجتهدزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند رسیدگی به پرونده موکلش گفت: پرونده مسعود کاظمی از دادسرای فرهنگ و رسانه با قرار وثیقه سبک به دادگاه ارسال شد و رییس شعبه 28 دادگاه انقلاب قرار کفالت را به وثیقه تبدیل کرد و نهایتا منجر به بازداشت موکلم شد.

وی با بیان این‌که موکلش هم اکنون در زندان بسر می برد، افزود: یک روز بعد از این‌که حجت الاسلام رییسی در نشست با اصحاب رسانه گفت که تغییراتی در راه است با ایشان مکاتباتی در خصوص پرونده موکلم انجام دادیم. با توجه به دستور رییس قوه قضاییه در خصوص احکام صادره در برخی پرونده‌های اخیر، دفاع از موکلم را در مرحله تجدیدنظر گذاشتیم. پس از ارسال پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر  رای موکلم که جمعا 4 سال و شش ماه حبس بود،   تایید شد.

وکیل مدافع مسعود کاظمی گفت: ما انتظار داریم با توجه به نامه رییس قوه قضاییه  مبنی بر تجدیدنظر و صدور احکام منصفانه در خصوص آرای شعب خاص و اینکه این دستور فقط منحصر به آرای هفت تپه نیست و شامل پرونده های دیگر هم می شود و منتظریم  رای مسعود کاظمی هم جزو ارایی باشد که  منصفانه صادر شود.

وی یادآور شد: طبق قانون به حکم دادگاه بدوی اعتراض کردیم و در شعبه تجدیدنظر با تقلیل مبلغ وثیقه به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت شد، اما زمانی که می خواستیم وثیقه را تامین کنیم،  سریعا رای تایید شد. ما منتظریم با توجه به  فرمایشات و دستور ویژه رییس قوه قضاییه به رییس دادگستری تهران، رای موکلم توسط شعبه صادره بررسی مجدد شود و درخواست اعاده دادرسی هم  می دهیم.

براساس این گزارش، مسعود کاظمی سال گذشته بازداشت و با قرار کفالت آزاد شد ولی مجددا خردادماه سال جاری  زمانی که برای رسیدگی به پرونده خود به دادسرا مراجعه کرده بود، بازداشت شد و هم اکنون نیز در زندان به سر می برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا