خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایرنا: پرونده شلیک به یک خودرو و فوت یک کودک در شرق اصفهان، بدقت در حال بررسی است

ایرنا نوشت:

در اطلاعیه روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان با بیان‌اینکه بی‌توجهی راننده خودرو به فرمان پلیس مُنجر به این حادثه شده، آمده است: ماموران مقابله با قاچاقچیان مواد مخدرِ مستقر در جاده “فَرعیِ شرق اصفهان” که در آن تاکنون چندین درگیری و هلاکت اشرار و قاچاقچیان و همچنین شهادت ماموران انتظامی رُخ داده است، هنگام غروب به یک دستگاه خودروی سواری با پلاک غیربومی مشکوک می‌شوند و به آن فرمان ایست می‌دهند اما راننده به مسیر خود ادامه می‌دهد و از صحنه می‌گریزد.
این اطلاعیه حاکیست: در ادامه، ماموران پس از چند بار اخطار و بدلیل بی‌توجهی به فرمان ایست و بمنظور متوقف کردن خودرو، اقدام به تیراندازی می‌کنند که با کمال تاثر و تاسف، کودک خُردسالی در این حادثه بر اثر کمانه کردن گُلوله، جان خود را از دست می‌دهد.
در این اطلاعیه تصریح شده است: پس از این حادثه با حضور و دستور مقام قضائی، پرونده مربوطه تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان نیز در باره جزئیات وقوع این حادثه در شهرستان ورزنه واقع در شرق اصفهان گفت: حوالی ساعت ۱۷:۳۰ بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند، گزارش مشکوک بودن یک خودرو به مجموعه انتظامی شهرستان ورزنه داده شد.

سیدمحسن بنیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری قوه قضاییه با بیان اینکه ماموران انتظامی به محض دریافت این گزارش و شناسایی خودرو، طرح مهار آن را اجرایی کردند، افزود: خودروی سواری پژو حین اجرای طرح مهار پلیس، از محل ایست و بازرسی شهرستان ورزنه عبور کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروی مسلح اصفهان با بیان اینکه ماموران برای متوقف کردن خودروی مذکور به سمت آن تیراندازی کردند، تصریح کرد: در پی این اتفاق، یکی از تیرهای شلیک شده به یکی از چهار سرنشین این خودرو اصابت می‌کند که متاسفانه در جریان آن، یک کودک خُردسال فوت می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهرستان ورزنه در باره این واقعه گفت: در این زمینه اقدامات لازم توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان ورزنه انجام و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان ارجاع شده است.

بنیمی ادامه داد: پس از دریافت این پرونده وارد عمل شدیم و با توجه به صدور قرار تامین برای ماموری که اقدام به تیراندازی کرده بود، بازپرس پرونده، تحقیقات خود را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: ما مُصمم به بررسی هرچه دقیق‌تر پرونده هستیم و در این رابطه به بازپرس پرونده نیز تاکید موکد شده است تا بسرعت و با دقت بالا، این پرونده با رعایت حقوق شهروندی مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه نهایی نیز اعلام شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان در باره علت متوقف کردن خودروی سواری توسط عوامل انتظامی ورزنه گفت: به پلیس اعلام شده بود که خودرویی مشکوک است و پلیس نیز بر همین اساس وارد عمل شده است که البته این موضوع باید بررسی شود و مدارک و مُستندات و اظهارات شهود و مُطلعان، اخذ شود و در باره این موارد تحقیقات لازم صورت بگیرد.

وی در باره این پرسش که آیا تیراندازی ماموران پس از فرار خودرو صورت گرفته است یا خیر، گفت: گزارش نیروی انتظامی مبنی بر این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می شده، عبور کرده که این مورد نیز در دست بررسی است

بنیمی تاکید کرد: از خودروی مذکور هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده است.

شهرستان ورزنه در یکصد کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا