خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات مهم درباره دارنده نشان میهن پرستی از «ولادیمیر پوتین» که در مسکو سلاخی شد!

خبرآنلاین نوشت: آندری بوتیکوف به دلیل تلاش‌هایش در ساخت واکسن اسپوتنیکV، نشان لیاقت میهن پرستی را از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دریافت کرده بود.

آندری بوتیکوف، محقق بزرگ روسی که نقش پررنگی در تولید واکسن اسپوتنیگ داشت در آپارتمانش در شهر مسکو، با کمربند خفه شده و به طرز فجیعی به قتل رسید.

حالا مسئولان کمیته تحقیق روسیه قاتل او را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا و دستگیر کردند و قاتل نیز به این قتل اعتراف کرده است؛ اگرچه به گفته مقامات این قتل، نتیجه یک اختلاف شخصی بوده و پرونده همچنان در دست تحقیق و بررسی است، اما مرگ تراژیک آندری بوتیکوف نگرانی‌ها را در مورد امنیت دانشمندانی که در سراسر دنیا برروی ساخت واکسن کووید فعالیت کرده بودند افزایش داده. جامعه دانشمندان با ابراز همدردی با خانواده مقتول، خواهان محافظت بیشتری از افرادی که در چنین محیط های پراسترسی فعالیت می‌کنند، شده است.

تولید واکسن کووید ۱۹ یکی از اولویت‌های اصلی دولت‌ها در سال‌های اخیر بوده و دانشمندانی مثل آندری بوتیکوف نقشی کلیدی در تولید واکسن ایفا کرده اند و مرگ او نه تنها برای خانواده وعزیزانش، بلکه برای جامعه علمی دنیا دردناک و تلخ است

اما آقای بوتیکوف که بود و جایگاه علمی‌اش در کشور روسیه و دنیا کجا بود؟

Untitled2.jpg

جایگاه علمی بوتیکوف

آندری بوتیکوف ۴۷ ساله، یکی از هجده دانشمندی بود که در سال ۲۰۲۰ برروی تولید واکسن اسپوتنیک V علیه کرونا ویروس تلاش می‌کردند. او از سال ۲۰۱۴ تا قبل از کشته شدنش به‌عنوان یکی از محققان ارشد در مرکز ملی تحقیقات گامالیا برای اکولوژی و ریاضی مشغول به فعالیت بود.

او یکی از محققان ارشد در مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی روسیه بود و پیش از این نیز به‌عنوان دانشمند ارشد در موسسه ویروس‌شناسیDI ایوانوفسکی، از جمله مجموعه‌های مطرح ویروس‌شناسی در روسیه مشغول به کار بود.

آقای بوتیکوف به دلیل تلاش‌هایش در ساخت واکسن اسپوتنیکV، نشان لیاقت میهن پرستی را از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دریافت کرده بود.

واکسن اسپوتنیک، پیشگام نجات جان انسان‌ها

اسپوتنیگV اولین واکسن ترکیبی وکتور علیه بیماری کووید ۱۹ بود که ساخته شد و منتقدان این واکسن بر این باور بودند که اسپوتنیک بدون آنکه تحقیقات درباره ایمن و کارا بودنش تکمیل شود، تائیدیه تزریق را کسب کرده. اما در مقاله مجله لنست در سال ۲۰۲۱ مشخص شد که این واکسن کاملا ایمن و موثر بوده.

این واکسن در مقابل احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری کووید ۱۹، ۹۱% کارایی داشت ولی آنچه باعث شد تا تردیدهای زیادی در مورد این واکسن در سراسر دنیا ایجاد شود، تصمیم به توزیع و استفاده گسترده از آن در بین عموم مردم، قبل از اتمام هرسه مرحله تحقیقات کلینیکال واکسن و در عین حال به اشتراک گذاری کند داده‌های آماری درمورد این واکسن به‌صورت بین‌المللی بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا