خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مگر وضعیت معیشت مردم چگونه است!؟»

خبرآنلاین نوشت: بنده به اتفاق فرمانده سپاه و شهید سلیمانی و دو نفر عزیز دیگر در سال ۹۶ رفتیم پیش آقای روحانی و گفتیم ما همه جوره آماده هستیم که به شما کمک بکنیم تا سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری در جهت خدمت به مردم مشخص کردند در خدمت شما باشیم.

جواد مرشدی: این روزها با انتقاد برخی نمایندگان از دولت سیزدهم زمزمه‌هایی در مورد عبور مجلس از دولت شنیده می‌شود، گویی «کاسه صبر» مجلس درحال لبریز شدن است. جالب این‌که این همان مجلسی است که ۲۲۰ نماینده آن با طوماری بلندبالا رئیسی را دعوت به کاندیداتوری برای انتخابات ۱۴۰۰ کردند و در ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم همه جانبه پشت سر رئیسی ایستادند و بدون چون و چرا به همه وزرا او رای اعتماد دادند. حالا چند ماهی است که تریبون‌های این مجلس یاور دولت، یکی بعد از دیگری به نقد دولت‌مردان و شخص رئیس دولت باز می‌شود. حالا با تند شدن انتقاد برخی نمایندگان حامی دولت برخی پیش‌بینی می‌کنند سونامی استیضاح و سوال از وزرای دولت و حتی شخص رئیس جمهور راه افتاده است. «خبرآنلاین» در گفت‌و گوبا سردار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

برخی بر این باورند که مجلس می‌خواهد از دولت عبور کند. شما نیز بر این باور هستید؟

نه.

به همین صراحت؟

بله، انتقاد نمایندگان از دولت طبیعی است و دولت هم دارد کار خود را انجام می‌دهد، این مسائل در جمهوری اسلامی طبیعی است.

یعنی این دولت نقد نمایندگان را می‌پذیرد؟

بله.

در ارتباط با استیضاح‌ها چطور، آقای رئیسی مدت‌هاست حرف از ترمیم کابینه می‌زنند، نمایندگان با توجه به وضعیت معیشتی منتقد تیم اقتصادی دولت هستند…

مگر وضعیت معیشتی چگونه است؟ دلار هر چند وقت یک‌بار به‌واسطه توطئه‌های بیرونی و عوامل داخلی گران می‌شود و بعد از مدتی هم این موضوع حل می‌شود.

عوامل داخلی کدامند؟

همین کسانی که فقط منافع خودشان را با بیگانگان گره زده‌اند و منافع شخصی خود را بر منافع ملت ارجح می‌دانند.

یعنی شما عملکرد تیم اقتصادی دولت را صحیح می‌دانید؟

بله، چون با کاری که تا الآن کرده‌اند به لطف خدا باید بگوییم اقتصاد ما در سال جاری رشد مثبت داشته است.

ولی سردار..

رشد اقتصادی ما در دولت قبل منفی بود و الآن به عدد سه و خرده‌ای رسیده است.

من به دولت قبل کار ندارم، که البته در باره آن هم حرف‌های زیادی دارم، ولی در حال حاضر سوال من در خصوص وضعیت بد معیشتی مردم است.

مگر می‌شود کاری نداشته باشیم.

سوال من مشخصا در مورد وضعیت معیشتی مردم است.

درست است بعضی جنس‌ها گران است ولی یارانه را هفت هشت برابر کرده‌اند، دارند سهام عدالت هم می‌دهند. بله مشکل هم وجود دارد و کسی نمی‌تواند بگوید مشکل نیست.

به‌عنوان مثال قیمت گوشت و مرغ بعد از افزایش یارانه‌ها چند برابر شد. این درحالی است که وعده داده شده بود که تنها ۵ قلم کالا گران می‌شود؟

مگر چند برابر شده؟ دو برابرشده.

بیشتر از دوبرابر شده

نه اینجوری بحث نکنید، اینجوری که بحث فایده ندارد. شما خبرنگار هستید و من هم می‌توانم قطع کنم.

اختیار دارید

اینجوری بحث نکنید که بگویید فلان و بهمان، کلان مسئله را من گفتم. کلان این موضوع این است که بعضی جنس‌ها گران است و باید قیمت آن‌ها به تعادل برسد و از طرف دیگر هم آمار و ارقام نشان می‌دهد که رشد اقتصادی ما در سال ۱۴۰۱ نسبت به قبل خیلی بهتر بوده و از عدد منفی به سه‌و نیم مثبت رسیده است.

اگر شرایط مساعد است پس چرا شخص آقای رئیسی از ترمیم کابینه سخن گفتند؟

ترمیم طبیعی است، ایشان گفته‌اند و با صراحت هم گفته‌اند کسی را که خوب کار نکند، عوض می‌کنند،این حق ایشان است. هر رئیس جمهوری این اختیار را دارد و می‌تواند اینکار را انجام دهد. برای مثال آقای احمدی‌نژاد وزیر اطلاعات خود را عوض کرد. رئیس جمهور اختیار دارد و باید پاسخگو هم باشد.

چند وقتی است که نماینده‌های مجلس از استیضاح ۵ تا ۹ وزیر سخن می‌گویند ولی در عمل اتفاقی نیفتاده و تنها رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد، علت این عدم استیضاح‌ها چه می‌تواند باشد؟

از خودشان باید بپرسید.

شما استیضاح هیچ وزیری را امضا نکرده‌اید؟

نه، من دوره هشتم و نهم مجلس هم تنها یک مورد…

منظور من این دولت است

نه هیچ موردی را امضاء نکردم و هیچ موقع هم امضا نمی‌کنم.

چرا؟ این حق شماست. نظارت بر عملکرد دولت وظیفه نمایندگان است.

چون دارند کار می‌کنند. من در زمان آقای احمدی‌نژاد یک بار استیضاح وزیر ورزش (آقای عباسی) را امضا کردم، آن هم به‌دلیل جابه‌جایی بی جای رئیس فدراسیون والیبال. وقتی آقای روحانی گفت ما باید با کدخدا مشکل‌مان را حل کنیم بنده به اتفاق فرمانده سپاه و شهید سلیمانی و دو نفر عزیز دیگر در سال ۹۶ رفتیم پیش آقای روحانی و گفتیم ما همه جوره آماده هستیم که به شما کمک بکنیم تا سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری در جهت خدمت به مردم مشخص کردند در خدمت شما باشیم و همه جوره کمک کنیم. چون دولت منتخب مردم است و مردم انتخاب می‌کنند و دولت کشور عزیزمان ایران است و باید کمک بکنیم، اما حالا بعضی‌ها نمی‌خواهند که مسئله آن فرق می‌کند.

بحث من این است که وقتی شرایط اقتصادی مردم به هم می‌ریزد …

آخه اینجور که شما می‌گویید نیست، ببینید ما الآن می‌دانیم به کسانی که مستاجر هستند خیلی فشار می‌آید و باید مشکل مسکن را حل بکنیم.

خُب برای حل این مشکل چه باید کرد؟

اتفاقا این مشکل مال دولت قبل است که آقای آخوندی آمد و گفت افتخار من این است که یک آجر روی آجر نگذاشته‌ام و طرح مسکن مهر مزخرف است. با چنین مسائلی هر کسی نمی‌آید کمک کند چون نمی‌خواهند ولی الآن دولت می‌خواهد و ما هم باید کمک کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایشان و امثال ایشان در این مجلس با رای مردم انتخاب نشدند که دغدغه معیشت و آرامش و رفاه مردم را داشته باشند.

    7
    1
  2. ادبیات فرعونی نماینده شورای نگهبان ریشه در چاکری مقام ومنصب داردوبیانگرانحراف درمسیر انقلاب. این رفتاررا مقایسه کنیدبارفتارامیرالمؤ منین ع تا میزان تفاوت رادریابید که بیانگر میزان انحرافی است که دامنگیر مدیران شده نوکرانی که بعد ازمدتی ولینعمت را بنده خود پنداشتند. حقیقتا دیانتشان هم عین سیاستشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا