خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت انسیه خزعلی از «ایمیل» دردسرساز سازمان ملل

ایسنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره حواشی کلیپ پخش شده از وی با صدای مترجم و شائبه «لب زدن» گفت: فیلم ارسال شده ما به سازمان ملل به زبان فارسی بود اما از سازمان ملل ایمیل فرستادند که نمی‌توانیم این ویدئو را با دو صدا پخش کنیم و باید صدای فارسی حذف شود و ما مجبور شدیم صدای فارسی را حذف کنیم.

انسیه خزعلی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات این معاونت در حوزه زن و خانواده و نیز حواشی پیام ویدئویی ارسال شده وی به سازمان مل به مناسبت روز جهانی زن پرداخت و اظهار کرد: پس از پخش این ویدئو، دروغ و شایعه ای پخش کردند. برای اینکه اصل موضوع را در حاشیه قرار دهند بحث لب زنی و… را مطرح کردند. این نشان دهنده سخیف بودن و دست خالی بودن افراد معاند است چراکه از آنجا که هیچی ندارند این مطالب را پخش می‌کنند.

وی درباره ضرورت ارسال این ویدئو به سازمان ملل، توضیح داد: خواستیم به گوش جهانیان لغو ظالمانه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را برسانیم که خلاف قانون انجام شد. ایران را از حق رای محروم کردند؛ اگرچه امکان شرکت و رساندن صدای ما وجود داد و با وجود اینکه ویزا به ما ندادند ما به صورت مجازی سعی کردیم پیاممان را برسانیم.

خزعلی با بیان اینکه نمی‌خواهند بگذارند صدای پیشرفت زنان ایران به گوش جهانیان برسد، افزود: البته بسیاری از موارد در خصوص پیشرفت زنان سال قبل در سازمان ملل مطرح شد. بالاخره ما باید در مجامع بین المللی باشیم و حقیقت را به گوش جهانیان برسانیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در خصوص شائبه‌های مطرح شده پیرامون ویدئو مذکور، یادآور شد: پارسال هم همین کار را کردند. پارسال ملاقات چند جانبه‌ای داشتیم که پرچم مالدیو پشت سر من بود. گفتند “وطن به خطر افتاد” و “غیرت وطنی کجا رفته” اما نهایتا مشخص شد هر کسی آنجا صحبت می‌کند پرچم مالدیو پشت سر او قرار دارد و درواقع این یک قاعده است. امسال نیز پس از پخش این ویدئو تلاش کردند نگذارند خبر ما پخش شود و دروغ هایی را منتشر کردند اما خیلی زود دروغ رو می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم ارسال شده به سازمان ملل به زبان فارسی بوده اما از سازمان ملل ایمیل فرستادند که نمی‌توانیم این ویدئو را با دو صدا پخش کنیم و باید صدای فارسی حذف شود و از همین رو مجبور شدیم صدای فارسی را حذف کنیم، تاکید کرد: پیام سازمان ملل که به ما ایمیل کرده و گفته است حتما باید زبان فارسی را حذف کنید موجود است. گفتند اگر این کار انجام نشود کل سخنرانی شما حذف می‌شود و ما مجبور شدیم صدای فارسی را حذف کنیم. خزعلی ادامه داد: یک عده کارشان همین است و چه داخلی ها و چه خارجی ها تلاش می‌کنند اقدامات ما را خاموش کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به هدف از ارسال ویدئو مذکور به سازمان ملل اشاره و عنوان کرد: اعتراض ما به نقض حقوق بشر و به کسانی که این حق را از زنان می‌گیرند است. کسانی که این حق را می‌گیرند خود بیشترین ظلم را بر زنان وارد کرده اند و بیشترین تبعیض را بر زنان اعمال می‌کنند اما اینها مدعی حقوق زن شده اند. دانش آموختگی زنان بعد انقلاب ۱۷ برابر شده است، از سوی دیگر در زمینه توسعه یافتگی شاید آمریکا در دهه های گذشته یک درصد رشد داشته اما ما چهار درصد پیشرفت داشته‌ایم. امید به زندگی زنان ایرانی نیز چند سال بیشتر از مردان است و در خصوص تحصیل نیز همینگونه است اما متاسفانه به گونه دیگری جلوه می‌دهند.

می‌خواهند مسمومیت دانش آموزان را به جمهوری اسلامی منتسب کنند

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در خصوص مسمومیت دانش آموزان، تاکید کرد: حرف آخر را رهبر انقلاب زدند و فرمودند با قاطعیت و جدیت باید با مسببین مساله بدون عفو برخورد شود. باید بدون هرگونه گذشت و چشم پوشی برخورد شود و طبیعتا یکی از برنامه های دشمن است که نگذارد دختران پیشرفت کنند. پیشرفت دختران و زنان، پیشرفت کشور است و هرچه زنان جامعه پیشرفت کنند به آن نسل می‌توان امیدوار بود. اما نمی‌خواهند بگذارند این سیر صعودی در تحصیلات زنان ما ادامه یابند و از سویی می‌خواهند این را منتسب به جمهوری اسلامی کنند و در جامعه جهانی اینگونه منعکس کنند.

خزعلی در خصوص پیگیری‌های معاونت امور زنان و خانواده در بحث مسمومیت دانش آموزان، بیان کرد: در این راستا از مدارس پیگیری کردیم. افرادی را فرستادیم تا مدارس را بررسی کنند و درباره وضعیت پیش آمده مصاحبه کنند. با وزارتخانه‌هایی که مکلف به پیگیری این امر هستند در تماس بودیم و گاهی به صوت میدانی با دانش اموزان و معلمین نیز در تماس بودیم. نهایتا همین گزارش هایی که منتشر می‌شود را دریافت کردیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا