خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکمیل روایت پیشنهاد رهبری به آیت‌الله خامنه‌ای توسط امام

حجت‌الاسلام رشید داودی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تکمیل روایت پیشنهاد رهبری به آیت‌الله خامنه‌ای توسط امام» نوشت:

امروز (چهاردهم خرداد ۹۹) دفتر رهبری روایتی صوتی از جلسه‌ی سران قوا با امام خمینی (س) منتشر کرد که در آن، امام در پاسخ به آقای خامنه‌ای که به امام گفته بود:

«آقا! ما در این مجموعه‌ی دوستان کس دیگری غیر از ایشان نداریم؛ امام پاسخ دادند: نه، این‌جور نیست! شما رهبر بشوید». آقای خامنه‌ای در صوت منتشر شده، ادامه می‌دهد:

«من روبروی امام نشسته بودم، حاج احمد آقا این‌طرف من نشسته بود. ایشان [خطاب به من]گفت: بله، چطور شما میگویید کسی نیست؟ شما هستید، آقای موسوی اردبیلی هست؛ دوباره امام گفت: نخیر، ایشان رهبر بشوند.؛ شاید هم اسم آوردند و مشخّص کردند آقای خامنه‌ای».

در تکمیل این روایت، لازم است به روایت دیگری که دختر امام در سال ۹۲ در واکنش به رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، ذکر کردند توجه کنیم.

خانم زهرا مصطفوی خمینی در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسد:

«همان روزی که تأئید امام بر رهبری حضرتعالی را از زبان ایشان شنیدم و همواره آن نظریه را در مواقع لازم بیان کرده‌ام تأئید صلاحیت برادر، آقای هاشمی را هم شنیدم زیرا امام بعد از نام جنابعالی نام ایشان را هم ذکر کردند».

و اخیراً نیز آقای محمد هاشمی، نقل کرده‌اند که امام، قائم مقامی رهبری را به آیت‌الله هاشمی پیشنهاد کرده بود که آقای هاشمی آن‌را نپذیرفته بودند.

متاسفانه نقل رویدادهای تاریخی همچون وقایع تاریخ انقلاب، که گاهی به جهت ملاحظات و برخی مصلحت‌اندیشی‌ها به صورت گزینشی انجام می‌شود، موجب تحریف وقایع و سردرگمی تاریخ پژوهان می‌شود.

امید که انتشار اسناد منتشر نشده‌ی مربوط به این وقایع توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، راهی نو پیش‌روی پژوهش‌گران و دوست‌داران تاریخ انقلاب قرار دهد و از تحریف‌های خواسته و ناخواسته جلوگیری نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا