خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیفرخواست علیه وزیر کشور

مسعود مجاوری، روزنامه‌نگار در متنی با عنوان «کیفرخواست علیه وزیر کشور» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

دادستان محترم کل کشور جناب حجت الاسلام محمد جعفر منتظری

با سلام؛

به استحضار آن مقام می‌رساند که حدود سه ماه است آسایش و امنیت شهروندان ایرانی توسط فرد یا افرادی که تا لحظه تنظیم این یادداشت هویتشان برای نهادهای انتظامی محرز نشده، مورد تعرض قرار گرفته است.

یقیناً شما بعنوان دادستان کل کشور مستحضرید که تقریباً روزی نیست خبر حمله توسط گازی ناشناخته به مدارس عمدتاً دخترانه کشور منتشر نشود و همزمانی حملات در برخی از روزها در چند نقطه از کشور، احتمال  وجود شبکه‌ای منسجم از “حرامیان شب زده” با اهدافی مشخص در پس  این اقدام بی شرمانه را بالا می‌برد.

حضرت حجت الاسلام؛ تا به این لحظه و با وجود فشارهای روحی و روانی که به خانواده‌های ایرانی  وارد آمده و مردم مضطرب ودرمانده از شرایط فاجعه آمیز پیش آمده در  شش ماه اخیر اما، از “اقتدار قضایی” دستگاه عدلیه در برخورد با متخلفانی که کار به دست بوده‌اند چیزی ندیدند و قاطعیت دستگاه قضایی مشمول جوان به ستوه آمده‌ای شده که به چند پاسبان سنگپرانی کرده است. بی تردید کندن گارد ریل کنار خیابان و آتش زدن سطل زباله کار درستی دست‌کم از نظر من روزنامه نگار نیست اما به باور این قلم، مدیری که با سوء مدیریتش جوانان این بوم و بر را ناامید کرده و به تنگ می‌آورد بسیار گناهکارتر از آن جوانی‌ست که به جرم شکستن شیشه بانک  در اتاقهای بازجویی و بازداشتگاههای معلوم و نامعلوم چوب خط به دیوار می‌کشد و در انتظار حکم قاضی نشسته است.

یاشیخ؛ به‌طور قطع شما با این جایگاه قضایی بهتر از من بعنوان یک شهروند با شرح وظایف  وزارت کشور آشنایی دارید و می دانید که نخستین وظیفه این وزارتخانه و وزیر در راسش “فراهم  نمودن موجبات حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور” است و یکی از سازمانهای زیر مجموعه این وزارتخانه، “سازمان مدیریت بحران” کشور با تعداد زیادی از کارگروههای تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌باشد گو اینکه “شورای امنیت کشور” دیگر زیر مجموعه این وزارتخانه بوده که در شرح وظایف این شورای محترم آمده: “وظیفه شورای امنیت کشور بررسی جریانات، پیش آمدهای عمده و اساسی امنیت داخلی واتخاذ تدابیر هماهنگ جهت پیشگیری و مثابله با مسائل امنیتی است.” ضمن اینکه وزیر کشور  عرفا جانشین فرماندهی کل قوادر فرماندهی نیروی انتظامی هم محسوب می‌شود.

این همه تحت فرمان  وزیر کشور “احمد شاهچراغی-وحیدی” است. همان وزیری که در حضور رسانه‌ها مساله مسمومیت سریالی فرزندان ایران در مدارس را ناشی از استرس دانست. شاید وی در مقام وزیر کشور و متولی امنیت مملکت می‌خواست کمی از تلاطم فضا بکاهد.

آقای دادستان؛ من اینجا و این لحظه نه بعنوان یک روزنامه نگار مطالبه گر، بلکه در مقام “یک پدر” که مانند بسیاری از پدران ایرانی دل نگران جگر گوشه‌اش است از شما می‌خواهم که به این پرونده ورود کنید تا حس رها شدگی و بی پناهی که در این لحظات مثل خوره به جانمان افتاده رهایمان کند.

آقای دادستان، تعلل چند ماهه در شناسایی عاملان و آمران این بحران ملی ابداً پذیرفته نیست. وفق “بند الف از ماده ۳ دستورالعمل نحوه مقابله با ترک فعل وظایف قانونی مدیران”، چنانچه اهمال در انجام وظایف و عدم نظارت بر کارکنان موجب تضییع حقوق عمومی و ایراد صدمه یا خسارت و یا… حقوق اساسی ملت مانند حق سلامت و یا امنیت عمومی و دیگر حقوق عامه شود از مصادیق ترک فعل و مستوجب عقوبت است با این وصف آیا تداوم این بحران از مصادیق ابلاغیه فوق محسوب نمی‌شود؟ وقتی پلیس کشورمان در کمتر از ۴۸ ساعت سارقان صندوق امانات بانک راشناسایی می‌کند که هیچ ردی از خودشان به جا نگذاشته بودند منطقاً باید بتواند از پس این پرونده هم برآید اگر چه قیاس این دو پرونده مع الفارق است و ابعادش هم متفاوت.

جناب منتظری، بیش از این اطاله کلام نمی‌کنم و استدعا دارم دستور رسیدگی عاجل صادر بفرمایید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با آنکه اینترنشنال هزاران کیلومتر دورتر رفته صاحب شأن هم طلاق داده ولی سایتی نا انصاف به نام انصاف نیوز است که صدای منافقان باشد اگر به عدالت باشد باید اول از همه روزنامه های اعتماد وشرق وهم میهن و سایتهای خبری همچون انصاف نیوز گل گرفته شوند چون به اعصاب مردم ایران راه می روند

    5
    38
    1. دوست عزیز
      شکستن قلم و گل گرفتن رسانه راهکار درستی نیست. راهکار، مدیریت درست است و به ملت ارزش دادن است و مردم را رکنی از حکمرانی دانستن است. و هر زمانی که ملت فراموش شود، دیکتاتوری آغاز می شود.

  2. متنی کاملا منطقی و دلسوزانه بود ، بشرط اینکه دادستان محترم کل کشور عنایت فرمایند و دستور رسیدگی عاجل را صادر فرمایند .

    29
    3
  3. این قوه قضائیه هر گاه اسید پاشان اصفهان و حمله کنندگان شناخته شده اتش به اختیار را گرفت و به طور شفاف ان ها را وپشتیبانانشان را محاکمه کرد این جنایت کاران مسمومیت کنند گان دختر ایران را هم خواهد گرفت .از این ها هیچ امیدی نیست

  4. کسی بگوید ما نمی دانیم مشکل کجاست راست نگفته مشکل اول از عوامل منافقین بودند چون آنها با تشکیلات کار می کنند تجربه پنجاه ساله دارند بعداً نود در صد شیطنت بچه گانه دانش آموزان و معلمانی که بدون تحقیقات وارد سیستم آموزشی شدند

    2
    1
  5. واقعا این مدل اقدامات احساسی چه فایده ای داره؟
    در شرایطی که مسئله تا حدی فروکش کرده و کشور بیش از همیشه به همدلی نیاز داره این اقدام بیشتر شبیه به لجن پراکنیه تا عدالت طلبی
    خدا کنه قصد شاکی دیده شدن و … نباشه

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا