خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت «همه ی اصلاح طلبان» از کاندیداتوری سیدحسن

سید هادی خامنه‌ای گفت: در جامعه ای که انقلاب اسلامی به رشد و شکوفایی رسیده است چرا باید برخی از اوباش ورود پیدا کرده و این مجالس را بهم بزنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط امام ، دبیرکل مجمع نیروی خط امام و عضو عالی شورای هماهنگی جبهه‌اصلاحات کشور در نشست‌خبری با اصحاب‌رسانه در ساری با اشاره به مجمع نیروهای خط امام، اظهار داشت: هدف تشکیل این مجمع کار فرهنگی و ریشه‌ای و تربیت نیروی انسانی است.

وی افزود: جریان اصلاح طلب به عنوان یک جریان اجتماعی که اکثریت جامعه را همراه خود دارد، باید فعالیت‌های خود را همچنان ناظر به مطالبات مردم تنظیم کند و هرگز کسب قدرت در اولویت برنامه‌های ما نیست.

در یک جامعه آرمانی احزاب رکن اصلی به شمار می آیند

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور با بیان اینکه در یک جامعه آرمانی مناسب احزاب رکن اصلی آن جامعه به شمار می آیند، افزود: در جامعه ای که احزاب در میان مردم حضور نداشته باشند به طور حتم ارتباط بین توده های مردم و حاکمیت ناسالم خواهد بود و چنانچه احزاب با کارهای ریشه ای فرهنگی مناسب با هدف نهایی جامعه آرمانی مناسب در بین توده مردم و حاکمیت قرار گیرند، آن ارتباط سالم خواهد بود.

سید هادی خامنه‌ای افزود: پیگری مطالبات مردم از طریق فعالیتهای فرهنگی و مدنی از جمله اولویتهای اطلاح طلبان است و از این امر نیز به خوبی پیروی می شود.

حضور سیدحسن خمینی در انتخابات‌ خبرگان حمایت اصلاح‌طلبان را در بر خواهد داشت

دبیر کل مجمع نیروی خط امام گفت: اگر تصمیم باشد سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کند همه اصلاح طلبان از وی حمایت می کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به معیار صلاحیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: برای اینکه افراد وارد مجلس شورای اسلامی شوند باید از سه معیار برخوردار باشند ، اول اینکه به لحاظ کارکرد در مجلس و نیازهای تخصص حداقل یک تخصص را دارا باشد و از هیچ اندیشه و تخصص خالی نباشد در واقع بدون معلومات وارد مجلس نشوند، دوم اینکه افرادی نباشند که برای منافع شخصی و یا گروهی آمده باشند و سوم اینکه خط مشی آنها از لحاظ سیاسی و اجتماعی معتدل و میانه رو باشد.

خامنه‌ای در ادامه افزود: اگر تصمیمات در کشور به گونه‌ای باشد که افرادی که دارای این سه شرط هستند به مجلس راه پیدا کنند به طور حتم مجلس، مجلس خوبی خواهد بود.

وی گفت: نبودن اعتدال، نداشتن توانایی تخصصی منفعت‌طلبی‌های جزیی و کلی برخی‌ها از جمله مواردی است که موجبات رنجش مجلس را فراهم کرده و اگر افرادی این ویژگی‌ها را نداشته و از سه شرط ذکر شده برخوردار باشند مجلس سالم خواهد بود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور افزود: دولتی که از رای بالای مردم برخوردار بود مجلس به وزاری او رای خواهد داد مهم نیست طرفدار دولت باشند یا نه، مهم این است که می‌بینند دولت در حال حاضر دارد خوب کار می‌کند. اگر می‌بینید افرادی وزرایی را یکی پس از دیگری از کار عزل می‌کنند ناشی از تفکر افراطی و جناح‌طلبی و جناح‌گرایی است، اگر اینطور نباشد نمایندگان با وزرای این دولت همکاری می‌کنند.

در کشور، انتخابات تکیه بر قانون‌مداری و قانون‌گرایی است

وی با بیان اینکه در کشور، انتخابات تکیه بر قانونمداری و قانون‌گرایی است، عنوان کرد: نباید تصمیم گیری‌های خصوصی مربوط به محفل خاص یا افراد خاص به عنوان یک تصمیم قانونی در کشور اعمال کنند.

خامنه ای افزود: بعد از ۸۸ خیلی از روزنامه‌ها از جمله روزنامه حیات‌نو که صحبت‌های برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بدون کم و کاست چاپ کرد، تعطیل شد و این در حالی بود که بعضی از روزنامه‌هاصحبت‌های آنها را سانسور می‌کردند و بعد از آن نیز دو روزنامه دیگر بنده توسط قوه‌قضائیه تعطیل شد.

مشکل فرهنگی در جامعه بسیار است

وی با تاکید براینکه مشکل فرهنگی و نداشتن زمینه‌های فرهنگی از جمله مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد، گفت: در جامعه‌ای که انقلاب‌اسلامی به رشد و شکوفایی رسیده چرا باید برخی از اوباش ورود پیدا کرده و این مجالس را بهم بزنند؟ این امر نشان می‌دهد آنهایی که این مسائل را به وجود می‌آورند زمینه کار را از قبل فراهم کردند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه هنوز روابط فرهنگی سنتی در جامعه رایج و مرسوم است، افزود: فعالیت در حوزه انتخابات از طریق هیئت‌ها، مساجد، تکایا، نماز جمعه‌ها همچنان وجود دارد و افراد سنتی از این ابزار برای اهداف انتخاباتی خود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود باید سعی کنیم صالحان را معرفی کنیم و چناچنه افرادی از سوی شورای‌نگهبان رد صلاحیت شدند فراوانی افراد زیاد بوده و افراد صالح بیشتری را برای مجلس معرفی کنیم و این مستلزم این است اگر در شهری افراد اصلاح‌طلب برای مجلس تعدادشان زیاد بودند به نفع یکدیگر کناره‌گیری کنند تا انتخاب برای یک نفر راحت‌تر و رای مورد نظر خود را کسب کند.

برجام با یک روش کلاسیک و حرفه ای پیش رفت و قابل دفاع است

وی در بخشی دیگر از سخناش به ارزیابی از دولت اشاره کرد و افزود: دولت را می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مسائل‌اجتماعی ارزیابی کرد و می‌توان گفت دولت‌یازدهم به نسبت سایر حوزه‌های داخلی کشور وموفقیت‌هایی بهتر از سایر دولت‌های گذشته داشته که می‌توان به طرح برجام اشاره کرد.

خامنه ای افزود: طرح برجام با یک روش کلاسیک و حرفه‌ای پیش رفت و قابل دفاع نیز است و این نشان از آن است دولت فعلی در سیاست‌خارجی سوابق طولانی داشته و توانست موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی دولت تدبیر و امید به دلیل تحریم و افت قیمت نفت نتواست گام‌های موثری بردارد، عنوان کرد: رکود نباید از تورم پیش بگیرد و اثرات پایین آمدن تورم باید سبب رونق اقتصادی شود و تحرکی در مسائل اقتصادی کشور بوجود آید که می‌توان به فروش اقساطی خودرو توسط دولت برای تولید کنندگان داخلی خودرو کشور اشاره کرد.

خامنه‌ای به سود بالای بانک‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: این در حالی است در بسیاری از کشور نرخ سود بانکی بسیار پایین است و این امر موجب می‌شود تا تولیدات آن کشورها رونق پیدا کند.

وی در ارزیابی‌های خود از عملکرد دولت به سر سامان دادن هنرمندان در کشور اشاره کرد و افزود: دولت در حوزه سیاست داخلی بینابین عمل کرده است.

مردم باید با روشنگری وروشنفکری با مطالبات فردی و اجتماعی خود آشنا شوند

خامنه ای با بیان اینکه مردم باید با روشنگری و روشنفکری با مطالبات فردی و اجتماعی خود آشنا شوند، گفت: در مساجد و دانشگاها باید مسائل فرهنگی مطرح شده تا مردم به خوبی باآنها آشنا شوند.

وی افزود: هنوز برخی از اغتشاشات و شلوغ کاری ها در کشور وجود دارد و این امر ناشی از ضعف فرهنگی است ، چرا ما باید بعد از ۳۶ سال پیروزی انقلاب اسلامی همچنان با موانعی اینچنینی برای برگزاری برنامه ها و جلسات قانونی باشیم.

زمینه موفقیت اصلاح طلبان درانتخابات مجلس پیش رو بالااست

خامنه ای با تاکید بر اینکه زمینه موفقیت اصلاح طلبان برای موفقیت در انتخابات مجلس پیش رو بالااست، گفت: شورای هماهنگی اصلاحات به دنبال مجلس معتدل و به دور از از تندروی هایی خواهد بود.

وی عنوان کرد: مجلس چند کار اساسی در دست اقدام دارد و عمدتا مردم از چند منظر به این کارهای برجسته چشم دوخته اند از قبیل مباحث اقتصادی(گرانی، بیکاری، رکود) به زمین خوردن تولیدات داخلی که باید ویژه به آن پرداخته شود.

دبیر کل مجمع نیروی خط امام ادامه داد: چطور شد که کشوری مانند مالزی با آن همه عقب افتادگی توانست خودش را جلو بیاندازد؟ خیلی از موانع است که در کشور وجود دارد که باید آنها را پشت سر بگذاریم که یکی از ان موانع این است که در کشور ما تصمیم گیری متمرکز نیست.

خامنه‌ای گفت: یک حوزه ای در قدرت تعریف شده است که همه می توانند نظر دهند حتی امام جمعه یک استان می تواند در همه مسائل استان دخالت کند.

دبیرکل مجمع نیروی خط امام مسائل فرهنگی را یکی از مطالبات مهم مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: مجلسی که برآیند اراده مردم باشد می‌تواند به راحتی جلوی کارهای افراطی را بگیرد.

اعتراض به نظام ، نباید ضد نظام تلقی شود

وی ادامه داد: البته حق و باطل نباید در مسائل فرهنگی به صورت هنجار شکنانه باشد بنابراین اصلاح طلبان با نظام پیوند ناگسستنی دارند ولی مخالف برخی عملکردهای برخی از مسئولان طیف مخالف اصلاح طلبان هستند.

خامنه‌ای با بیا ن اینکه اعتراض به نظام نباید ضد نظام تلقی شود، گفت: اخلاق سیاسی اگر بین ما نمود پیدا کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا