خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سارا خادم‌الشریعه: حجاب مانع موفقیتمان نخواهد شد

استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: با استفاده از حامیان مالی خوب می‌توانیم میزبانی بسیار خوبی در رقابت‌های جهانی داشته باشیم.

سارا خادم‌الشریعه بانوی شطرنج‌باز تیم ملی ایران درخصوص میزبان شدن ایران در رقابت‌های شطرنج قهرمانی زنان جهان صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره بر اینکه میزبانی این مسابقات از رقابت‌های گرندپری با ارزش‌تر است، اظهار داشت: به دلیل اینکه 64 بازیکن در این رقابت‌ها حضور دارند و مسابقات جهانی و بهترین‌ها خواهند آمد بالطبع از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. فکر می‌کنم تا فرصتی که به شروع این مسابقات باقی مانده با استفاده از حامیان مالی می‌توانیم میزبانی خوب و شایسته‌ای را داشته باشیم.

خادم‌الشریعه ادامه داد: با پتانسیلی که در ایران وجود دارد توانایی برگزاری مسابقات به بهترین نحو وجود دارد. فقط امیدوارم همانطور که تا الان همه چیز به خوبی پیش رفته در این مدت باقی مانده نیز کارها را به نحو مطلوبی پیش ببریم.

دارنده مقام دومی رقابت‌های گرندپری جهان در پاسخ به این سوال که چرا بعد از اعلام میزبانی ایران حاشیه‌سازی از طرف برخی صورت گرفته اذعان داشت: این موضوع به خاطر تعدادی از شطرنج‌بازانی‌ست که قرار است در این رقابت‌ها حضور داشته باشند که با مسئله پوششی در ایران مشکل داشته‌اند، هرچند که تا به الان هیچ‌گونه اعتراض رسمی به فدراسیون جهانی نیامده است و آن یکی دو نفر نیز از طریق صفحه شخصی خودشان اعتراضاتی را داشته‌اند. این برای اولین بار نیست که ایران می‌خواهد میزبانی یک رویداد بین‌المللی را داشته باشد و فدراسیون شطرنج در رقابت‌های آسیایی و گرندپری نشان داد که بهترین میزبانی را از تمامی شرکت‌کنندگان داشته است. بیشتر بازیکنانی که اعتراضی داشتند مشکلشان با خود فدراسیون جهانی بوده و اکثرا برای حضور در ایران آمادگی کامل دارند. این نکته را باید مورد توجه قرار بدهیم که به هیچ وجه حجاب مانع از موفقیت ورزشکاران ما نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: کسانی که در این مسابقات حضور خواهند یافت از بهترین‌های جهان هستند. از طریق مسابقات مختلف توانسته‌اند این 64 نفر جواز حضور در این مسابقات جهانی را کسب کنند و شطرنج‌بازان برای راهیابی به این مرحله زحمت زیادی را کشیده‌اند.

خادم‌الشریعه در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان ایران در مسابقات جهانی می‌توانند موفقیت گرندپری را تکرار کنند یا خیر، خاطرنشان ساخت: تمام دوازده نفری که در رقابت‌های گرندپری شرکت کرده بودند از بهترین‌های جهان بودند. سطح مسابقات گرندپری نیز همچون مسابقات جهانی از سطح بالایی برخوردار است. تا به الان حضور سه نماینده ایران در این رقابت‌ها قطعی شده است. این مسابقات به صورت دو حذفی انجام می‌شود و این شانس برای نمایندگان ما وجود دارد که به مرحله بعد نیز صعود کنند. مطمئن هستیم به خاطر اینکه ریتینگ‌ ما بالاتر رفته بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم و حتی در مورد خودم امیدوار هستم که در نیمه بالایی جدول بایستم. با حریفی که سطح آن به خودم نزدیک است در دور اول مسابقه خواهم داد و احتمال رفتن به مرحله بعد وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا