خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نوشیدنی‌های داغ، مناسب روزهای سرد

در آغاز فصل پاییز و شروع روزهای سرد و به منظور پیشگیری و درمان بیماری های پاییزی، مصرف دمنوش های داغ را به شما پیشنهاد می کنیم.

به گزارش ایمنا هر فصل، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. این در حالی است که هوای سرد و خشک پاییز، باعث بروز درد در ناحیه مفصل، کمر و بیماری های پوستی می شود. همچنین خشکی هوا در این روزها، راه های تنفسی در بینی را خشک می کند و ویروس ها و باکتری های بیشتری را به بدن ما راه می دهد.
به همین دلیل میزان ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا و احساس سردردهای مداوم، گلودرد و خستگی بدن، آب ریزش بینی و سرفه های آزاردهنده افراد بسیاری را راهی بیمارستان می کند. بنابراین در آغاز فصل پاییز و شروع روزهای پاییزی، پیشنهاد می‌کنیم دمنوش های زیر را امتحان کنید:

دمنوش بادرنجبويه

دمنوش بادرنجبويه به ريلكس شدن ذهن، آرامش و خواب خوب كمك مي‌كند، طبع اين نوشيدني گرم است و براي فصل سرما بسيار مناسب است. اين دمنوش را می توان به دفعات مصرف كرد و هيچ منعي براي افراد با مزاج‌هاي مختلف ندارد.

دمنوش نعناع

نخستین گياهي كه در هر خانه پيدا مي‌شود، نعناع است كه مي‌شود معجوني مخصوص برای انواع سرماخوردگي‌ها از آن تهيه كرد. دمنوش نعناع ضمن تقويت سيستم ايمني بدن در رفع گلودرد هم موثر است، گرفتگي بيني كه به خاطر افزايش ترشحات بيني ايجاد شده را باز می‌كند و فرد مي‌تواند به راحتی نفس بکشد.
همچنین اين دمنوش ضد نفخ است و در رفع دردهاي شكمي كه با خوردن مواد غذايي در فصل سرد ايجاد مي‌شود، موثر می باشد. براي تهيه اين دمنوش كافي است يك قاشق مرباخوري تا يك قاشق غذاخوري پودر نعناع را با يك و نيم ليوان آب‌جوش به مدت 20 دقيقه دم كنيد.

دمنوش ترکیبی: چاي سفيد، چاي سبز و دارچین

تركيب چاي سفيد، چاي سبز و مقدار اندكي دارچين خستگي‌تان را كم مي‌كند. اين دمنوش مي‌تواند به دفعات استفاده شود چراكه ضرر بسيار كمي دارد و بيشتر منفعت است، تركيب اين مواد به بازسازي قوا و رفع خستگي كمك مي‌كند و برخلاف اسطوخودوس فقط به رفع خستگي روحي نمي‌كند و علاوه بر آن خستگي جسمي را هم برطرف مي‌كند.

در واقع دمنوش‌هاي تركيبي معمولا هركدام براي يك منظور با هم تركيب مي‌شوند، مثلا دسته‌اي از دمنوش‌هاي تركيبي انرژي‌زا هستند و بعضي ديگر كاهنده فشارخون و دسته‌اي ديگر آرامش‌بخش هستند كه برخلاف انرژي‌زاها كه ضربان قلب و انرژي را افزايش مي‌دهند به ريلكسيشن و تنش‌زدايي از بدن نیز كمك مي‌كنند.

دمنوش رزماری

“رزماری” حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C است. این ویتامین در گل ها و برگ های آن وجود دارد. گیاه معطر رزماری برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، اما در صورت ابتلا به پرفشاری خون، صرع یا گاستریت (ورم معده) توصیه نمی شود.

برای تهیه این دمنوش برگ های رزماری را در آب داغ ریخته و به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند. دمنوش را صاف کرده و روزانه دو تا سه فنجان از آن بنوشید.

دمنوش آویشن

آویشن یکی از گیاهی ضدعفونی کننده و ضدباکتری است. این گیاه حاوی ترکیب مؤثری به نام تیمول است. تهیه دمنوش از این گیاه سیستم ایمنی را تقویت می کند.
برای تهیه این دمنوش بر روی آویشن یک لیوان آب گرم بریزید و اجازه دهید به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ده دقیقه صبر کنید. در نهایت نوشیدنی را صاف و فورا میل نمایید.

دمنوش زنجبیل و دارچین

زنجبیل و دارچین را در یک لیوان آب جوش ریخته و هم بزنید. آب لیموترش و عسل را نیز اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند و سپس این نوشیدنی گرم خوشمزه را نوش جان کنید. البته اگر فشار خونتان بالاست قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کرده و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

دمنوش دارچین

دارچین نیز گیاه دیگری است كه ضد دیابت بوده و در سرماخوردگی و درد مفاصل و كم‌خونی به شما كمك می‌كند.برای به دست آوردن دمنوش این گیاه كافی است چند قطعه چوب دارچین را در 2 لیوان آب بجوشانید و سپس آن را در فلاسك یا حرارت غیرمستقیم 2 الی 3 ساعت دم كنید.

دمنوش زنجبیل و لیموترش

دمنوش زنجبیل و لیموترش حاوی میزان زیادی مواد مغذی است که سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت کرده و سدی در برابر نفوذ ویروس ها و باکتری ها در برابر بدن می سازد.

آب را به همراه شکر قهوه ای و زنجبیل رنده شده در ظرفی بریزید و بجوشانید. سپس دما را کم کرده و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه بجوشد و بعد آن را از روی حرارت بردارید. در این مرحله می توانید چای کیسه ای را در داخل دمنوش گذاشته و اجازه دهید حدود ۳ تا ۵ دقیقه تا طعم و رنگ مورد نظر را به خود بگیرد. سپس کیسه چای را از آن خارج کنید. در مرحله بعد آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. و نوشیدنی خود را گرم بنوشید.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا