خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمدرضا زائری خلع لباس شده است؟

محمدرضا زائری در واکتش به برخی شایعات مبنی بر خلع لباس شدنش که پس از تغییر عکس پروفایل او در توییتر به وجود آمده بود نوشت:  نه خلع لباس شده ام و نه زي روحانيت را كنار گذاشته ام و هنوز هم و هميشه هم اين لباس را دوست دارم و به نقش و اثر آن معتقدم. فقط مي خواهم گاهي هم خودم باشم بدون آن قالبهايي كه ممكن است باعث جدايي من از مردم بشود.

به گزارش انصاف نیوز حجت‌الاسلام زائری، فعال فرهنگی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

«آخوندها شب با عمامه نميخوابند، با عبا و قبا حمام نميروند، توي پارك و كوهنوردي يا موقع توپ بازي با بچه هايشان مثل بقيه لباس ميپوشند! لباس صنفي و پوشش سبك زندگيشان براي وظايف و كاركردهاي نهاد دين مثل منبر و مسجد و تدريس و ارشاد،لباس روحانيت است. البته اين لباس شأن وحرمتي دارد، البته اقتضاءات آن بايد به طور طبيعي رعايت شود. اما اين طور نيست كه پوشيدن اين لباس به معني جداشدن از زندگي عادي روزمره باشد. شايد براي مراجع تقليد يا رهبر انقلاب حساسيت ها در حدي باشد كه نخواهند كسي حتى لحظه اي هم با لباس عادي ديده شوند. ولي براي يك روحاني و طلبه معمولي مثل من چنين نيست.من در سفر يا رستوران يا موقع خريد از بازار يا همراهي با خانواده بدون لباس روحانيت هستم ابايي هم ندارم از اينكه ديگران مرا بدون عبا وعمامه ببينند. هرچند كه بلاتكليفي در اين موضوع را هم نميپسندم و به اصطلاح دوزيست نيستم كه گاهي معمم باشم و گاهي نه! من بطور كلي روحاني هستم. و غالبا همين لباس را ميپوشم، ولي جنبه هاي فردي و آزاديهاي شخصي خودم را هم دارم و از اينهم نمي ترسم كه با صداي بلند بگويم نميخواهم عبا و عمامه مانع ارتباط من با مردم بشود و آنها از ديدن اين هيبت و هيأت احساس دوري و فاصله بكنند. به همين دليل عكس پروفايل خودم را بدون عمامه گذاشتم، نه خلع لباس شده ام و نه زي روحانيت را كنار گذاشته ام و هنوز هم و هميشه هم اين لباس را دوست دارم و به نقش و اثر آن معتقدم. فقط مي خواهم گاهي هم خودم باشم بدون آن قالبهايي كه ممكن است باعث جدايي من از مردم بشود. ممنون كه اين اجازه و اختيار را به من مي دهيد!

توضيح: عكس را كه دوستي در روزهاي اخير برايم فرستاده مربوط به زيارت مقام سيده خوله در بعلبك لبنان است»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. #اعتراف

    آقای زائری گفته است:
    “نميخواهم عبا و عمامه مانع ارتباط من با مردم بشود و آنها از ديدن اين هيبت و هيأت احساس دوري و فاصله بكنند”.

    ایسان با صراحت اعلام کرده‌اند که مردم به این احساس و باور رسیده‌اند که بین روحانیت و مردم ، فاصله وجود دارد.

    8
    7
    1. طبیعی است که یه عده بخاطر کینه و حسادت سبب فاصله میان مردم و روحانیت بشن. ولی مهم اینه هیچکس مثل روحانیت نتوانسته از مردم کسب اعتماد کنه، یه نگاهی به مشروطه تا الان بیندازیم بد نیست. حتی دکتر مصدق هم فقط زمان کوتاهی اون هم با کمک ایه الله کاشانی توانست اعتماد مردم را جلب کنه و با فاصله افتادن میان او و کاشانی دوباره ورق برگشت.
      کدام یک از سیاسیون، سلبریتی ها یا سایر اقشار می توانند جمعیتی مثل جمعیت تشییع امام خمینی، آیه الله فاضل لنکرانی، تبریزی، حسن زاده آملی، بهجت، ناصری اصفهانی و … به خیابان بکشانند؟ چند ده ساله این حرف تکراری زده میشه ولی نمی توانند به دهها سوال مثل این دو تا سوال که مطرح شد جواب بدهند، واقعیت ها با حرف عوض نمیشه

      2
      2
  2. نه بابا جان ما مردمی هسنیم عالم دوست .البته نه هر عالم وهر روحانی !مردم ایران فهمیده تر از این حرفها وتوهم ها هستند گه فکر کنی با لباس وبی لباس روحانیت از نیت شما آگاه نمی شوند

    4
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا