خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حاشیه‌ی «نهی از منکر» آیت‌الله سیداحمد خاتمی

حجت‌الاسلام️ احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

آیت الله «سید احمد خاتمی» عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران ظاهرا در جلسه‌ای غیر رسمی در باره سخنان رئیس جمهور سخنی گفته که نشر آن را خوش نداشته ولی بدون اجازه ایشان، ضبط و نشر شده است لذا ایشان، با انتشار متنی تاکید کرده: «بنده مصاحبه‌ای نکرده‌ام و در بیان سؤال شخصی که به صورت خصوصی مطلبی پرسید، پاسخ دادم. از خبرگزاری‌ها انتظار می‌رود حرفی را که کسی “رندانه و بر خلاف اخلاق”، ضبط و منتشر کرده، نشر ندهند. اینکه حرف کسی را قاچاقی منتقل کنند، خلاف اصول اخلاقی است.»

از ایشان که امام جمعه تهران، عضو فقهای شورای نگهبان، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و … و از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم است، تذکر اخلاقیات به‌جا و لازم می‌باشد ولی در طول 44 سال اخیر و بخصوص در دورانی که ایشان امام جمعه موقت تهران و … بوده‌اند(از آذر 1384) مردم ایران شاهد بوده‌اند سخنان غیر رسمی، در گوشی و در جلسه‌های خصوصی از افراد، شنود و رندانه و دزدانه ضبط و در صدا و سیما، روزنامه‌ها و حتی تریبون‌های مقدس و توسط شخصیت‌هایی منتشر شده است ولی تا به حال ایشان و دیگر شخصیت‌های هم‌فکر و هم‌جناحشان یک مورد هم اعتراض نکرده و به این رذیله اخلاقی توجه نداده و از آن نهی نکرده‌اند! ولی حالا که سخن خصوصی ایشان ضبط و نشر شده، یاد اخلاقیات افتاده و خبرگزاری‌ها را از این عمل خلاف اخلاق نهی می‌کنند و طبیعی است که دیگر این «نهی از منکر» تأثیری نخواهد داشت.

آقای خاتمی؛ یادتان هست که وقتی مرحوم آیت الله منتظری، آقای عبدالله نوری و … مواضعی گرفتند که پسند جناح شما نبود، جناحتان کاریکاتور آنها را در نشریاتشان و حتی در راهپیمایی‌های سراسری مثل 22 بهمن و … منتشر کردند و هیچ اعتراضی از شماها شنیده نشد ولی همین که کاریکاتور مرحوم مصباح یزدی آن هم بعد از دعوت ایشان به «ارهاب» در سخنان قبل از خطبه تهران، در نشریه‌ای منتشر شد، جناحتان سه روز تمام در مسجد اعظم تحصن نشستند و مردم قم را به پیوستن، دعوت کردند ولی هیهات! زیرا زمانی که باید اعتراضتان به این بداخلاقی‌ها را می‌شنیدند، نشنیده بودند!

می‌بینید که سالهاست در جریانات مختلف شاهد پخش اعترافات تلویزیونی هستیم که معلوم نیست در چه شرایطی گرفته و شرعا هیچ اعتباری ندارند و پخش آنها و حکم بر اساس آنها خلاف شرع قطعی است، ولی از شما و دیگر مقامات روحانی و غیر روحانی دارای قدرت هم‌جناحتان اعتراضی بر این رویه غلط نمی‌شنویم و لذا اگر فردایی شرایط به گونه‌ای گردد که از بعضی هم‎جناحی‌های شما چنین اعترافاتی گرفته و پخش شود و شماها اعتراض کنید، دیگر اعتراضتان شنیده نخواهد شد هم چنان که اعتراض مرحوم حسینیان به اعترافات غیر شرعی و غیر اخلاقی گرفته و پخش شده از خانواده سعید امامی، شنیده نشد!

آقای خاتمی اگر مدافع حق در هر جا، هر زمان و از جانب هر شخص بودید و اگر باطل را هر جا، هر زمان و از جانب هرشخص، محکوم کردید، آن گاه مردم به حق‎طلبی و باطل ستیزی شما یقین می‌یابند و سخنتان تأثیر گذار خواهد بود ولی اگر فقط جایی از حق دفاع کردید و باطل را محکوم نمودید که نفعتان بود، مردم شما را باور نخواهند کرد و سخنتان تأثیر‌گذار نخواهد بود.

آقای خاتمی، ظاهرا این که رسول خدا(ص) فرمود: هر گاه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، شرایطی پیش می‌آید که دیگر دعوت به خوبی‌ها هم اجابت نمی‌شود»(کافی 2/374) ناظر به همین ترک امر به معروف و نهی از منکر در زمان لازم است. اگر هر گاه و از هر کس خلافی دیده شد، فریادها به اعتراض بلند شود، تأثیرگذار خواهد بود ولی اگر امر به معروف و دعوت به اخلاق گزینشی شد، دیگر اثرگذار نخواهد بود. کاش عبرت بگیریم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا