خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قالیباف: تورم با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده ‌است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روند تورم در کشور با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم عملاً کاهش پیدا کرده که دولت و مجلس باید ‌آن را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدباقر قالیباف صبح امروز در بازدید از کارخانه فولاد زرند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ‌‌توفیقی بود که در جمعه پایان سال به استان کرمان سفر کنم و توفیق زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی و دیگر شهدا نصیب‌مان شد، اظهار داشت: فولاد در کشور‌مان یکی از صنایع مهم صادراتی و پیشرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 میلیون تن تولید‌ فولاد مجموعه صنعتی و زنجیره فولادسازی زرند است که افزایش تولید آن تا 50 میلیون تن در نیز در دست بررسی است، افزود: استفاده از ظرفیت معادن در کشور و جلوگیری از صادرات مواد معدنی به صورت خام و خام‌فروشی این محصولات در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در ادامه باید در مکان‌یابی و در نحوه استقرار مجموعه‌های فولادسازی و زنجیره تولید ‌و ارزش افزوده آنها تجدیدنظر جدی داشته باشیم، افزود: این مهم در برنامه پنج ساله هفتم و سیاستگذاری درازمدت به عنوان یک مجموعه پیشران در اولویت است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه معادن و ظرفیت‌های معدنی ‌کشورمان یکی از فرصت‌های بزرگ برای توسعه است، ‌‌تاکید کرد: این ظرفیت عظیم برای کشور ما مهم‌تر از ظرفیت نفت و گاز است.

قالیباف در پاسخ به مشکلات و گلایه‌های مطرح‌شده در ارتباط با حقوق کارگران ‌گفت: با کارگران که صحبت می‌کردیم، چه کسانی که به صورت پیمانکاری در مجموعه شاغل بودند و چه کارگرانی که به صورت رسمی شاغل بودند، همه از بابت حقوق‌های دریافتی گلایه داشتند.

وی با بیان اینکه نسبت به دو سال قبل حقوق‌ها افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: البته باید ‌به این نکته توجه داشت ‌روند تورم در کشور با سرعتی پیش می‌رود که قدرت خرید مردم عملاً کاهش پیدا کرده ‌است بنابراین دولت و مجلس باید ‌آن را پیگیری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید کاهش تورم داشته باشیم، گفت: این گلایه تنها مختص کارکنان این مجموعه نیست، بلکه کل کارگران کشور در صنایع مختلف نیز با این مشکل روبه‌رو هستند‌؛ باید ‌به گونه‌ای عمل کرد که نه تنها قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکند بلکه بتوانند حداقل پای به پای تورم پیش بیایند.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران در محیط‌هایی مانند اینجا که سختی کار و آلودگی محیطی وجود دارد باید به طور ویژه دیده شود افزود: وضعیت حقوق کارگران حتما پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا