خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای حساب وکالتی چیست؟

ایسنا نوشت:

موضوع «حساب وکالتی» یکی از موضوعات بحث‌برانگیز و پر چالش روزهای اخیر بوده است؛ تا جایی که یکی از ترندهای مهم فضای مجازی نیز محسوب می‌شود. ابهامات موجود در طرح فروش یکپارچه خودرو و رقابت بانک‌ها برای ترغیب مردم به افتتاح حساب وکالتی و همینطور  پیام‌های پی‌درپی و شبانه‌روزی بانک‌ها موضوعی است که تاحدودی آزاردهنده شده و با واکنش مردم در فضای مجازی روبه‌رو شده است. برخی کاربران می‌گویند که «با دریافت این پیام‌ها تازه متوجه شدم که در چه بانک‌هایی حساب داشتم.» و یا اینکه «حتی از سوی بانک‌هایی که در آن‌ها حساب ندارم هم پیامک افتتاح حساب وکالتی دریافت کرده‌ام.» اما ماجرا دقیقا از چه قرار است؟ اصلا حساب وکالتی دقیقا چیست و جزییات طرح یکپارچه فروش خودرو به چه صورت است؟

حساب وکالتی دقیقا چیست؟

حساب وکالتی، یک حساب بانکی است که صاحب حساب به بانک وکالت می‌دهد تا دسترسی به حساب برای انجام عملیات مسدودی، رفع مسدودی و برداشت وجه از حساب، در شخص ثالث قرار گیرد. این روش پیش از این هم در بورس و بورس کالا رایج بوده اما وزارت صمت برای اولین بار از این روش برای فروش خودرو استفاده کرده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که افتتاح حساب وکالتی و مسدود کردن وجه اعتبار لازم به نفع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی از شروط اولیه خرید خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است و متقاضیان تا ۲۳ اسفندماه سال جاری فرصت دارند تا یک حساب وکالتی در یکی از بانکهای عامل اعلام شده باز کنند.

میزان سپرده مسدودی در حسابهای وکالتی چقدر است؟

بنابر اعلام وزارت صمت، سپرده متقاضیان در حسابهای وکالتی تا پایان فروردینماه سال آینده مسدود میشود و در صورت برداشت پول از این حسابها، متقاضی از لیست انتشار حذف خواهد شد. موجودی لازم برای ثبت نام در لیست نوبتدهی خودروهای داخلی «صدمیلیون تومان» اعلام شده است.

مردم چه می‌گویند؟

پیام های پی درپی و شبانه روزی بانکهای مختلف برای ترغیب مردم به افتتاح «حساب وکالتی» فروش خودرو با واکنش بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی روبه رو شده و #حساب_وکالتی را تبدیل به یک هشتگ داغ کرده است. 

یکی از کاربران در این خصوص نوشته است: «این رقابت بانکها برای حساب وکالتی رو کجای دلمون بگذاریم؟ روزی ۶ تا پیامک میاد». 

کاربر دیگری نوشته است: «از پریروز تاحالا هر بانکی که در آن حساب دارم و حتی بانکهایی که در آنها حساب ندارم برای افتتاح حساب وکالتی بهم پیام دادند.» یا کاربر دیگری نوشته که «من با این طرح حساب وکالتی برای خرید خودرو تازه متوجه شدم که در چه بانک هایی حساب دارم!»

یکی دیگر از کاربران هم با انتقاد از الزام به بلوکه کردن پول در حساب های بانکی نوشته: «تنها بازنده طرح حساب های وکالت خرید خودرو مصرف کنندگان واقعی هستند چون پول اضافی برای بلوکه کردن در بانک ندارند. درعوض دلال ها تا دلت بخواهد پول بی زبان در بانک دارند»

متقاضیان طرح فروش ایران‌خودرو: حساب وکالتی داریم، ثبت نام انجام نمی‌شود!

تعدادی از متقاضیان شرکت در طرح فروش ایران خودرو –  که طرح متفاوتی نسبت به طرح یکپارچه فروش خودرو است – هم اعلام کرده اند که علیرغم افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه، با اختلال سایت ایرانخودرو مواجه شده اند و لینک ثبت نام برایشان باز نمی شود
پس از پیگیری از بانک ها اعلام شد که پس از ۴۸ ساعت از زمان واریز، لینک ثبتنام فعال میشود؛ این در حالی بود که ایرانخودرو تا ساعت ۱۴ شنبه (۲۰ اسفند) مهلت تعریف حساب و واریز وجه تعیین کرده اما مهلت ثبتنام ۱۲ ساعت بعد از آن ( ساعت ۲۴ شنبه) در نظر گرفته شده بود.

در این رابطه، سخنگوی وزارت صمت نیز از عملکرد این شرکت در اجرای طرح مذکور انتقاد و اعلام کرده که «ایرانخودرو نتوانست طرح فروش فوق العاده آخر سال خود را خوب اجرا کند؛ بنابراین وظیفه این شرکت، پاسخگویی و رفع اشکالات است و وزارت صمت نیز و اجازه تضییع حق متقاضیان را نمیدهد.»

یکی از متقاضیان طرح فروش ایرانخودرو با انتقاد از زمان بندی مهلت واریز پول در این طرح نوشته: «از ۱۶ اسفند روز تعطیل تا ۲۰ اسفند به مردم مهلت دادن پول بریزن تو حساب وکالتی برای خرید خودرو. امروز که ۲۱ اسفنده هنوز بانک ها اطلاعات رو برای ایرانخودرو نفرستادن. از طرف دیگر در روز ۲۰ اسفند هرکس درخواست بلوکه پول برای سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده  را هم داشته ۱۰۰ میلیون از پولش بلوکه شده و از قرعه کشی ایرانخودرو جا مونده.»

نحوه فروش خودرو در طرح یکپارچه فروش خودرو به چه صورت است؟

بنابر اعلام وزارت صمت، به غیر از افتتاح حساب وکالتی و مسدودی سپرده، طرح یکپارچه فروش خودرو شامل دو مرحلهی «نوبت دهی» و «قطعی شدن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز» هم میشود.

در مرحله ی نوبت دهی، متقاضیان پس از واریز وجه و مسدودی حساب باید منتظر بمانند تا خودروسازان براساس برنامهی تولیدشان، زمان تحویل خودرو را در «سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو»، اعلام کنند و در زمان ثبت نام زمان دقیق یا حتی حدودی تحویل خودرو به مشتری اعلام نمیشود.

وزارت صمت در این باره در شرط عجیبی اعلام کرده که: «قرار گرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمانبندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمیکند و تعهد خودروساز برای تحویل خودرو صرفا منوط به گذراندن مرحله سوم و تکمیل وجه قطعی توسط مشتریان شده است.»

در مرحله ی سوم که «قطعی شدن ثبت نام براساس فراخوان خودروساز» اعلام شده پس از اعلام زمانبندی  توسط خودروساز و قطعی شدن لیست انتظار، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح های فروش خودرو را بر اساس نوبت‌دهی انجام شده اعلام کند. قیمتگذاری نهایی خودروها هم بر مبنای زمان فراخوان قطعی به مشتری و براساس قیمت روز خودرو خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که با پشت سر گذاشتن هر سه مرحله ی اعلام شده اعم از افتتاح حساب وکالتی، نوبت‌دهی و قطعی سازی ثبت نام، باز هم ممکن است موفق به خرید خودرو نشوید و اگر مشخص شود که مشتری قبلا اقدام به خرید خودرو از خودروسازان داخلی کرده، ثبت نامش در این طرح منتفی میشود. در غیر این صورت متقاضی تنها اقدام به خرید «اولویت خرید خودرو» کرده است.

پیش از این وزارت صمت بارها وعده داده بود که فرآیند قرعه کشی برای فروش خودرو را لغو کند اما با اعلام جزییات طرح «سامانه یکپارچه فروش خودرو» به نظر میرسد که در این طرح وزارت صمت صرفا با حذف قرعه کشی، ساز و کار «اولویت فروشی» را جایگزین طرح قرعه کشی کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدا بگم چیکارتون کنه ، برای ایران خودرو وکالتی کرده بودیم از کجا روحمون خبر داشت که برای صنعت معدن باید وکالتی میکردیم. تو هیچ خبری هم درست توضیح نداده بودید باید تغییر بدیم. با کلی بدبختی و طلا فروختن پول جور کردیم الان نمیتونیم ثبت نام کنیم

    100
    2
    1. اره خداییش خودمم همین مشکلو داشتم ولی دلم برا دو نفر از دوسام میسوزه یه مقدار پول نزولی گرفتنو الان متوجه شدن حساب وکالتیو با توجه به اشتباه در اطلاع رسانی ….

      11
    2. یکی نیس به شما ملت ساده بگه آخه چرا دارین سکته میزنین قرعه کشی که نیس برا همتون یه ارابه آماده میشه اون دسته از عزیزان دل برادر که پول وام گرفتن یا جور کردن آخه تو که بدتر از من تو جیباتون ایشپیشم پر نمیزنه آخه برا چی خودتو بدبخت کردی بقیشو حتما قراره گدایی کنین دیگه در کل حدف کمک به مردم نیس پول کم اومده باید جاشو پر کنن دیگه شما هم هی زجه بزنین تا الان که ارابه نداشتین یکم دیگه هم صبر کنین تا بوگاتی بهتون بدن با نمره پیکان

      2
      2
  2. من حساب وکالتی که درست کردم تیک وکالتی کردن بورس ،ایران خودرو و یکپارچه رو زدم حالا میگه شما حساب وکالتی ندارین و نمیتونید ثبت نام کنید

    31
    1
    1. سلام.وقتی درست اطلاع رسانی نمیشه چطور انتظار دارید مطلع بشیم.من هم درخواست مهلت اضافه برای ثبت نام دارم.نمیدونستم حساب وکالتی بازه زمانی و آدرس جدید داره

      28
      1
      1. من ساعت یه ربع به نه روز بیست و سوم حسابم و وکالتی به نام سازمان حمایت اما الان میگه اطلاعات حساب وکالتی شما یافت نشد به خدا با بدبختی این پولو جور کردم حالم خیلی بده ماچه کار کنیم از دست اینا چرا نباید یه روز خوش داشته باشیم

        21
        1
        1. سلام خواهشاً تمدیدیدحساب وکالتی یکپارچه خودروکنیدآخه ما چه گناهی کردیم که
          مابایدبه خاطراشتباه وکالتی کردن بانک باید تاوان اشتباهشون رومامردم بدیم ماطلایاهرچی که داشتیم روفروختیم به خاطرخریدیک ماشینی که متقاضیش بیشترباشه نه هرماشینی چون اگه ماشین موردنظرمون نباشه مردم نمیخرین کی میره منتظرآخرخردادمیشه که ماشینی که متقاضیش کمترباشه رو بخره اونم برخی خودروحالانمیدونیم کدام خودروها رو بخره خب چراالان نمیذاریدحساب وکالتی یکپارچه افتتاح کنیم خواهشاً در مهلت تمدید۱۶تا۱۸فروردین ثبت نام حساب وکالتی یکپارچه خودرو بذارید؟؟؟

  3. وای مام ندیدیم حساب وکالتی برای وزارت جدا باید بزنیم ..ی زمانی قائل بشید خواهشن مام ثبت نام کنیم

    31
    1
    1. بابا یعنی چی آخه!!!!؟
      من هم حساب وکالتی به نفع پزارت صمت و سازمان داخلی افتتاح کردم صد میلیونم پول ریختیم توش..اران تو سایت هر چه ثبت نام میرنیم ارور میده..میگه اطلاعات حساب وکالتی یافت نشد…..اخه این چه وضعشهه

      24
      1
    2. گفتن یه سری بانکها هستن که اطلاعات رو ناقص فرستادن برای سازمان زنگ زدم گفتن اصلاح میشه امروز میتونید وارد سایت بشید بخدا تا الان داره خطا حساب وکالتی یافت نشد رو میزنه برام تا الان نمیتونم برام تو سایت فردا هم روز آخر ثبتنام هیچی دیگه بریم خودزنی بزنیم

      10
      1
      1. سلام.ببخشید شما با کجا تماس گرفتید؟ من میخوام تماس بگیرم و درخواست امکان مجدد باز کردن حساب وکالتی بدم.اما نمیدونم کجا باید درخواست بدم

        5
        2
        1. با سلام در سایت فارس من پویش (کمپین) ایجاد فرصت دوباره برای حساب وکالتی و ثبت نام خودرو حمایت کنید تا مطالبه به وزیر و به مجلس برسه. با حمایت مردم خداراشکر داره موفق میشه:
          https://farsnews.ir/my/c/186980

          4
          1
  4. دقیقا من هم فکر میکردم وکالتی بودن حساب کافیه تو روخدا تمدید کنید حساب وکالتی رو

    27
    1
    1. توروخدا حساب وکالتی رو تمدید کنید اطلاع رسانی خیلی ناقص یود ما نمیدونستیم باید حساب وکالتی رو تغییر بذیم بخدا مصرف کننده واقعی ام

      22
      2
  5. واقعا خیلی بی برنامه اید من تمام بخشنامه ها رو خوندم هیچ کجا ننوشته حساب وکالتی وزارت صمت یا ایران خودرو همه نوشتن حساب وکالتی حتی خود بانک ها هم تفکیک نکردن.من با قرض وام گرفتن پولی جور کردم این دم عیدی.خدا ازتون نگذره

    24
    2
  6. منم امروز فهمیدم چی ب چیه همش تو سایت ایران خودرو میرفتم خبری نبود خو این چ طرز اطلاع رسانی تمدید کنین حداقل

    19
    1
  7. سلام. توروخدا حساب وکالتی راتمدید کنیید ما نمی دونستیم که دوباره باید به نام سازمان حمایت وکالتی شود اطلاع رسانی درست نکردید لطفا پیگیری کنید.

    20
    1
  8. به خاطر اطلاع رسانی بد و جا ماندن مردم از ثبت نام موضوع وکالتی شدن حساب شده هشتک داغ فضای مجازی ولی باز هم کسی جواب گو نیست

    16
    1
  9. لطفا به خاطر خدا قبل سال نو یه فرصت دیگه برای افتتاح حساب وکالتی سازمان حمایت در نظر بگیرید. خیییلی بد اطلاع رسانی شده بود. من 4 بار شرکت کردم پول قرض گرفتم پدرم در اومده تو این مدت. الان هم که این داستان جدید حسابها!
    تمام برنامه زندگیم به هم میریزه!
    لطفا یه تدبیری بکنید

    21
    1
  10. سلام.من حساب وکالتی به نام ایرانخودرو باز کردم نمیدونستم تیک سازمان حمایت را باید بزنم
    خواهش میکنیم مثل زمان ثبت نام که تمدید میشه زمان حساب وکالتی سازمان حمایتی را هم تمدید کنید.

    22
    1
  11. دارم سکته میکنم به قرآن با هزار مصیبت با هزار مکافات پول جور کردم حسابمم وکالتی کردم بانک مهر ایران اسکرین گرفتم نوشت برای صمت ایران خودرو سایپا بورس وکالتی با موفقیت انجام شد. الان میگه حساب وکالتی یافت نشد.
    از گلوی بچم کندم تو رو بخدا یه کاری کنید حلال خدا که حروم نمیشه
    تمام تقصیر ها سر وزارت صمته یک اطلاع رسانی درست نداشت بانک ها اصلا در جریان نبودن

    25
    3
  12. گفتن یه سری بانکها هستن که اطلاعات رو ناقص فرستادن برای سازمان زنگ زدم گفتن اصلاح میشه امروز میتونید وارد سایت بشید بخدا تا الان داره خطا حساب وکالتی یافت نشد رو میزنه برام تا الان نمیتونم برام تو سایت فردا هم روز آخر ثبتنام هیچی دیگه بریم خودزنی بزنیم

  13. عمدا و با اطلاع رسانی غلط و نادرست باعث شدن بیشتر مردم مث من و داداشم حساب وکالتیِ اشتباه فعال کنیم تیک ایران خودرو رو زدیم درشرایطی که باید تیک کوفتیِ خودرو داخلی رو میزدیم ازکجا باید میدونستیم کدوم گزینه س؟؟؟؟ چرا درست حسابی توضیح ندادن؟؟؟ باهزارتامکافات پول جورکردیم الان میگه حساب وکالتی پیدا نشد

    باید زمان حساب وکالتی رو تمدید کنن ملت بتونن دوباره ثبت نام کنن

    22
    1
  14. آقا لطفا کسی جواب گو باشه منم مثل بقیه حساب وکالتی ایران‌خودرو دارم با کلی مکافات این پول و جور کردم.
    وکالتی کردن حساب و خواهشن تمدید کنید.

    11
    1
    1. باید زودتر اطلاع میدادن که حداقل بانک ها بدونن‌. من رفتم بانک ثبت نام کردم با اینکه گفتم طرح یکپارچه میخوام ثبت نام کنم ولی اشتباه برای ایران خودرو وکالتی کرد.
      خیلی اطلاع رسانی ضعیف بود که حتی کارمندای بانک هم اکثرا اشتباه انجام دادن. مردم بدبخت کجا مقصرن؟
      کارمند بانک نباید بپرسه اقا کدوم گزینه رو بزنم؟ چی میخوای ثبت نام کنی اصلا‌ تا یکی مثل من که روحشم خبر نداشت بپرسه از چند جا تا درست انجام بده.
      بخدا خیلیا مثل من پول ازاد تو حسابمون نداشتیم با بدبختی با فروختن طلای زن و بچه پول و جور کردیم. اگه پول زیادی داشتیم اینجا ثبت نام نمیکردیم‌.من مصرف کننده واقعی ام.
      کاش یه فرصت دیگه میدادن زودی که ماهم ثبت نام کنیم بخدا این درست نیس اینجوری عیدمونو خراب کردن‌. خیلی بی انصافیه

  15. اصلا هر دوره یک ترفندی بکار میبرن تا تعداد زیادی از مردم نتونن ثبت نام کنن بخدا زشته ماشین بی کیفیت رو گرون اونم با منت و هزار ادا میخوان بدن بازم هفت خوان درست میکنن. حساب وکالتی باز میکنی باز این کارگزاری صمت چیه ، اگه تمدید نکنن خیلی بی انصافیه

    4
    2
  16. من مطمئن هستم که افراد مغرض و مریض در وزارت صمت و سازمان حمایت قصد دارند مردم را به اشکال مختلف برنجانند تا نارضایتی ایجاد کنند وگرنه چرا برای حساب وکالتی طرح یکپارچه ، اطلاع رسانی شفاف انجام نشد . چوب بی لیاقتی برخی مدیران را مردم باید بخورند ؟

    6
    1
  17. بخدا من مجبور شدم طلا بفروشم تا بتونم صد تومن رو تهیه کنم اما بخاطر اینکه میخواستم از محصولات ایرانخودرو خریداری کنم به ایرانخودرو وکالت دادم و دیگه نمیتونم ثبت نام کنم کار سخت رو که تهیه پول بود انجام دادیم اما بخاطر یه اشتباه کوچک که بعلت عدم اطلاع رسانی درست بود حذف شدیم…بخدا من حتی رفتم از بانک سئوال کردم گفتن که وکالتی انجام شده و مشکلی نداره

    5
    1
    1. خب بعداز مشخص شدن نوبت ها پولو چه جوری میگیرن؟صدمیلیون کلا بلوکه میمونه تا تحویل؟بقیشو موقع تحویل میگیرن یا همین اول؟

  18. سلام ،بنده شوهرم کارگر وبابدبختی ووام صدمیلیون راتهیه کرد ولی حساب وکالتی رابه نام ایران خودرو باز کرد.توروخداخواهشا خواهشاً خواهشاً یه فرصت دیگه به کسانی که به اشتباه حساب وکالتی را بازکرده اند بدهید.

    4
    1
  19. سلام ،توروخدا خواهشاً خواهشاً جان هرکس که دوست دارید یه فرصت دیگه برای کسانی که به اشتباه حساب وکالتی رابه نام ایران خودرو باز کرده اند بدهید.

    1
    1
    1. با سلام در سایت فارس من پویش (کمپین) ایجاد فرصت دوباره برای حساب وکالتی و ثبت نام خودرو حمایت کنید تا مطالبه به وزیر و به مجلس برسه. با حمایت مردم خداراشکر داره موفق میشه:
      https://farsnews.ir/my/c/186980

      4
      1
  20. باسمه تعالی
    با سلام به همه دوستان- علاوه بر مشکل حساب های وکالتی که بسیاری از دوستان عزیز شوربختانه با آن مواجه شدند، مشکلات دیگری هم وجود داشت . مثلا بعضی از مردم خواهان هایمای ایران خودرو یا خودروهای بهمن موتور بودند که در روز اول وکالتی کردن حساب ها، اینها اعلام نشده بود بنابر این بسیاری از افراد بخاطر نبودن این ماشین ها اصلا شرکت نکردن ولی بعدا سایت فروش تغییر کرد و بهمن موتور با محصولاتش و ایران خودرو با هایما آمد ولی این افراد اصلا خبری نداشتند که حساب باز کنند و اسم بنویسند.
    خواهش من از مسئولین محترم وزارت صمت این است که افتتاح حساب وکالتی برای جامانده ها هم تمدید بشود علاوه بر اصلاح حساب وکالتی برای دیگر دوستان – با سپاس از خبرگزاری فارس

    1
    1
  21. باسمه تعالی
    با سلام به همه دوستان- علاوه بر مشکل حساب های وکالتی که بسیاری از دوستان عزیز شوربختانه با آن مواجه شدند، مشکلات دیگری هم وجود داشت . مثلا بعضی از مردم خواهان هایمای ایران خودرو یا خودروهای بهمن موتور بودند که در روز اول وکالتی کردن حساب ها، اینها اعلام نشده بود بنابر این بسیاری از افراد بخاطر نبودن این ماشین ها اصلا شرکت نکردن ولی بعدا سایت فروش تغییر کرد و بهمن موتور با محصولاتش و ایران خودرو با هایما آمد ولی این افراد اصلا خبری نداشتند که حساب باز کنند و اسم بنویسند.
    خواهش من از مسئولین محترم وزارت صمت این است که افتتاح حساب وکالتی برای جامانده ها هم تمدید بشود علاوه بر اصلاح حساب وکالتی برای دیگر دوستان – با سپاس از انصاف نیوز عزیز

    3
    1
  22. سلام چراایرانخودرو برنامه ای برای فروش نداره حساب وکالتی قبول میکنه اون سایت لامصب ببندن ک مثل من گرفتار همچین مشکلاتی نشن خواهشا مهلت حساب وکالتی را تمدید کنید

    4
    1
  23. سلام خیلی ها حساب وکالتی بنام ایرانخودرو زدن –واقعا چراایرانخودرو طرح وکالتی شدن رو نبسته بود ک مردم اشتباه نکنن –خواهشا طرح وکالت رو یک روز تمدید کنید ک مصرف کننده ها بتونن استفاده کنن

  24. حروم خورها کسی که برای خودرو ثبت نام نکرده رو چجوری پولش رو دوماه میخواید نگه دارید؟ حرومتون بشه.. خب اگر من نتونستم ثبت نام کنم بیجا میکنید پولم رو تا آخر فروردین نگه می‌دادید.. بیجا میکنید از قبل اطلاع رسانی نمیکنید. آه این مردم کی دامنتون رو بگیره…..

  25. با سلام به همه هموطنان عزیز
    کارزار بزرگ “ایجاد یا رفع مشکلات حساب وکالتی” را به یاری خداوند منان شروع کردیم لطفا در هر جا می توانید نشر کنید و نا امید نباشید که به مقصد برسیم
    karzar.net/70249

  26. سلام دوستان لطفا گول نخورید داستان این حسابای وکالتی به این شکل هستش که شما وکالت میدین که یه شخص دیگه بتونه بدون اینکه شما از چیزی اطلاع داشته باشین از حساب بانکیتون استفاده کنه این به این معنا نیست که حساب بانکی شمارو خالی کنن هااا نه ولی مثلا خیلی از اختلاسا و پولشوییهارو بدون اینکه بفهمی میریزن حساب تو بعدم از حساب تو به حسابای خارج از کشوراشون جابجا میکنن اینجوری دیگه کسی نمیتونه مچشونو بگیره که کی داره چی میکنه

  27. سلام
    حساب وکالتی واقعا طرح اشتباهی هست
    چون باز هم کسانی که وضع مالی خوبی دارند توان ثبت نام دارند و باز هم قشر ضعیف نمی توانند در خرید خودرو شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا