خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ای درباره ی عکس موسوی و کروبی در دانشگاه علم و صنعت

«انجمن اسلامی آرمان دانشجویان» دانشگاه علم و صنعت ایران درباره ی اتفاقات چند هفته‌ی اخیر این دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش انصاف نیوز متن کامل بیانیه ی این تشکل دانشجویی در پی می آید:

1) امسال نیز مانند رسم هرساله‌ی دانشگاه، اردوی معارفه‌ای برای ورودی‌های جدید دانشگاه برگزار شد؛ اردویی که سال‌هاست کارکرد اصلی‌اش، ایجاد جو مسموم برای دانشجویان ورودی جدید و لجن‌پراکنی علیه فعالین منتقد و مستقل دانشجویی است. امسال نیز علی‌رغم توافق اولیه‌ای که در جلسه‌ی معاونت فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی صورت گرفت، باز هم شاهد ردصلاحیت یا به تعبیر معاونت فرهنگی دانشگاه «عدم انتخابِ» دانشجویان غیرخودی برای کادر اجرایی برگزاری اردو بودیم. از عجایب علم و صنعت همین بس که اعضای «انجمن اسلامی آرمان دانشجویان» به دلیل سیاسی بودن از حضور در غرفه منع می‌شوند ولی اقلیت غوغاسالار دانشگاه، که در کارنامه‌ی خود سابقه‌ی به هم ریختن مراسم‌ها و اشاعه دروغ، تهمت و افترا علیه اعضای انجمن اسلامی آرمان دانشجویان را دارند، هرچند بدون لیبل رسمی تشکل‌های متبوعشان، غالب اردوی معارفه را در اختیار داشته و با حضور تمامی نمایندگان خود در این اردو نیز تهمت‌های زشت و زننده‌ای نثار اعضا و فعالین این تشکل دانشجویی کرده‌اند. آنچه در این میان جای نگرانی دارد عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه است که در ادامه‌ی روند سه سال گذشته‌ی خود به جای اعمال قانون سلیقه‌ی شخصی خود را پیش می‌برد و افرادی که از نظر سیاسی به ایشان نزدیک هستند از امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

2) اخیرا شخص معاون فرهنگی دانشگاه مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های کشور انجام داده و اعلام کرده عملکرد تشکل‌های انجمن اسلامی آرمان دانشجویان و انجمن اسلامی رویش دانشجویان، در غرفه‌های ویژه‌ی استقبال ورودی‌های جدید دانشگاه، «در هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی درحال بررسی است و موضوع به هیات منصفه ارجاع داده شده است.» و «دانشگاه در چارچوب قانون با این مساله برخورد می‌کند و موضوع در هیات منصفه نظارت بر تشکل‌های دانشجویی بررسی خواهد شد. فرآیند بررسی آغاز شده است.»

جای تعجب دارد که چطور بعد از گذشت هشت ماه از شکایت رسمی اعضای هئیت موسس انجمن اسلامی آرمان دانشجویان از تشکل‌های منتشر کننده متون نفرت انگیز و موهن نسبت به انجمن و اعضای آن، علی‌رغم آن‌که مسئولین ذی‌ربط آن را تخلف آشکار می‌خواندند، مدیریت دانشگاه هنوز به این شکایت ترتیب اثر نداده است، اما بلافاصله پس از خبرپراکنی بنگاه‌های خبری وابسته به جریانات شبه‌نظامی، سریعا علیه «انجمن اسلامی آرمان دانشجویان» دست به کار می‌شود؟ چگونه است که با گذشت شش ماه از شکایت شورای مرکزی انجمن از غوغاسالاران برهم‌زننده‌ی مراسم افتتاحیه‌ی انجمن اسلامی آرمان دانشجویان که از قضا منتسب به همان تشکیلات نظامی دانشگاهند، هنوز این شکایات بررسی نشده و فرآیند بررسی آن‌ها در هیئت منصفه آغاز نمی‌شود! اما به محض سر و صدای اعضای منتسب به این تشکیلات، فرآیند بررسی مسائل غرفه‌ی روز دوشنبه‌، 14 مهرماه آغاز می‌شود. شایسته است که مسئولین دانشگاه حداقل در ظاهر، بررسی منصفانه‌ی ادعاهای مطرح شده در خصوص عملکرد تشکل‌های دانشجویی را در دستور کار قرار دهند. ناگفته پیداست که اگر این امر بر دانشجویان دانشگاه مشتبه شود که ملاک عملکرد مدیریت دانشگاه نه قانون، که اطاعت محض از یک جریان سیاسی خاص در دانشگاه است، نباید از آن‌ها انتظار حرکت در چارچوب‌های قانونی ترسیم شده مدیریت را داشت.

3) دکتر برخورداری، ریاست محترم دانشگاه، فرموده‌اند «برخی دانشجویان تخلفاتی صورت دادند که قطعا با آنها برخورد می‌شود.»

جناب آقای دکتر برخورداری!

از کدام تخلف صحبت می‌کنید؟ بر مبنای کدام قانون استفاده از عکس محصورین و محمد خاتمی ممنوع شده است؟ آن هم زمانی‌که ریاست محترم جمهوری هم ممنوع‌التصویری رئیس جمهور اسبق را یک شوخی می‌داند. مگر شما و دانشگاه تحت امرتان زیرمجموعه‌ی همین دولت نیستید؟ چطور می‌شود سیاست‌های به کار گرفته شده توسط شما و معاون فرهنگی‌تان تا این حد با سیاست‌های دولت متفاوت باشد. مگر نه این است که تعدادی از اعضای شورای عالی امنیت ملی و از جمله رئیس این شورا اعلام می‌کنند مصوبه‌ای در مورد ممنوعیت انتشار عکس نداشته‌اند؟ چطور شما برای خودتان قانون خلق می‌کنید؟ حتی اگر چنین باشد به استناد کدام ابلاغیه یا اطلاعیه انجمن اسلامی آرمان دانشجویان ملزم به رعایت آن بوده است؟ مگر نه این است که پیشتر کلیپ‌هایی حاوی تصاویر محصورین و آقای خاتمی، در همین هیئت نظارت بر تشکل‌هایی که شما مسئول آن هستید مجوز انتشار گرفته‌اند؟ چطور می‌شود با یک فشار رسانه‌ای حداقلی جنابعالی ناگهان کاشف «تخلف» شده‌اید؟

4) جناب عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در مصاحبه با خبرگزاری فارس اظهار داشته‌اند: «موضوع عکس‌هایی از سران فتنه در دانشگاه علم و صنعت و انتشار عکس مریم رجوی سرکرده‌ی گروهک منافقین در ویژه‌نامه انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در حال پیگیری است تا بدانیم چه کسانی چنین تخلفاتی را انجام داده‌اند و حتما با مسئولان این قضیه برخورد می‌کنیم.»

شعبده‌بازی جناب فریدون یعنی گرفتار شدن در تله خبرگزاری فارس مبنی بر ارتباط دادن دو خبر بی‌ربط به هم، آن هم ارتباط خبر انتشار عکس سرکرده‌ی منافقین در دانشگاه شریف به انتشار عکس محصورین در علم و صنعت از آن توانایی‌های شگرف و اعجاب‌آور جریان تمامیت‌خواه کشور است که متاسفانه با وادادگی مسئولین دانشگاه و وزارت علوم توامان شده است. با هیچ منطقی نمی‌توان این دو اتفاق را کنار هم قرار داد و این عمل به شدت مغرضانه و خطرناک و در بهترین حالت از روی حماقت است.

دانشجویان آگاه دانشگاه علم و صنعت ایران!

تمامی فشارهای رسانه‌ای چند وقت اخیر خالی از هر گونه استناد قانونی و صرفا بر اساس مشی تمامیت‌خواهی و جهت حذف تنها صدای منتقد وضع موجود در دانشگاه علم و صنعت است. یقین بدانید انجمن اسلامی آرمان دانشجویان تسلیم این نوع صحنه‌آرایی‌های خطرناک نمی‌شود. تاسف‌بارتر از این گونه پرونده‌سازی‌ها، سکوت مسئولین دانشگاه یا از روی ترس و یا از روی مصلحت شخصی است. بهتر است مسئولین محترم و به ویژه جناب آقای برخورداری به یاد داشته باشند که زمانی با وعده‌هایی نظیر حمایت از دانشجویان حتی در بحرانی‌ترین لحظات نظیر 18 تیر نظر مثبت دانشگاهیان را در تصدی مسند ریاست دانشگاه جلب کرده‌اند. در این سه سالی که از ریاست ایشان می‌گذرد اگر هیچ حمایتی دیده نشده لااقل همصدا با جریان دروغ و تهمت و افترا نشوند.
و من الله توفیق…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ! تا بحال که ممنوع التصویری جناب آقای خاتمی بسودشان تمام شده است آینده هم خدا بزرگ است ” مردم ایران ذاتا هوادار مظلوم هستند “

  2. این نامه را باید به اقای روحانی بنوسید که با حمایت مطلق اصلاح طلبان مردم به ایشان رای دادن ولی بعد از رای اوری در ناباوری….اکثریت دولت رو به اصولگریان داد و تنها سهم اصلاح طلبان که وزارت علوم بود در عقب نشینی فاحش ان را هم در اخر به فرهادی منفعل و مورد حمایت قاطع اصولگریان و پایداریهای مجلس نهم داد….نتیجه اش همین وضع اسفناک امنیتی دانشگاهها می شود…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا