خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازگشت بچه و پشه در نوروز ۱۴۰۲ با سری جدید برنامه مهمونی در فیلیمو

خبرآنلاین نوشت: کافی است همین الان به سراغ گوگل بروید و عبارت‌هایی مانند پشه و بچه را سرچ کنید. به سرعت تعداد زیادی فیلم و کلیپ در اختیار شما قرار می‌گیرد که حاوی صحنه‌های جذاب و خنده دار هستند. فیلم‌های مربوط به پشه و بچه در برنامه «مهمونی ۱»، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. دیالوگ‌های جالب و غیر قابل پیش بینی بچه و تهدیدهای مثلاً خطرناک پشه برای نیش زدن دیگران، هرکسی را به خنده وا می‌دارد.

برنامه مهمونی در نوروز سال ۱۴۰۱ منتشر شد و نویسندگی، اجرا و کارگردانی آن را «ایرج طهماسب» برعهده داشت. داستان این سریال درباره شخصیتی به نام طهماسب است که به یک خانه جدید نقل مکان می‌کند و با شخصیت‌های مختلف که در همسایگی او قرار دارند رو به رو می‌شود. اخبار نشان می‌دهد فصل جدید مهمونی طهماسب قرار است با بچه و پشه در نوروز سال ۱۴۰۲ به صحنه بازگردد. در ادامه به طور کامل درباره این مسئله صحبت می‌کنیم.

دلیل جذابیت مهمونی ۱

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از مخاطبین این برنامه به وجود می‌آید، این است که دلیل جذابیت مهمونی ۱ چیست؟ اگر از باقی شخصیت‌های سریال و مجری برنامه مهمونی فاکتور بگیریم، متوجه می‌شویم دلیل اصلی جذابیت این سریال دو شخصیت اصلی یعنی پشه و بچه هستند.

این دو نفر از کاراکترهای عروسکی هستند که با صداپیشگی هنرمندان مشهور مثل «هوتن شکیبا» و «کاظم سیاحی» مشهور شده‌اند. هوتن شکیبا به عنوان صداپیشه بچه فعالیت می‌کند و صداپیشه پشه، کاظم سیاحی است. اگرچه عروسک قدیمی محبوب طهماسب یعنی کلاه قرمزی نیز تاثیر بسیار زیادی بر مردم گذاشته است، ولی به نظر می‌رسد پشه و بچه گروه بزرگی از مخاطبین را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

حضور پشه و بچه در مهمونی ۲

با توجه به اینکه پشه و بچه بیشتر از سایر عروسک‌های سریال مهمونی محبوبیت پیدا کرده‌اند، به همین دلیل پیش بینی می‌شود این دو عروسک بدون تغییر کاراکتر در «مهمونی ۲» نیز حضور داشته باشند. به عبارت دیگر، باید بگوییم این سریال بدون شخصیت‌های بچه و پشه، بخش زیادی از جذابیت خود را از دست خواهد داد.

زیرا تکه کلام‌ها و بخش‌هایی از سریال که به این دو عروسک مربوط می‌شدند، به سرعت در فضای مجازی وایرال شد. باید منتظر باشیم و ببینیم که چه قسمت‌های خنده دار و جالبی از مهمونی دو در میان مردم دست به دست می‌چرخد.

حذف پشه و بچه از مهمونی ۲

شایعات گوناگونی در رابطه با حذف شخصیت پشه و بچه از مهمونی ۲ وجود داشت. برخی از منتقدان سر و صدای زیادی به پا کردند که باعث شد حواشی گوناگونی در رابطه با این مسئله ایجاد شود. اگر به تماشای فصل اول سریال مهمونی نشسته باشید، متوجه می‌شوید که پشه و بچه لحن و رفتار متفاوتی دارند و مانند سایر عروسک‌های قدیمی برنامه‌های تلویزیونی مثل کلاه قرمزی و پسرخاله نیستند. شخصیت کلاه قرمزی اگرچه شیطنت بسیار زیادی داشت، ولی هرگز دور از ادب رفتار نمی‌کرد.

اما شخصیت بچه در سریال مهمونی ۱ در برخی مواقع بسیار خشمگین و عصبانی می‌شود و رفتار او خارج از کنترل است این مسئله در ظاهر بسیار خنده دار به نظر می‌رسد. اما برخی منتقدان مخالف این سبک رفتاری هستند. اگرچه احتمال حضور پشه و بچه در مهمانی ۲ بسیار زیاد است و این دو کاراکتر جذاب حذف نخواهند شد.

https://file.tesmino.ir/images/2023/03/images_1679255349_64176735467ce.jpg

دیگر شخصیت های مهمونی ۲

علاوه بر پشه و بچه، شخصیت‌های محبوب دیگری نیز در این سریال حضور خواهند داشت که در ادامه درباره برخی از آن‌ها صحبت می‌کنیم.

عروسک قیمه

یکی دیگر از عروسک‌های پر طرفدار در سریال مهمونی، عروسک قیمه است که پیش‌بینی می‌شود در سریال مهمونی ۲ نیز حضور داشته باشد. قیمه خانم به عنوان آشپز در خانه آقای طهماسب استخدام می‌شود. او یک آشپز بسیار مهربان است که دست پخت بی نظیری دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های عروسک قیمه، شیرین زبانی است. به گونه‌ای که در زمان صحبت کردن عروسک قند در دل مخاطب آب می‌شود. صداپیشه عروسک قیمه «الی امامی» است. او نقش یک پیرزن با لحن شیرین و مهربان را به شکلی فوق‌العاده اجرا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است این عروسک جایگاه ویژه‌ای در سریال مهمانی پیدا کند، حرکات طنز و نوستالژیک او هستند. به عنوان مثال زمانی که بچه‌ها شیطنت می‌کنند، قیمه خانوم فکر می‌کند که با فلفل ریختن در دهان بچه‌ها یا با استفاده از قرص جوشان شیطنت آن‌ها را خاموش کند! البته همین سکانس‌های حرص خوردن قیمه خانوم باعث سرگرم شدن و خنداندن تماشاگران می‌شود. این شخصیت در عین حال با آقای طهماسب بسیار مهربان است.

تیم شاباش و دی جی

همانطور که گفته شد، در همسایگی منزل آقای طهماسبی یک سالن عروسی قرار دارد. عروسک‌های مربوط به تیم شاباش و دیجی در برخی مواقع در سریال مهمونی حضور پیدا می‌کنند. در صورتی که داستان سریال مهمونی ۲ تغییر نکند و آقای طهماسب هنوز هم در همسایگی یک سالن عروسی زندگی کند، عروسک‌های مربوط به شاباش و دیجی مجدداً در نوروز ۱۴۰۲ حضور خواهند داشت.

صداپیشه کاراکتر شاباش برعهده «هوتن شکیبا» بوده و صداپیشگی کاراکتر دیجی بر عهده «سهیل مستجابیان» است. این دو نفر سعی می‌کنند مانند دیجی عروسی‌های کنونی عمل کنند. ولی رفتار آن‌ها به گونه‌ای است که موجب خنداندن تماشاگران می‌شود. کاراکتر شاباش و دیجی علاقه زیادی به انواع موسیقی شاد دارند و در ابتدا به مهمانان محترم خیرمقدم می‌گویند.

عروسک کته خانوم

از دیگر شخصیت‌های جذاب و تو دل برو در سریال مهمونی، عروسک کته خانم است که به احتمال زیادی در سریال مهمونی ۲ نیز حضور خواهد داشت. البته تا زمانی که این سریال در نوروز ۱۴۰۲ منتشر نشود، نمی‌توان درباره حضور یا عدم حضور شخصیت‌ها نتیجه قطعی داد. صداپیشه کاراکتر کته خانم بر عهده «نازنین شعبانی» است. همچنین عروسک گردان این شخصیت «عیسی یوسفی پور» است.

کته خانم یکی از افرادی است که در تالار عروسی کار می‌کند. ولی سمت شغلی او در تالار به طور دقیق مشخص نیست. این عروسک نشان دهنده دختر خانم سن بالایی است که هنوز ازدواج نکرده است و هر شب خواب ملاقات با معشوقه خود را می‌بیند که سوار بر اسب سفید به دیدار او آمده است. عروسک کته خانم خنده‌های بسیار جذابی دارد و با دیالوگ‌های طنز خود در دل مخاطبین جا باز می‌کند.

https://file.tesmino.ir/images/2023/03/images_1679255349_6417673548eb9.jpg

نتیجه‌گیری

یکی از بهترین آثار ایرج طهماسب، سریال جذاب مهمونی است که فصل اول آن در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه‌های نمایش خانگی مثل فیلیمو پخش شد. جذابیت کاراکترها و دیالوگ‌های بازیگران این سریال که عروسک‌های پارچه‌ای هستند، باعث شد تا طهماسب برنامه جدیدی برای سال ۱۴۰۲ تولید کند.

پیش بینی می‌شود موضوع سریال مهمونی ۲ با سریال مهمونی ۱ مرتبط باشد و داستان‌های جدید و بهتری به آن اضافه شود. این برنامه می‌تواند مخاطبین را در تعطیلات نوروز سرگرم کند. مهمونی دو در نوروز سال ۱۴۰۲ از شبکه‌های نمایش خانگی مثل فیلیمو منتشر می‌شود و علاقه‌مندان به شخصیت‌های پشه و بچه می‌توانند مجدداً قسمت‌های طنز سریال را در وبسایت فیلیمو مشاهده کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا