خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازخوانی دیدگاه میرحسین موسوی درباره ترور حجاریان و ماجرای قتل های زنجیره ای

آفتاب نیوز نوشت:

مهندس میرحسین موسوی گرچه به گمان برخی 20 سال پس از ترک نخست وزیری سکوت اختیار کرد اما همواره در لحظه‌های تاریخی واکنش نشان‌ داده و موضع خویش را اعلام کرده است. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، یکی از حوادث تلخ دوره اصلاحات بروز قتل‌های زنجیره‌ای روشنفکران و مخالفان سیاسی توسط عده‌ای از نیروهای خودسر و همچنین ترور سعید حجاریان عضو شورای شهر تهران و مدیرمسئول روزنامه صبح امروز بود. 

در تاریخ 24 اسفند 1378 مهندس موسوی، مشاور رئیس جمهور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با این موضوعات به (ایسنا)  گفته است: «روشی را كه سعید حجاریان در خصوص پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای دنبال می‌كرد، باید دنبال كنیم،‌ چون پیگیری این قتل‌ها واكسنی برای گروه‌ها و دستگاه‌های امنیتی كشور ایجاد خواهد كرد».

مهندس میرحسین موسوی در جمع خبرنگاران در بیمارستان سینا با محكوم كردن ترور سعید حجاریان گفت:‌ «باید دید وی در چند سال گذشته چه مسایلی را عنوان كرده و چه كسانی با وی مخالفت كردند».

وی هر اتفاقی كه در جامعه رخ می‌دهد را مبتنی بر یک مبنای نظری ذكر كرد و افزود: «ممكن است كسانی كه آن را تبلیغ و ترویج می‌كنند، متوجه این مساله نباشند. اما گروه هایی كه به انقلاب طمع دارند، از آن در جهت خلاف انقلاب و تبلیغ تزهای خود استفاده می‌كنند كه باید با این شیوه مقابله كرد».

میرحسین موسوی انفجارات روز گذشته را كار منافقان دانست و خاطرنشان ساخت: «‌منافقان، مخالف آرامش مردم بوده و قصد ایجاد آشوب در كشور را دارند و مردم باید هوشیار باشند».

وی تاكید كرد: «منافقان و كسانی كه از نظر تشكیلاتی با آنها همسو هستند. نمی‌خواهند خواسته‌های مردم از روش‌های قانونی برآورده شود».

میرحسین موسوی در پایان، به كارگیری راه‌های مسالمت‌آمیز را از طرق قانونی تنها راه پیشرفت كشور ذكر كرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا