خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به «برادران لیلا»

بخشی از نظرات کاربران توییتر درباره‌ی فیلم سینمایی «برادران لیلا»، تازه‌ترین ساخته‌ی سعید روستایی که امکان اکران قانونی در سینماهای ایران پیدا نکرد را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

سیامک قاسمی: داستان پدر پیر و فرتوت و معتادی که سالهاست همه دارایی‌اش را صرف بدست آوردن افتخار و عزت و جایگاه پوچ و توهم آلود می‌کند، در حالی که پسر‌انش همه بیکار و محتاج هستند، خود به تنهایی نشان می‌دهد که «برادران لیلا» به وضوح به دنبال بازتاب کژی‌هایی فراتر از معضلات خانوادگی و اختلافات نسلی است. داستان دختری که نماد حق و عقلانیت است و تنها اوست که در مقابل پدر می‌ایستد و قداست و توهم او را به چالش می‌کشد و پسرانی که با آنکه می‌دانند پدر چه بر سر آنها آورده اما باز هم از روی ترس و حماقت با او همدلی می‌کنند. داستان دیگرانی که از توهم جنون آمیز پدر و رویای عزت و افتخار پوشالی او نهایت سو استفاده را می‌کنند و منافع خود را بر توهم و رویای او سوار می‌کنند. داستان اقتصادی که با دور تند و جنون آمیزش، اجازه اشتباه کردن نمی‌دهد و آدم‌ها را به بیرون از زندگی پرتاب می کند و همه را به جای ارزش مستمر به سمت سودای یک شبه به بالا پرتاب شدن می‌برد. و سوال مهمی که در پس داستان اصلی روایت می‌کند آن است که آیا هر جایگاهی به ذات قداست دارد یا قداست نتیجه عملکرد است؟ آیا پدر و مادری که دیگران را به فرزندان ارجح می‌دانند قداست دارند؟ «برادران لیلا» به شدت فیلم مهم و نمادینی در سینمای ایران است و به نظر من دقیق‌ترین و پخته‌ترین فیلم «سعید روستایی» است و غیر از موضوعات فنی و کارگردانی و فیلم‌برداری درخشان، نمی‌توان از بازی درخشان «ترانه» و دوستان عزیزم «پیمان معادی» و «نوید محمدزاده» و استاد «سعید پور‌صمیمی» به سادگی گذشت. و در پایان متاسفم که از روی اشتیاق مجبور شدم که فیلم را بصورت غیررسمی ببینم و امکان دیگری برای تماشایش نبود و امیدوارم بتوانیم به طریقی از فیلم حمایت مادی هم بکنیم.

احسان موحدیان: ‏‎برادران لیلا حمله ای بی‌پروا به نظام و رکن اصلی آن به عنوان دروغگو، بی توجه به رفاه و آینده مردم، جاه طلبی با جیب خالی و… است که باید از دختران خواهان پیشرفت سیلی بخورد تا ادب شود! نمایشی تهوع آور از خانواده ایرانی رکن دیگر این فیلمه. تاریخ جعلی بودن روایت این فیلم را ثابت می‌کند. هنوز سال به پایان نرسیده مشخص شد سازندگان فیلم ‎برادران لیلا چقدر از انصاف، معرفت و فهم درست از مسائل دور هستند. البته برخورد چکشی با امثال ‎سعید روستایی راه چاره نیست. اینها باید خودشان به فهمی درست از ظرائف دنیای علوم انسانی برسند و بفهمند غرب وحشی چرا از سربلندی ایران هراس دارد. سکانس پایان فیلم که در آن مرگ پدر لحظه نوزایی خانواده و تولد دختران ایران زمین ترسیم شده وبا رضایت فرزندان همراهه، اوج تحلیل غلطه. نمایش مردان درقالب افرادی بی عار،بی عرضه، حقه باز که باید پیروی زنان باشند تا ایران پیشرفت کند، برای جایزه گرفتن از کن خوبه، ولی تناسبی با واقعیت نداره!

امین فقیه: برادران لیلا تبدیل شد به رادیکال‌ترین قاب از شورش علیه سنت/مذهب در سینمای ایران.
همچنین میشه گفت این فیلم نماینده‌ی بر حق سویه‌های اجتماعی/فرهنگی جنبش “زن زندگی آزادی” در سینمای ایران محسوب میشه؛ به طوری که احتمالا هیچ تلاش خودآگاه دیگه‌ای برای بازنمایی این جنبش در سینما نتونه

سعید آجرلو: ‎برادران لیلا، نفرت پراکنی و قداست زدایی علیه شخصیت «پدر» است. فیلمی صریح تر از ابد و متری شش و نیم و البته عقب تر از این دو فیلم. در آن دو فیلم با یک سعید روستایی سخت گیر در فیلمنامه و اجرا مواجهیم و اینجا با کارگردانی که خشم و کینه سراسر فیلمش را گرفته. گرچه همچنان سکانس هایی که فیلم او را از تبدیل شدن به یک بیانیه سیاسی نجات دهد، وجود دارد؛ مثل دو سکانس پشت بام بین لیلا و علیرضا یا سکانس هایی از عروسی. اما در نهایت او سینما را به سیاست می بازد و در وادی شعار و دشنام گویی می افتد. روستایی در این فیلم خشمگین و عصبانی است. کاری که روستایی با «پدر» در این فیلم می کند، بی رحمانه است.پدر این فیلم که مظهر فلاکت و تباهی خانواده، منفعت شخصی و توهم قدرت است،حتی به اندازه یک سکانس هم فرصت دفاع از خود ندارد. کشیده لیلا به صورت اسماعیل، خلاصه یک دقیقه ای شورش فیلم علیه «پدر» است و نمایی از بی دفاعی پدر. کارگردان هم دادستان است هم قاضی. برخی همدلی های فرزندان با پدر و مادر به خاطر انفعال آنها نتوانسته تبدیل به کشمکش واقعی میان فرزندان شود و در نهایت مخاطب برداشت می کند که موضع لیلا همان موضعی است که کارگردان به اسماعیل دارد؛ شورش دختر علیه پدر. شورش دختران علیه پدران. انگار لیلا همان سمیه ابد است که روستایی گفته بود؛ محکوم به ابد و یک روز است و حالا دوران محکومیت را می گذراند. ولی خسته تر، ناامیدتر و البته در پی انتقام. فقر سینمای روستایی چنان خشن و بی رحم است که خانواده را تبدیل به دشمنان یکدیگر می کند. و فرزندان را مقابل پدر و مادر قرار می دهد و سرچشمه این خشم لیلا است. خشمی که از خانواده برآمده و در جامعه و سیاست گسترش یافته و از این جهت فیلم برادران لیلا را تبدیل به فیلمی سیاسی و نمادین کرده است.

بهروز عزیزی: ‏فیلم ‎برادران لیلا فیلم خارج از قاعده ای نیست
بازیگران فیلم جایزه گرفتند، تهیه کننده از اکران خارجی درآمد کسب کرد، مردم هم فیلم را. با کیفیت بالا دیدند
بازنده فقط ‎صنعت سینما بود که می توانست با اکران این فیلم جانی دوباره بگیرد که فرصت طلایی از دست رفت

لیلا: برادران لیلا،ادامه مانیفست روستایی است در مورد ‎ایران. سیاه تر از ابد و یک‌روز!
خانه ای غرق بدبختی! پدری که‌حاضرست تمام سرمایه‌اش رو بدهد برای خرید احترام و نگاهی متمرکز بر زن که خواهرانه قرارست خانه را نجات دهد، شده با جنگ با تک‌تک برادرها، با دهنکجی به مادر و در نهایت سیلی به پدر!

امیر تنها: فیلم ‎برادران لیلا رو فقط باید به مسئولین و دولتمردهای ایرانی نشان داد تا ببینن با اصرار بر روی توهماتشان چه بلایی سر چند نسل از ‎مردم ایران آوردند و می‌آورند.
فیلم پر از نماد و نشانه است.
آقای روستایی بهتون تبریک می‌گم بابت ساخت همچین فیلمی.

مهدی حاجی‌پور: سلبریتی ها و بسیاری از سینماگران پیاده‌نظام غرب برای شعار ‎زن_زندگى_آزادى هستن و تصویری که از ایران برای جهانیان نشون میدن اینه!جامعه‌ای زن ستیز! آخه بی‌…ها کجای ایران الان این شکلیه؟

شیم: فیلم ‎برادران لیلا از سعیدروستایی رو دیدم
وبعد از دیدنش دلیلش برام روشن شدکه چرا فیلم توقیف شده
فیلم در ظاهر داره یه خانواده رو نشون میده که دارن به هر دری میزنن که ازبدبختی و فقر نجات پیدا کنن ولی شخصیت ها جوری هستن که میشه تعبیردیگه ای هم ازشون کرد
سعی کردم بدون اسپویل باشه

احسان رستگار: پوستر عصاره رقیق فیلم است؛
لیلا (‎ترانه علیدوستی) با شمایل ‎مریم رجوی ملعون پشت به ما ناظر خوشی برادران احمق و پدر است.
لب کلام «بیانیه‌فیلم» ‎برادران لیلا از قول لیلا:
“چارش رفتنه؛ فقط باید بری.”
بازیگران/عوامل چندتابعیتی وطن‌فروش موظفند فریاد بزنند ایران جایی است برای رفتن.

پگاه طوسی: فکر می‌کنم کسانیکه فیلم ‎برادران لیلا را ضعیف و کثیف نقد می‌کنن نه برادر ‎بیکار دارن نه غم کوچک شدن سرمایه‌شون را دارن.
تبریک می‌گم به آقای ‎سعید روستایی بابت این اثر ‎مردمی

مملی پاکوتا: سعید روستایی نشون داد اگه زندگی ما ایرانیا یه فیلم بود هیچوقت مجوز پخش نمیگرفت!

قربانعلی صلواتیان: میخواهید در قالب فیلم حرف سیاسی بزنید، بزنید، خوب است، اما توی گوش پدر نزنید، بد است، یعنی خیلی بد است

رضوانی‌پور: ‏فیلم برادران لیلا
کثافت محض
بی …ها کدوم دختر نجیب ایرانی می‌زنه تو گوش پدرش!؟
بی ‌…ها اصن ما اوشین رو یادمونه که اسطوره زنان ایرانی معرفی‌ش می‌کنید!؟
آخه بی …ها چقدر شماها چرک و پلیدید ک یک ملت رو با سیاهی و کثافت ب دنیا نشون می‌دید!
لعنت ب این پول ک می گیرید تا بی … باشید.

سلین: برادران لیلا خیلی زیاد برام باورپذیر بود، در واقع لمس همین زندگی. شخصاً همیشه فیلم می‌بینم که از دنیا و دردهای خودم دور شم اما این فیلم عین زندگی خودم بود؛ بدبخت بودن و بدبخت شدن! چه از لحاظ بی‌فکری بزرگ خانواده، چه رسم و رسوم مضحک فامیل، چه از دست دادن همه چیز زیرسایه‌ی [مسئولان]

محمدرضا فرهادی‌پور: ‏‎برادران لیلا ارزش یک‌بار دیدن هم ندارد.

مهسا: ‏‎برادران لیلا واقعیترین و تلخترین فیلم سینمای،ایران تا به امروز بوده بنظرمن! شما داستانی نمیبینین هر چه هست دقیقا گزارش لحظه به لحظه ی سقوط طبقه متوسط ایران در این پنج سال،تقبیح تقدس گرایی سمی والدین و نمایش چگونگی نابودی جوانی دختر وپسرهای دهه پنجاهی وشصتی ومچاله شدن آنهاست. ‏با وجود بعضی ضعفهای ساختاری ‎برادران لیلا نسبت به کارهای قبلی ‎سعید روستایی از جمله نماهای کلوزآپ نامتناسب با سکانس و ریتم کند فیلم، نمادگراییِ به اندازه وروایت ملموس زندگی ایرانِ امروز نشان از پختگی کار او دارد همراه با یک ترانه‌ی معرکه، یک نوید خوب و یک پورصمیمی فوق العاده!

عسل داداشلو: چه عجیب که ما سال‌‌هاست داریم ‎برادران لیلا رو زندگی می‌کنیم و باز یک عده‌ای معتقدند که فیلم فیکه.
این فیلم خود ایرانه با همه نمادهاش

Boulanger: برادران لیلا فیلمی بود که باید چند بار دیدش.
لااقل برای ما دهه شصتی‌ها.
بگمانم کمتر کسی باشد که موقع تماشا با لحظه یا لحظاتی از روایت فیلم یا شخصیت ‌هایش همذات پنداری نکند. روایت رنجی که چند دهه هست می‌کشیم، رنجی که میراث گذشتگان‌مان است.

حمید: فیلم ‎برادران لیلا بسیار متوسط رو ضعیف بود. ورژن ضعیفی از ابد و یک روز، با المان‌های تکراری و بی کارکرد همراه با شمّه هایی از سریال Shameless ایرانیزه‌ شده. حتی انتخاب بازیگرها هم ملهم بودن از Shameless رو توی صورت بیننده میکوبید.
واقعا ضعیف، هم بازی ها و هم داستان.

مهدی خرمدل: فیلم برادران لیلا را دو بار دیدم. قوی‌تر از ابد و یک روز و متری شیش و نیم نیست و متکی بر همان موتیف‌ها است اما در عین حال راوی این دوران و فشار اقتصادی است؛ وضعیتی که طبقات متوسط و فرودست هرچه بیشتر دست و پا می‌زنند، بیشتر فرو می‌روند. نقطه قوت فیلم بازی درخشان سعید پورصمیمی است

دخترِ ایران: فیلم ‎برادران لیلا رو امشب دیدم به معنای واقعی کلمه یک هجمه فرهنگی علیه خانواده ایرانیه
فارق از خط دهی های سیاسی و مسائل دیگه فیلم که بعدا راجبش خواهم نوشت یک فیلم با بُن مایه فمینیستی سیاه و ضد خانواده است
نوع دیالوگ نویسی ها اصلا شباهتی به کارهای قبلی روستایی نداره. سیاه نمایی های عجیبی به تصویر کشیده شده که تابحال توی هیچکدوم از فیلم های اخیر نبوده
تمام تلاش فیلم ساز مبنی بر از بین بردن حرمت های درون خانوادس
داستان و میزانسن در راستای هم و قوی کار شده و همه و همه در راستای تخریب ایران و ایرانیه!
آقای روستایی! من به عنوان یک ایرانی از شما و تیمی که توی این فیلم کار کرده اعلام برائت میکنم
شما شان و شعور و فرهنگ یک ملت رو زیر سوال بردین!
کاش ذره ای غیرت ذره ای وطن دوستی ذره ای انسانیت توی وجودتون داشتین
شما وطنتون رو(بخوانید مادر!)
به چی به چند فروختین؟ و با چه رویی از این ضد فرهنگ دفاع هم میکنید!؟ آقای روستایی!
برای خونهایی که از جوون هامون ریخته شد
برای تصویر سیاهی که از ایران و خانواده ایرانی ساختید و به جهان عرضه کردین
برای حرمت هایی ک بواسطه فیلم ضد فرهنگ شما شکسته شد
باید پاسخگو باشید
عاقبت سیاه و تیره ای رو برای خودتون ساختین!

مجید نوری: ‏‎برادران لیلا رو دیدم و باید بگم
خوش به حال کسایی که تو زندگی شون
مثل لیلا رو دارند.

عماد مرشدی: فیلمِ «برادرانِ لیلا» را دیدم.
به تمام معنا مبتذل بود. تجسمِ ابتذال.

حمیدرضا: برادران لیلا رو دیدم به جرئت میگم ترانه علیدوستی بهترین بازیگر بعد انقلاب سینمای ایرانه

محمدصادق قنبری: فیلم ‎برادران لیلا که فیلمی سراسر نماد است چرا اصلا مجوز ساخت میگیره که بعد از ساخت مجوز پخش نگیره؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باید از آقای روستایی پرسید چند خوانواده مثل این در خانواده خودت واطرفیانت داری که به تصویر کشیدی از آقای فرهادی تقلید کرده سیاه نمایی را چون چنین نباشد انور آب تف هم کف دستش نمی اندازند

    34
    112
    1. چراکه چیزرایاسیاه سیاه میبینیدیاسفید
      برادر گرامی خداشاهداست ازطبقه متوسط روبه پایینم الان از۱۰نفری که فیلم را دیده انددرطبقه اجتماعی ماهر۱۰نفرهمزادپنداری نموده اندوخودشان راجای بازیگران پنداشته وچراوقتی واقعیت‌های اجتماعی ثبت میشودفوراجهل وبغض میگیریدوسازندگان و…راازدشمن میدانیدتاروزی که واقعیت‌های اجتماعی سانسورشودوضعیت بهتربشونیست
      چرا بااین همه فسادکه پرونده‌ای آن هست خبرنگاری جرات دنبال کردن فسادبرودنیست وان چندنفرهم باهمین القاب یازندان یا…

      74
      14
    2. تا کی مثل کبک سر در برف فرو کنیم و حقیقت ها رو منکر بشیم، فیلمی که دیدید نه فرهنگ و خانواده ایرانی نه رسم و رسوم هست، بلکه معضل جامعه و کشورمون هست که بسیار تلخ و زننده هست ولی باید پذیرفت، نه اینکه با تعصب و دشمنی برخورد کرد.

      28
      2
    3. متاسفانه خود ما با همین موضوع درگیرم . البته در فیلم بسیار شگفت انگیز آقای روستایی فقط پدر خانواده به خاطر طایفه فرزندانش را نابود کرد . اما در خانواده ما متاسفانه هردو برای طوایف شان . متاسفانه همچین خانواده های در زاگرس کم نیستند . بسیار زیادند

  2. دم لیلا گرم . اگه یه نفر خانواده رو میتونست جمع کنه اون بود . جز سیلی اخر بقیه سکانس ها وضعیت روز جامعه بود

    60
    14
    1. زندگی بازیگرا و امثال اونها شاید اینطوریه
      بگید زندگی خودمونو به تصویر کشیدیم نه زندگی ایرانی ها رو
      چشماتونو باز کنید این همه زشتی رو به ملت با فرهنگ ایران نسبت ندید
      خود آقای روستایی میگه از لیلا خواهر بزرگترم که باعث شد درس بخونم الهام گرفتم

      8
      41
  3. ۱. در همه کشورها فیلم های منتقدانه نسبت به وضعیت اداره کشورها ساخته و پخش می‌شود. لذا به هموطنانی که به این مسئله اعتراض دارند و می‌گویند چرا اینچنین فیلمی ساخته شده و … بهتر است اندکی در همین فیلیمو بین فیلم‌های خارجی ساخته شده بگردند و بعد انتقاد بی‌اساس کنند.
    ۲. عده ای از هموطنان اعتراض دارند که این فیلم بخش اندکی از جامعه ایران است که توصیه می‌کنم حتما از روستاها و حاشیه و شهرها که اکثریت جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند اطلاعات کسب کنند. البته که در بهترین و ثروتمندترین خانواده هم این مسئله قداست و دیکتاتوری وجود دارد فلذا چشم ها را باید شست تا بتوانی واقعیات را ببینی حتی اگر آن واقعیات زندگی خودت نباشد.
    ۳. عده ای از هموطنان به سیلی زدن دختر به پدر ایراد گرفتند! سوالی میپرسم ازشان: مدتی پیش در کوچه کناری ما، پدری معتاد بعد از مصرف مواد، دختر و همسر بیچاره‌اش رو دنبال کرده بود در کوچه و آن‌ها جیغ میکشیدند و فرار می‌کردند. خب هموطن! نظرت چیست؟ دختر خانواده باید می‌ایستاد پدر کتکش بزند یا سرش را ببرد؟
    ۴. قداست متعلق به خداوند یکتاست ولاغیر. کفر نگیم.

    65
    11
    1. اولا به نظرم قداست فقط برای ذات اقدس اله نیست
      ثانیا مقایسه شرایط فیلم با شرایطی که درباره کوچه کناری شما ذکر شد متناسب است اصلا؟؟؟؟؟

      8
      31
  4. درسته انگار کم خبر داشتیم از قتل دخترها توسط پدارنشون و بهانه سرایی هاشون کم دیدیم که یه پسر به خاطر قبول نشدن در رشته مورد علاقه پدرش هزاران سرکوفت بخوره انگار شما در جامعه ایران زندگی نمی کنید که درد های جامعه ایران رو سیاه نمایی می دونید… نه مشکل شما این درد ها نیست مشکل شما اینکه اصلا دردی نمی بینید اگر هم ببینید قصد درمان ندارید

    38
    9
  5. … و عجب کنایه ی ظریفی بود به مهاجرت!؟ آنها که از ایران رفته اند با هویتی جعلی! بخاطر کلاهبرداری های شکست خورده شان در همین وطن درحال فروپاشی اقتصادی!؟ و اتفاقا با حمایت هم ذات پندارانه همین ملت به فلاکت کشیده همه چیز باخته ی درهم شکسته ی عقده ای است!!! تناقضی شگفت انگیز در میان دو طیف سیاسی!؟ در واقعیتی انکار نشدنی از زندگی باشندگان ایران زمین…

    9
    9
  6. وقتی فیلمی اینجوری می سازید قبلش حتما بنویسید درباره خانواده مزخرف خودتون فیلم می سازید نه خانواده ایرانی… ما هم بیکار بودیم مشکل هم داشتیم ولی آشغال نبودیم…

    24
    58
  7. جناب روستایی علاقه ی خاصی در به کثافت کشیدن تصویر خانواده های ضعیف داره!
    دوستان هنرمند همیشه توی فیلم هاشون قشر بالای جامعه رو نشون میدن، وقتی هم یاد قشر ضعیف میفتن یه جوری گند میزنن به تصویر خانواده ی ایرانی که آدم انگشت به دهن بمونه!
    ما توی شهر کوچیک به دنیا اومدیم و بزرگ شدیم، پولدارم نیستیم، ولی نه پدرمون ظالم و احمق بود و نه ما جرات بی احترامی داشتیم!
    کلا دوستان فیلم ساز وقتی یاد جایزه گرفتن میفتن میان لجن بکشن به قشر ضعیف بلکه دنیا نگاهشون کنه! همین بس که توی فیلم دو ساعته 4 تا سکانسش توی توالت بود!

    20
    27
  8. اینا فقط می خوان زن رو از حالت محبت و صمیمیت در بیارن و به یه موجود هار تبدیل کنن
    که تا حدی بین خودشون و طرفداراشون موفق بودن

    10
    39
    1. بله الان شما یه نمونه کامل از زن با محبت و صمیمیت هستید . یه بار دیگه خودتون پیامتون رو بخونید و ببینید این زن مدعی محبت و صمیمیت چ الفاظی به کار برده و چجوری نفرت از تک تک کلماتش میباره . واقعا شما جیره خورا از داعش و خوارج هم کلی عقب ترین

  9. جذابیت کن برای سلبریتی ها به حدی است که حاضرند خود شان را هم حراج کنند چه رسد به وطن، فرهنگ و قداست خانواده

    11
    34
  10. من مخالف تعبیر و تفسیر های دلبخواه هر فیلمی هستم، اما هرجور فکر کنی این فیلم نبود، نفرت از سرتاپای فیلم میبارید.
    ایتکه وضعیت اکنون جامعه رو گردن بزرگترها بندازیم قشنگ نیست، احترام بگذاریم تا احترام ببینیم. آینده قشنگی نخواهیم داشت با این تشویق به بی حرمتی ها…

    و بالوالدین احسانا…

    5
    16
  11. چرا دخترهای فرهاد اصلانی همه اندازه هم بودن؟
    چرا همه چیز رو تقصیر پدر انداختند خب سکه ها رو نمی فروختن میتونستن از افزایشش بهره ببرند. حق چنین کاری نداشتن، فیلم بی خود حق رو به لیلا داد. پدر و مادر ها ممکنه ایده آل نباشه همه خصوصیاتشون ولی قصد و مرضی ندارن. خیلی بی شعور بودن که پدرشون رو به کشتن دادن و سیلی زدن. خاک بر سرشون

    3
    19
  12. میخواستم در آینده فیلمی از زندگی خودم بسازم و یا کتابی از زندگی خودم بنویسم.اما بخش های بسیاری از حرف هایی که میخواستم بگم و تجربه کردم و یا شنیدم در این فیلم به میان آمد.هم وطنانم که در قشرهای پایین جامعه زندگی نکردید و طعم فقر رو به تمامه درک نکردید لطفا در خصوص این مسائل اظهار نظر نکنید.این فیلم یک واقعیت تحقیقی از طبقه های پایین جامعه بود.در این طبقه پدرها و مادرهایی هستند بدتر از پدر و مادرهای درون این فیلم که بروید و ببینید.والدینی در طبقه پایین هستند که بعضا فرزندان خود را می فروشند و یا رها می‌کنند و یا در نوزادی بر سر راه می‌گذارند.برای درک بهتر به بهزیستی ها بروید و به محل های نگهداری کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست مراجعه کنید.درد وجود دارد اما اگر می‌گویید نیست که دروغ بزرگی است و اکر قبول دارید هست بیایید با واقعیت ها روبرو شویم و فکر چار کنیم.بیایید فکر کنیم چه باید بکنیم که این اتفاق ها در جامعه ما کمرنگ شود.ای کاش تریبونی داشتم و می‌توانستم درد طبقه های پایین رو به وضوح بیان کنم…

    24
    2
  13. حیف از وقتی که به دیدن فیلم برادران لیلا گذشت فیلمی سراسر سیاه نمایی و کثیف .
    ننگ بر شما که به خاطر پول و جایزه وتابعیت کشورتون رو به زشت ترین حالت به دنیا معرفی می کنید .

    3
    24
  14. فیلم قشنگی بود
    چرا برای درستی فیلم بحث میکنید
    اگر درست نیست که نیست چرا دفاع میکنید
    ولی خیلی واقعیت داره
    همین که برای بیمه بیکاری اعتمادی نیست و باید مامور بیمه بیاد جلو در کافیه این یعنی جامعه ما

    19
    1
  15. واقعا آدم از بعضی ذهنهای پوسیده و زنگ زده که همیشه در حال فرار از واقعیت و بافتن جفنگیات نسبت به مسائلی که از آن هیچ اطلاعی ندارند هستند حالش به هم میخوره . بله این زندگی انگل وار بعضی مفت خورهای مزد بگیر نبود ولی کسی که در جامعه و با مردم زندگی میکنه میدونه که شکل زندگی 99 درصد مردم ایران همینه . یک اقتصاد بی سروته که با نشستن افراد غیر متخصص ولی متملق و وابسته ، بدترین ضربه ها رو به مردم زحمت کش و درستکار و زندگی آنها زده . یعنی در این اقتصاد اگر میخواهی درآمد کسب کنی یا دزد باش یا کلاهبردار و یا چاپلوس و متملق و نان به نرخ روز خور . و جای هزاران تاسف که در قرن 21 و زمان کشف دورترین کهکشانها و در حالی که امثال طالبان تونستن به اقتصادشون سر و سامان بدن ما هنوز درگیر نمایش یا عدم نمایش یک فیلم فوق العاده هنری – اجتماعی موفق و درست هستیم و بدتر از اون یک مشت افرادی که بدون تخصص و سواد و اینکه حتی یک بار این فیلم رو دیده باشن میان راجع بهش نظر منفی میدن . واقعا شدن مثل متعصبهای بت پرست زمان پیامبر که برای نشنیدن کلام همیشه حق انگشت در گوش میکردند . جناب انصاف نیوز عزیز این چن دهمین بار است که تقاضا میکنم نظرات را اینقدر سانسور و حذف نکنید . شما به عنوان رسانه ای که مدعی اصلاح طلبی هستید شدید پیام رسانه یک طرفه افرادی که به همه عالم و آدم فحاشی میکنند ، شعار میدن ، توهین میکنند و … باز هم مصونیت دارند یعنی در یک کلام ((طیف تمامیت خواه )) .عازانه تقاضا میکنم نظرات مردم ایران را هم چاپ کنید

    13
    1
  16. فیلم برادران لیلا پر از نماد ها و المان های زیرپوستیه که نیاز به بررسی خیلی دقیق تری داره اما متاسفانه باتوجه به انتقاد های یکسری از دوستان خیلی سرسری گرفته شده. اشتباه بزرگ دیگه اینه که این اثر رو با آثار دیگر سعید روستایی مقایسه میکنیم. این اثر به خودی خود منظور رو کامل میرسونه و نیاز به قیاس نیست. برادران لیلا خیلی زیبا برخورد متشنج آمیز سنت و مدرنیته رو نمایش میده دقیق همون جایی که پدر خانواده طبق سیستم سنتی ایرانی سعی در تصاحب قدرت در فامیل داره اما این لیلا است که نماد سرکشی و مدرنیته رو در خانواده ایفا میکنه و بر خلاف پدر عمل میکنه. دوستان لطفا اون بک گراندی که از بزرگ شدن در فرهنگ ایرانی دارید رو کنار بذارید و از زاویه دیگه ای به کشمکش های لیلا با پدر نگاه کنید. متاسفانه خیلی از دوستان سیلی پدر را بی حیایی و دور از رفتار یک زن به قول خودشان نجیب ایرانی میدونند اما اون سیلی به خوبی نشون میده افکار عهد عتیقی که سالیان سال باعث فلاکت جامعه شده رو میتونی حتی با یک سیلی به خواری و ذلت بکشونی و جلوش رو بگیری. به نظرم برای این که فیلم رو با زاویه دید بهتری ببینید نیازه که اون پیش فرضی که از قداست خانواده ایرانی دارید رو کنار بذارید.

  17. این فیلم شاهکار روستایی بود.فیلم دائم شخصیتی رو برامون قهرمان و بعد ضد قهرمان میکرد.مثل زمانی که لیلا گفت مغازه رو نفروشید حتی به قیمت مرگ پدر شد ضد قهرمان ده دقیقه بعدش با ماجرای گرون شدن سکه و … شد قهرمان که چنین ایده ای داد.فیلم شاهکار بود یه کلام

    13
    2
  18. من فیلم نمی بینم، یعنی فرصت و جاش نیسا، از نصفه دیدم و بقیه ای که ندیدم را حدس زدم،داشتم میگشتم ببینند بقیه چی میگن، نمیدونم چرا تا آخرش دیدم، فکر کنم اونایی که تحقیر نشدن، اونایی که جایی باید فریاد میزدن نتونستن، اونایی که شرافت نداشته و تسبیح دست یه عوضی و کثافتکاری های بچه هاش و پولدار شدن هر روزشون دیدن و این سکوت که مجبوری ادامه بدی را ندیدن، خیره نمیشند که یک نفر روایت کرده قسمتهایی از زندکیت را
    روزهایی انقدر از خشم پر بودم که حاضر بودم بزنم دل و روده اش را بکشم بیرون تا دست از زندگی خانواده ما برداره، میدونید کی را میگم ، داستان من سیاهتر از اینه
    با هزار تا بدبختی پولی که میشد یه خونه خرید صرف یکماه پول رهن هم نشد
    چطور جرات می کنند وضعیت ما را نادیده بگیرند، به اسم مقدس و کوفت و …
    متوجه شدم که این وضعیت خیلی ازماست منهای مرفهین، بی تفاوت ها و عاملین، احتملا سر سفره شام سال نو دور همند و با احترام بزرگ و پدرشون بالای سرشون هزار سال باشه،
    راستش از یه جایی تو زندگی گفتم کاش بمیره…
    ما خیلی فرق داریم…خیلی
    خشم از من بالا میره و این خشم را تبدیل به سلاح میکنم…

  19. فیلم برادران لیلا به هیچ وجه نمایش خانواده ایرانی نیست شاید خانواده اینچنینی باشد که هست اما حرمت والدین در ایران اثبات شده است حیف که کارگردان این موضوع بشدت تلخ را دستمایه فیلم خود قرار داده …شاید موضوع تلخ تری هم در جامع باشد اما نمیتوان آن را به همه تعمیم داد…

    4
    14
    1. تمام فیلم عین واقعیت جامعه امروزی ایرانمان هست ، خوشمون بیاد یا نه ، حقیقت تلخی هست که وجود داره و نمیشه اون رو انکار کرد و پنهان کردن این حقایق ، دردی رو دوا نمی کنه که هیچ ، دردی روی درد ها اضافه می کنه . تنها صحنه های که به عنوان یک مادر و یک دختر برایم قابل قبول نبود ، بی ادبی کلام لیلا در مقابل مادرش و طلب مرگ برای پدرش و از همه بدتر سیلی زدن لیلا به پدرش بود . خیلی بد بود خیییییلی بد

  20. باید سعی کنیم ظاهر فیلم رو قضاوت نکنیم اگرچه ساخت و بازی های حرفه ای این فیلم جای تحسین دارد. اما نشانه های اثر بیشتر قابل توجه است. فیلم خانواده ایرانی را نشان نمیدهد بلکه کل ایران منظور بوده و فرزندان نماد افراد جامعه و پدری(مسئولان) که فقط به فکر منافع خودش است تا فرزندان.
    سیلی اگرچه برایمان درد آور بود ولی یادمان به فرمایش علی(ع) بیفتد اگر فقر از دری وارد شد ایمان از دری دیگر بیرون می رود. ایمانی که تبدیل به سیلی به پدر می شود.
    و البته دوستانی که فیلم را ضد واقعیت می‌بینند شاید کمی بیشتر تامل باید بکنند.

  21. بعد مدتها یه فیلم زیبا و تاثیر گذار که در عین جذابیت واقعیت های جامعه رو به تصویر کشید دیدم.
    کسایی که با ارزش دلار زندگیشون تغییر میکنه خیلی خوب این فیلم رو درک میکنن.
    شاید یه همچین پدری برای بعضی ها دور از واقعیت باشه اما پدر من بسیار شبیه پدر این خانواده هست و خیلی خوب برام قابل درک بود.

  22. اين فيلم يه شاهكار بود
    بهترين نقد اجتماعي
    بهترين فيلمي بود كه فقر فكري يه نسل با تفكر پوسيده كه باعث ميشن يه خانواده نابود بشه رو به تصوير كشيد
    از همه ابعاد يه شاهكار بود
    فيلمي بود كه درد نسل جوون بود با افكار زير خاكي كه بجاي به فكر آينده بودن براي فرزنداشون فقط فكر هوسراني و فكر داداش و خاله و عمو هستن
    بجاي مسئوليت بچه اي كه آوردن به دنيا
    اين عين كلام خداست براي بنده ها
    فرزندان عين پدر و مادر حق دارن گردن پدر و مادر

  23. سلام و احترام
    اتفاقاً با دوستان که معتقد هستند که حداقل یکی از بازیگران را به عنوان یک همراه یا همزادپنداری در زندگی دیده یا هستند دقیقاً درسته
    فیلمی سه ساعته که کاملاً رفتار و هنجار و ناهنجار اقتصادی رو به زیبایی در کلام حتی به تصویر کشیده

  24. دقیقا کشور ما است که همه معتاد و بی چاره ولی روی حساب آمریکا و بقيه برای اینکه کم نیاره هی سرمایه های این کشور را سلاح وموشک میخریم و به گروه‌های کشورها میدهیم که یعنی ما ثروتمند هستیم در حالی که بدبختی از کل کشور میباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا