خرید تور تابستان ایران بوم گردی

‌گزارش عجیب صداوسیما در دفاع از عدم تغییر ساعت رسمی: خدا را شکر، راحت شدیم!

در گزارشی که از صداوسیما پخش شد یوسف سلامی، خبرنگار این رسانه در گفت‌وگو با مردم نظر آن‌ها را در مورد عدم تغییر ساعت رسمی در سال ۱۴۰۲ می‌پرسد و آن‌چه از مجموع پاسخ‌ها استنباط می‌شود احساس راحتی و خشنودی است. این در حالی است که در فضای مجازی داستان به گونه‌ای دیگر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در گزارشی که صداوسیما از واکنش مردم به عدم تغییر ساعت رسمی در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است یوسف سلامی با القای این احساس به مصاحبه‌شوندگان که اتفاق خوبی رخ داده است از آن‌ها می‌خواهد نظر مثبت خود را در این مورد بگویند. از جمله مزایای این اتفاق از نظر سلامی این است که دیگر جک‌ تکراری «ساعت قدیم یا ساعت جدید؟» را در جواب آن که ساعت می‌پرسد، نخواهیم شنید!

از جمله واکنش‌های منفی به این اتفاق، واکنش محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر اسبق ارتباطات بود که با انتشار متنی از مصوبه اخیر مجلس در خصوص عدم تغییر ساعت رسمی کشور انتقاد کرد. او نوشت: «ساعت‌ها وقت مجلس صرف شد تا قانونی تصویب کنند که تغییر ساعت رسمی در ابتدای بهار را ملغی کنند. پس از آن، دولت هم احتمالا ساعت‌ها وقت گذاشت تا مقرره‌ای تصویب کند و ساعت کار ادارات را جابه‌جا کند و حالا نتیجه‌ کار: اگر مادر و پدری هر دو کارمند و مثلا در شیراز، مشهد، اصفهان و… مشغول به کار باشند و فرزند آن‌ها در مقطع ابتدایی تحصیل کند؛ با چه وضعیتی روبرو خواهند شد. ان‌شالله دولت محترم این مصوبه را اصلاح کند، هر چند از ابتدا مصوبه مجلس به نظر پراشکال و غیرمفید بود.»

اشاره او به این نکته است که با تصویب هیئت دولت در پی عدم تغییر ساعت رسمی، آغاز به‌ کار مدارس متوسطه ساعت ۷:۳۰ و ابتدایی ساعت ۸ خواهد بود. ادارات ۷، بانک‌ها در سراسر کشور ۷:۳۰ و ادارات ستادی در شهر تهران هم به‌صورت شناور از ۷ تا ۹ شروع به فعالیت خواهند کرد. با این حساب مشخص نیست اگر پدر و مادری هر دو شاغل و ملزم به حضور در اداره راس ساعت ۷ صبح باشند چه کسی فرزند مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی‌شان را ساعت ۸ صبح به مدرسه خواهد برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه مقاله بی ربطی عدم تغییر ساعت چه ربطی به شروع مدارس واداره جات دارد؟ ساعت شروع مدارس وادارات راتنظیم کنند‌. عدم تغییر بسیار کار درستی بود واگرمجلس یک کار عالی انجام داده باشه همینه

    1
    2
  2. منظورم از«مقاله» اظهارنظر جهرمی بود، تغییر ساعت بسیارمضراست توضیح اینکه ساعت شش وسی واقعی درظرف توهم هفت وسی تلقی می شود درنتیجه هرکس درمحل کار خویش کسل و افسرده حضورمی یابد اما عملا کارمفیدی صورت نمی دهدواگرهم کاری صورت دهدعصبیت ورخوت براو غالب است. یعنی نه خواب کافی ونه کارمثمر ثمر… تجربه من درتدریس بود افراد کلاس حتی نیم ساعت هم نمی توانستندتمرکز داشته باشند و سریعا خسته می شدند درحالیکه درنیمه دوم سال سراپا گوش بودند. برای افراد بیکارممکن است تغییر ساعت شاید آزاردهنده نباشد اما برای شاغلان قطعا آزار دهنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا