خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هزینه 68 میلیارد دلاری گردشگران چینی

آمارها نشان می دهد که تا پایان تعطیلات یک هفته ای روز ملی در چین، مردم این کشور 68 میلیارد دلار هزینه گردشگری خود کرده اند که در نوع خود بی سابقه است.

به گزارش ایرنا، در چین همه سال سه هفته تعطیلات طلایی در نظر گرفته می شود که علاوه بر تعطیلات روز جهانی زحمتکشان و تعطیلات موسوم به عید بهار؛ تعطیلات مربوط به «روز ملی» نیز یکی از آنان است.

تعطیلات روز ملی چین که از هفته پیش در این کشور شروع شده بود امروز (جمعه) به پایان می رسد.

مسئولان این کشور می گویند که خرج کردن ۶۸ میلیارد دلار تنها برای یک هفته از سوی گردشگران در داخل چین خود یک رکورد محسوب می شود.

با بالا رفتن استانداردهای زندگی و افزایش درآمد مردم چین و بهبود شرایط اقتصادی، چینی های بیشتری در مناسبت های مختلف به گردش و سفر می روند.

به غیر از گردشگری در داخل چین، توریست های چینی بیشترین شمار گردشگران در مناطق مختلف جهان بخصوص در کشورهای شرق، شمال شرق آسیا و خاور دور از جمله در کره جنوبی و ژاپن را شامل می شوند.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی، تایلند، ژاپن، اندونزی، آمریکا، سنگاپور، ویتنام، مالزی، مالدیو و روسیه از جمله کشورهایی بوده اند که توریست های چینی به آنها سفر کرده اند.

آمار تارنمای سازمان ملی گردشگری چین نشان می دهد که بیش از ۵۶۰ میلیون چینی در این یک هفته در داخل کشور سفر کرده اند این در حالیست که تلویزیون دولتی چین تعداد افرادی را که در این ایام به خارج از کشور سفر کرده اند، بالغ بر 6 میلیون نفر اعلام کرده است.

بر اساس همین آمارها، فقط در روز پنجشنبه (دیروز) یعنی یک روز مانده به آخر تعطیلات یک هفته ای یک میلیون و ۱۶۰ هزار سفر با قطار در چین انجام شده است.

گزارش ها همچنین حاکیست که توریست های چینی در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۲۱۵ میلیارد دلار بابت هزینه کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا