خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بلاتکلیفی دانش‌آموزان واکسینه نشده

مهیار کرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۸۲ درصد دانش اموزان و ۹۵ درصد معلمان البرزی واکسینه شده اند اما هنوز برای چگونگی حضور و یا عدم حضور دانش آموزان واکسینه نشده در مدرسه ابلاغ مکتوبی اعلام نشده است.

کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به بازگشایی مدارس دوره دوم متوسطه از امروز ۱۵ آبانماه، گفت: هنرستان‌های کارگاهی از اول مهر مشغول فعالیت هستند. اقدامات لازم برای بازگشایی تمامی مدارس دوره دوم متوسطه نظری انجام شده و در نیمه دوم آبان ماه همه مدارس نظری بر اساس شرایط مدرسه در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند تدریجی بازگشایی مدارس از امروز ۱۵ آبانماه، به صورت مدرسه محوری آغاز می‌شود، افزود: رعایت دستورالعمل‌ها و حفظ سلامت دانش آموزان توسط مدارس الزامیست و در بازگشایی مدارس رعایت حداقل فاصله یک و نیم متر و مساحت ۲/۲۵ برای هر دانش آموز از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مدارس بر اساس ظرفیت، فضای فیزیکی و مساحت کلاس‌ها با رعایت اصول پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند که نحوه بازگشایی نیز به صورت حضور روزانه همه دانش آموزان، چند روز و یا یک روز در هفته توسط مدارس برنامه ریزی می‌شود.

صدور مجوز بازگشایی ۸۵۰ مدرسه در البرز

وی افزود: از دو هزار مدرسه موجود در استان البرز بیش از ۱۷۵۰ مدرسه تقاضای مجوز بازگشایی داشتند که پس از بررسی و بازدید میدانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای ۸۵۰ مدرسه مجوز بازگشایی صادر شده است. ضمن اینکه مدارس روستایی طالقان و جاده چالوس و نیز هنرستان های کارگاهی استان البرز از اول مهرماه مشغول فعالیت هستند.

کرمی یادآور شد: نیمه دوم آبانماه دوره دوم متوسطه و از ابتدای آذرماه مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه نیز به جمع بازگشایی افزوده خواهند شد.

وی افزود: تا هفته گذشته بیش از ۸۲ درصد از دانش آموزان و بیش از ۹۵ درصد از معلمان واکسینه شدند بازگشایی مدارس به منظور جلوگیری از افت آموزشی دانش آموزان انجام می شود و از خانواده‌ها انتظارداریم همکاری لازم را برای بازگشایی مدارس داشته باشند و دانش‌آموزانی که واکسینه نشدند نیز برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

معاون آموزش و پرورش البرز در خصوص دانش آموزانی که واکسینه نشده اند، گفت: برای حضور دانش آموزانی که واکسینه نشده اند در مدرسه، هنوز شرایط خاصی ابلاغ نشده است؛ ولی برای کادر اداری اعلام شده که باید علت عدم انجام واکسیناسیون اعلام شود.

وی ادامه داد: همزمان با تدریس حضوری، بارگذاری آموزش‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود اما رسیدگی از طریق دبیر انجام نمی‌شود‌ آموزش ها به صورت تلفیقی حضوری و مجازی پیش بینی شده است اما دروسی که به صورت حضوری تدریس می‌شود، آموزش فضای مجازی ندارند.

کرمی خاطر نشان کرد: اگرچه برای حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان واکسینه نشده در مدرسه هنوز رسما ابلاغ نشده است؛ اما می‌توان گفت که برای دانش آموزان واکسیناسیون اجباری است و احتمالا مانند کادر اداری باید هر سه روز یکبار تست منفی کرونا را ارائه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا